برای درمان فوری درد بواسیر یا هموروئید چکار کنیم؟

بواسیر یا هموروئید معمولا با درد و ناراحتی زیادی همراه است و گاهی تحمل این درد برای افراد مبتلا سخت است. از همین روی اکثر بیماران به دنبال روش‌هایی برای درمان فوری درد بواسیر هستند. اما برای کاهش درد بواسیر چه باید کرد؟ برای تسکین و کاهش درد بواسیر می‌توان از روش‌های خانگی و دارویی استفاده کرد که شامل این موارد است:

مصرف فیبر

مصرف غذاهای حاوی فیبر می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود بیماری شما داشته باشد، زیرا این مواد غذایی در نرم شدن مدفوع و افزایش حجم آن موثرند و می‌توانند به درمان فوری درد بواسیر کمک کنند. از جمله مواد غذایی دارای فیبر می‌توانیم به انواع سبزیجات،میوه های تازه، حبوبات و گندم اشاره کنیم. در صورتی که به هر دلیلی قادر به مصرف این مواد غذایی نیستید می‌توانید از ملین های گیاهی مثل اسفرزه استفاده نمایید.

ورزش

انجام ورزش و فعالیت های فیزیکی، استقامت در برابر بیماری ها را افزایش داده و به کاهش وزن کمک می نماید، در واقع می‌توان گفت انجام ورزش در افزایش فعالیت های روده و درمان درد بواسیر موثر است. با ورزش و فعالیت بدنی مدفوع نرم شده و دفع آن نیازمند وارد آمدن فشار بیش از اندازه نمی‌باشد. لازم است حداقل سه مرتبه در طول هفته ورزش کنید، که این ورزش شامل پیاده روی، شنا و… می‌باشد.

مصرف قرص

مصرف قرص‌ها با افزایش قدرت وریدها و افزایش گردش لنفاوی در درمان هموروئید موثر هستند. از طرفی می‌توانند به سرعت علائم ناشی از این بیماری را کاهش دهند. یکی از مهم‌ترین داروهایی که برای درمان فوری درد بواسیر توصیه می‌شود، Phlebotonics است که به سرعت علائم بیماری را کاهش می دهد. داروهای هیدروکورتیزون و لیدوکائین از داروهای ضدالتهابی هستند که در درمان بواسیر به کار می روند.

کمپرس یخ

قرار دادن بسته یخ یا کمپرس سرد در کاهش تورم ناحیه ی درگیر موثر است، این روش می‌تواند تاثیر مستقیم و موثری در بهبود هموروئیدهای دردناک شده و بزرگ داشته باشد. به یاد داشته باشید همیشه یخ را در پارچه و یا حوله ای بپیچید و مستقیماً بر روی ناحیه ی درگیر قرار ندهید.

استفاده از پماد

یکی از بهترین پمادهایی که برای تسکین درد بواسیر توصیه می شود، پماد آنتی هموروئید و ام جی است، این پماد قادر است علائم این بیماری از جمله درد و سوزش ناشی از آن را به سرعت کاهش دهد.

نشستن در آب گرم

آب گرم می‌تواند تاثیر خوبی در درمان فوری درد بواسیر داشته باشد، زیرا در کاهش علائم این بیماری از جمله درد و سوزش موثر است. برای انجام این روش می‌توانید از حمام سیتز که به شکل لگنی در توالت فرنگی قرار می گیرد و یا تشت آب گرم استفاده نمایید. بهترین زمان انجام این روش بلافاصله بعد از دفع مدفوع و به مدت 15 دقیقه می باشد.

آدرس: تهران، میدان ونک، خ ملاصدرا، خ پردیس شرقی، ساختمان پردیسان، پلاک 14، طبقه 5