معجزه درمان شقاق مقعدی با عسل و روش استفاده

درمان شقاق با عسل

درمان شقاق با عسل یک روش خانگی آسان، اما موثر برای کاهش علائم و بهبود سریع این بیماری است. اگر کمتر از شش هفته است که علائمی مثل درد، سوزش و خونریزی شقاق را تجربه می‌کنید و زخم فیشر تازه است، می‌توانید از روش‌های خانگی و طب سنتی برای درمان این عارضه کمک بگیرید. اما در صورت پیشرفته شدن یا وجود علت زمینه‌ای برای بروز بیماری، این عارضه نیاز به درمان‌های جدی تری مانند جراحی و لیزر شقاق دارد.

یکی از عوارض این بیماری عفونت زخم است که علت آن قرار گرفتن زخم در ناحیه‌ای حساس از بدن است و موجب شده زخم به راحتی دچار التهاب و عفونت شود. خوشبختانه در نیمی از مواقع با استفاده از روش‌های درمان خانگی شقاق، به خصوص در مراحل ابتدایی بیماری قابل رفع و درمان است.

مطلب مرتبط: درمان شقاق با لیزر در 30 دقیقه

شقاق چیست؟ یک بیماری مقعدی شایع است که منجر به بروز زخم در مقعد می‌گردد. این بیماری ممکن است در هر سنی بروز کند و حتی امکان بروز آن در نوزادان نیز وجود دارد. شقاق مقعدی در اثر اعمال فشار به این ناحیه ایجاد شده و موجب ایجاد ترکی عمیق در دیواره مقعد و یا مخاط آن می‌گردد. از علائم شقاق می‌توانیم به درد شدید و تیرکشنده، خونریزی، سوزش، خارش و غیره اشاره کنیم.

نحوه درمان شقاق با عسل

نحوه درمان شقاق با عسل

عسل به دلیل خاصیت ضدباکتریایی که ناشی از توانایی آن در تولید پراکسید هیدروژن و وجود سایر ترکیبات فعال است، گاها به عنوان یک داروی موضعی برای ترمیم زخم‌ها استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین کاربردهای دارویی عسل، کمک به بهبود بیماری‌های نشیمنگاهی مثل فیشر و هموروئید است. این ماده می‌تواند با ضد عفونی نمودن زخم فیشر به درمان آن کمک نماید.

روش استفاده:

برای استفاده از روش درمان شقاق با عسل نیاز به تهیه موم عسل و روغن زیتون دارید. برای جدا کردن عسل از موم، باید موم عسل را در معرض حرارت غیر مستقیم قرار دهید، به طور مثال می‌توانید از مایکروویو برای این منظور استفاده نمایید.

بعد از ذوب شدن موم آن را با مقدار مساوی روغن زیتون مخلوط نموده و از این ترکیب روزانه دو یا سه مرتبه بر روی زخم استعمال نمایید. دیگر روش استفاده از عسل مصرف روزانه آن است. می‌توانید این خوراکی را در انواع دمنوش‌های مقوی حل نموده و میل کنید.

عسل چقدر برای درمان فیشر موثر است؟

میزان تاثیرگذاری عسل بر زخم شقاق به عوامل متعددی بستگی دارد. به طور مثال بسته به علت ایجاد بیماری و نیز میزان پیشرفت این عارضه، میزان تاثیرگذاری این ماده متفاوت است. مهمترین تاثیر عسل در بهبود این زخم، کاهش التهاب و عفونت آن است که این امر خود در درمان علائم دیگر شقاق مانند سوزش و خارش نیز موثر خواهد بود. میزان تاثیرگذاری عسل در درمان به شدت زخم فیشر بستگی دارد و در برخی موارد می‌تواند بیماری را بطور کامل درمان کند.

به یاد داشته باشید در صورتی که زخم شقاق با استفاده از درمان‌های خانگی مانند استفاده از عسل طی حداکثر یک هفته بهبود نیافت، لازم است برای درمان‌های جدی‌تری مانند لیزر و جراحی شقاق اقدام نمایید.

از آنجایی که جراحی عوارض و مشکلات خاص خود را داشته و در مورد شقاق دوره نقاهت طولانی مدتی دارد، به ندرت از این روش استفاده می‌شود. ولی در مقابل لیزر هیچ یک از مشکلات و عوارض جراحی را نداشته و در مدت زمانی کوتاه به طور قطع شقاق را درمان خواهد نمود.

برای درمان سرپایی و قطعی شقاق همین حالا با کلینیک تماس بگیرید.

نام خود را وارد کنید
پر کردن این قیمت اجباری نیست
شماره موبایل خود را وارد کنید
19 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
منا

سلام من شقاق مقعد گرفتم لیزر هم کردم ولی موقع اجابت مزاج خیلی درد دارم جونم تاخدا میره میتونم الان از عسل وروغن زیتون برا تسکین درد استفاده کنم

مریم

عذر میخوام اگه به واژنم هین رابطه عسل زدم اب منی هم ریخته شده باشه ضرری داره

ارسلان
Reply to  مریم

سلام میشه تجربیات خودتون رو در اختیار من بزارید.ممنون

...

زخم داخل مقعده، میتونم انگشتم بهش آغشته کنم و وارد مقعدم کنم؟

جمیل محمدی

سلام بخشید بچه م دچار شقاق مقعدی شده نمی دونم چیه موقع که میشورم درد دارد

مهری

سلام عزیزان من چند روزی دچار شقاق مقعدی شده بودم با طب سنتی مثل عسل و روغن زیتون و زرد چوبه خواستم درمان کنم بهتر نشد بعد به دکتر مراجعه کردم اونم پماد آنتی هیمورویید داد بدترم کرد چون اون اندیکاتور که داره بیشتر زخم مقعدمیاره یکی از دوستام به من یه طب سنتی یادم داد خواستم اونو یادتون بدم حتما انجام بدین نتیجه میگیریم دنبه گوسفند تازه تهیه کنید یه تیکه اونو ببرید روی اجاق گاز بگیرین تا کمی ضد عفونی بشه فقط نسوزونید بعد اونو از مقعد استعمال کنید شب موقع خواب باشه بهتره روزا هم استفاده کنید… Read more »

نیلوفر
Reply to  مهری

سلام تاثیرداره

ارسلان
Reply to  نیلوفر

سلام یعنی چی از راه مقعد استعمال کنید.مگه میشه.چطوری.یعنی بشینیم رو دمبه یا فقط حرارت یا دود یا گرمای دمبه رو بگیریم نزدیک مقعد

شیوا ذحن

سلام وقتتون بخیر . من چند روری هست که دچار زخم مقعدی شدم از بیرون چیزی معلوم نیست ولی وقتی دستشویی میرم به شدت سوزش دارم . میخواستم بدونم عسل و روغن زیتون رو لازمه وارد مقعدم کنم یا خیر ؟

فاطمه

سلام خسته نباشید مقعدم زخم شده و دکترگفته شقاق اگه تا ده روز خوب نشد باید عمل بشی ولی من نمیخوام عمل کنم میگن بعد چندماه دوباره برمیگرده ،میشه عمل نکرد؟؟یا اگه لیزر کردم دوباره شقاق برمیگرده

سهراب

سلام اقای دکتر خانم بنده یک تومور سرطانی 3 سانتی متر بالای مقعد درامد الان که 28 جلسه پرتو درمانی کرده مقعدش در اثر پرتو درمانی سوخته یک هفته از اخرین جلسه پرتو در مانی میگدره ولی خیلی درد داره که گریه میکنه لطفا راهنمایی کنید چی استفاده کنه