کرایو زگیل تناسلی؛عکس و فیلم فریز زگیل + هزینه

کرایو زگیل تناسلی

کرایوتراپی زگیل تناسلی یک روش رایج برای حذف زائده‌های زگیل است که با انجماد و ذوب سلول‌های هدف، زائده‌ها را از بین می‌برد. اگر زائده‌های زگیل تناسلی در مردان و زنان بعد از مدتی خود به خود یا بعد از مصرف دارو از بین نرفت، کرایو زگیل تناسلی یک گزینه مناسب برای درمان قطعی این عارضه است. البته روش کرایو برای درمان زگیل‌های سایر نواحی بدن هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تنها جایگزین مناسب برای کرایو، درمان زگیل تناسلی با لیزر است که در یک جلسه انجام می‌شود و نتایج قطعی و دوران نقاهت کوتاه دارد.

در این مقاله از کلینیک پایتخت به بررسی جامع روش کرایو یا فریز زگیل‌ تناسلی، نحوه انجام، مراقبت‌‌ها، عوارض و هزینه این روش خواهیم پرداخت:

کرایو زگیل تناسلی یا فریز کردن چیست؟

کرایو زگیل تناسلی یک روش درمان سرپایی است که معمولا با استفاده از بی حسی موضعی و در مطب یا کلینیک انجام می‌شود. پزشک متخصص (پوست، جراح عمومی، دکتر زنان یا اورولوژ) با اسپری کردن نیتروژن مایع با دمای تقریبی 180- درجه سانتیگراد روی زگیل‌ها، این زائده‌ها را از بین می‌برد.

اختلاف زیاد دمای نیتروژن مایع با دمای بدن، باعث ذوب شدن آن بر روی پوست، تخریب سلول‌های زگیل تناسلی و از بین رفتن آن‌ها می‌شود. به همین دلیل این روش را با نام انجماد یا فریز زگیل تناسلی هم می‌شناسند.

کرایو یا انجماد زمانی پیشنهاد می‌شود که زگیل‌ها قابل مشاهده باشد، در ناحیه کوچکی رشد کند و برای فرد آزاردهنده باشد. معمولاً در مواقعی که زگیل‌ها گسترده هستند، از این روش استفاده نمی‌شود.

برای تعیین وقت وقت مشاوره و کرایو زگیل با کلینیک پایتخت تماس بگیرید: 88870896-021

مراحل کرایوتراپی و فیلم فریز زگیل تناسلی

در ادامه نحوه انجام کرایو را مرحله به مرحله شرح می‌دهیم:

  1. پزشک در ابتدا سلول‌های مرده روی زائده‌های زگیل را با چاقو یا تیغ جراحی می‌تراشد تا بافت اصلی زگیل تناسلی و سلول‌های آلوده به ویروس اچ پی وی، مستقیما در معرض نیتروژن (ازت مایع) قرار گیرند.

گاهی پزشک از بیمار می‌خواهد که یک روز قبل از انجام کرایو زگیل تناسلی، با استفاده از پماد‌ها یا ژل‌های مخصوص این لایه برداری را انجام دهد.

  1. در قدم دوم، پزشک با استفاده از پنبه یا اسپری تفنگی مخصوص، به مدت 10 تا 20 ثانیه نیتروژن مایع را روی زائده‌ها زگیل تناسلی قرار می‌دهد تا بافت زگیل‌ها تخریب شوند.
  1. از بین رفتن زگیل تناسلی بعد از عمل کرایو حدودا یک هفته زمان می‌برد. ایجاد تاول و زخم یک روز بعد از کرایوتراپی در موضع تحت درمان طبیعی است. این عارضه معمولا بعد از حداکثر یک هفته همراه با زگیل تناسلی بطور کامل از بین می‌رود.

با توجه به اندازه و تعداد زائده‌های زگیل تناسلی، ممکن است برای حذف کامل زائده‌ها نیاز به انجام بیش از یک جلسه کرایوتراپی (کرایوسرجری) باشد.

مراحل کرایو یا فریز کردن

طبق گفته سایت www.ncbi.nlm.nih.gov بهتر است بیشتر از دو یا سه هفته بین جلسات کرایوتراپی فاصله نباشد تا احتمال عود مجدد زائده‌ها کاهش یابد.

عکس زگیل بعد از کرایو (انجماد)

در اینجا عکس‌های زگیل تناسلی زنان و مردان بعد از کرایو را مشاهده می‌کنید:

عکس زگیل بعد از کرایو
زگیل تناسلی بعد کرایو
تصاویر قبل و بعد کرایو

رابطه بعد از فریز زگیل تناسلی چگونه است؟

نظرات مختلفی درباره رابطه جنسی بعد از فریز زگیل تناسلی وجود دارد که بصورت موردی آنها را عنوان می‌کنیم:

  • رابطه جنسی فقط بعد از اتمام مراحل درمان امکانپذیر است
  • تا زمان خوب شدن تاول و زخم حاصل از کرایو باید از رابطه جنسی پرهیز کنید (حدودا یک تا سه هفته)
  • اگر هنوز هم در ناحیه تحت درمان احساس درد و ناراحتی دارید نباید رابطه برقرار کنید
  • با توجه به اینکه ویروس اچ پی وی پس از اتمام مراحل درمان هم در بدن وجود دارد، برای کاهش خطر انتقال ویروس به شریک جنسی‌تان بهتر است از کاندوم استفاده کنید (البته با کاندوم هم خطر انتقال ویروس وجود دارد)

اثربخشی و طول درمان زگیل تناسلی با کرایو

میزان موفقیت در روش کرایو زگیل تناسلی تقریبا 80 تا 90 درصد گزارش شده، اما تکمیل جلسات درمان و همچنین مراقبت‌های بعد از کرایوتراپی تاثیر زیادی در نتیجه دارد. البته اگر به دنبال درمان قطعی زگیل تناسلی هستید، روش لیزر بهترین گزینه است.

مرتبط: لیزر زگیل تناسلی

عکس بعد از فریز زگیل

طول درمان کرایوتراپی زگیل تناسلی، در هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. در حالی که برخی از بیماران ممکن است با یک جلسه کرایو درمان شوند، برخی دیگر ممکن است به هفته‌ها (6 تا 10 هفته) درمان نیاز داشته باشند و در برخی افراد ممکن است درمان حتی ماه‌ها طول بکشد. پیش بینی تعداد جلساتی که ممکن است نیاز داشته باشید (طول درمان) بسیار دشوار است.

سایر عواملی که در میزان اثربخشی کرایوتراپی (فریز کردن) تاثیرگذارند به شرح زیر است:

  • اندازه زائده‌ها
  • محل دقیق ایجاد زگیل‌ها (داخل واژن، مجرای ادرار، دهانه رحم، بیرون و داخل مقعد و غیره)
  • تعداد زائده‌ها و مدت زمانی که از ابتلا به این بیماری می‌گذرد.
  • تجربه پزشک معالج

البته به یاد داشته باشید ویروس HPV که عامل ایجاد زگیل است، حتی بعد از درمان زگیل تناسلی با کرایو و لیزر هم در بدن باقی می‌ماند و باید توسط سیستم ایمنی بدن پاکسازی شود.

هزینه کرایو زگیل تناسلی

در روش فریز زگیل تناسلی، تعداد جلسات با توجه به تعداد و اندازه زائده‌ها متفاوت است. بنابراین برای تعیین دقیق هزینه درمان زگیل تناسلی با کرایو باید توسط پزشک معاینه انجام شود.

تعیین وقت و مشاوره حضوری برای تعیین هزینه فریز کردن زگیل
☎️ 021-88870896

مراقبت بعد از فریز زگیل تناسلی

با توجه به اینکه بعد از درمان زگیل با کرایو تاول و زخم ایجاد میشود، برای پیشگیری از عفونت و خونریزی زخم‌ها بهتر است نکاتی را رعایت کنید. دکتر متخصص زگیل تناسلی موارد زیر را به عنوان مراقبت‌های بعد از کرایو به بیمار توصیه می‌کند:

  • حدودا دو تا سه هفته بعد از کرایو و تا بهبودی کامل زخم‌ها از رابطه جنسی پرهیز کنید
  • از تحریک ناحیه با اصلاح خودداری کنید
  • بهداشت ناحیه را به خوبی رعایت کنید تا زخم دچار عفونت نشود
  • طبق دستور پزشک از پمادها و داروهای التیام بخش و ترمیم کننده استفاده کنید

عوارض درمان زگیل تناسلی با کرایو

به غیر از تورم و تاول بعد از فریز زگیل‌های تناسلی که جزئی از روند درمانی این روش محسوب می‌شود، در برخی موارد ممکن است عوارض کرایو شامل موارد زیر باشد:

  • خونریزی زخم بعد از انجام کرایو
  • عفونت زخم
  • ایجاد اسکار بعد از تکمیل درمان
  • ریزش موی ناحیه
  • عود مجدد زگیل‌های تناسلی

سوالات متداول فریز زگیل

نام خود را وارد کنید
پر کردن این قیمت اجباری نیست
شماره موبایل خود را وارد کنید
6 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
مانلی

من یه بار زگیل هامو فریز کردم الان یه دونه جدید زدم چیکار باید بکنم که دیگه نزنه

بهراد

سلام فکر میکنید برای 3 تا زائده 2 میلیمیتری چند جلسه کرایو لازمه؟

ثمین

سلام من زگیل دارم دکتر بهم گفته با کرایو درمانش کنم میخوام بدونم جاش میمونه؟