روش‌های پیشنهادی برای درمان سریع و فوری بواسیر (هموروئید)

ژانویه 7, 2020
روش‌های پیشنهادی برای درمان سریع و فوری بواسیر (هموروئید)

برای تسکین درد بواسیر و رفع سایر علائم آن می توان از روش های خانگی مثل حمام سیتز، کمپرس یخ و مصرف داروهایی مثل پماد آنتی هموروئید، لیدوکائین و قرص های مسکن کمک گرفت. اما در مواردی که فرد مبتلا دچار خونریزی و درد شدید شده باشد، نیاز به درمان سریع و فوری بواسیر است. وقتی هموروئید پیشرفت می کند، می‌تواند علائم بسیار آزاردهنده و دردناکی داشته باشد.

بنابراین برای درمان فوری درد بواسیر و خلاص شدن از این بیماری باید طبق تشخیص پزشک یکی از روش های درمانی انجام شود. بعد از بررسی میزان پیشرفت بیماری و نوع و درجه آن توسط پزشک، معمولا یکی از روش های زیر برای درمان بواسیر پیشنهاد می شود:

لیزر

یکی از بهترین روش ها برای درمان سریع بواسیر ، استفاده از لیزر است. این روش که در زمانی کوتاه و در کلینیک انجام می شود، بسیار رضایت بخش بوده و عوارض عمل بواسیر را به دنبال ندارد. همچنین در روش درمان هموروئید با لیزر بیمار درد و خونریزی را احساس نخواهد کرد. با مشاهده فیلم عمل بواسیر با لیزر می‌توانید با نحوه انجام این روش آشنا شوید.

رابربند

یکی دیگر از روش های درمان فوری بواسیر، قطع جریان خونرسانی به زائده هموروئیدی است که به آن رابربند گفته می شود. در این روش یک حلقه لاستیکی به دور هموروئید انداخته می شود و بعد از گذشت حدودا یک هفته زائده بواسیری سیاه شده و می‌افتد که معمولا همراه با درد زیادی است. البته از رابربند نمی‌توان به عنوان درمان قطعی استفاده کرد.

اسکلروتراپی

اسکلروتراپی یکی از روش‌های قدیمی برای درمان فوری درد بواسیر یا هموروئید است که باعث کاهش سریع التهاب هموروئید می‌شود. اسکلروتراپی تزریق نوعی ماده مخصوص در رگ های خونی بواسیر است که منجر به کوچک شدن و بهبود تورم آنها می شود. این روش بصورت سرپایی انجام می شود و انجام آن درد و ناراحتی به دنبال ندارد.

آدرس: میدان ونک، خ ملاصدرا، خ پردیس شرقی، ساختمان پردیسان، پلاک 14، طبقه 5