بهترین دارو و پماد زگیل تناسلی؛ نحوه استفاده و عوارض

پماد زگیل تناسلی

استفاده از داروی زگیل تناسلی مثل پماد و انواع محلول‌ها اولین اقدام مبتلایان است. اگر به این ویروس مبتلا شدید، می‌توانید زیر نظر پزشک و با استفاده از دارو و پماد برای درمان زگیل تناسلی اقدام کنید. پماد و داروی زگیل باید حدود 4 تا 6 هفته بصورت منظم مصرف شود تا زائده‌ها از بین بروند.

همچنین استفاده از داروی زگیل تناسلی همیشه نمی‌تواند به درمان این عارضه کمک کند و گاهی برای درمان قطعی و از بین بردن زگیل تناسلی نیاز به روش‌های جراحی، کرایو و لیزر است.

برای آشنایی با روش‌های لیزر و کرایو زگیل، هزینه‌ها،دوران نقاهت و مراقبت‌های بعد از کرایو و لیزر زگیل تناسلی به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

برای تعیین وقت مشاوره و معاینه با کلینیک تماس بگیرید: 88870896-021

زگیل تناسلی:

یکی از انواع بیماری‌های منتقله از راه جنسی، زگیل تناسلی است که با اولین رابطه جنسی و از طریق تماس پوست با پوست در نواحی مخاطی منتقل می‌شود. ویروس اچ پی وی شامل انواع مختلفی است که نوع کم خطر آن عامل زگیل تناسلی و انواع پرخطر آن می‌تواند عامل انواع سرطان‌ها مانند سرطان مقعد، دهانه رحم و غیره باشد. پس از ورود این ویروس به بدن امکان از بین بردن آن وجود ندارد، بلکه تنها می توان بیماری را کنترل نمود. عامل این بیماری ویروس hpv یا همان ویروس پاپیلوما انسانی است که با تزریق واکسن گارداسیل یا همان واکسن hpv میتوان از ابتلا به آن پیشگیری کرد.

بهترین دارو برای زگیل تناسلی مردان و زنان

داروهای زگیل تناسلی مردان و زنان به شکل قرص، محلول و پماد در دسترس هستند. قرص‌ها معمولا برای تقویت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با ویروس HPV تجویز می‌شوند و محلول و پماد زگیل تناسلی نقش لایه برداری برای از بین بردن زائده‌ها از روی پوست را به عهده دارند. در ادامه با انواع دارو و پماد زگیل تناسلی، نحوه استفاده از آن‌ها و میزان تاثیرگذاری هر یک آشنا خواهید شد:

محلول اسید سالیسیلیک

اسید سالیسیلیک

محلول اسید سالیسیلیک از ترکیب دو ماده اسید و سالیسیلیک تولید شده است و با دارا بودن خاصیت اسیدی می‌تواند نقش عمده ای در حل کردن و از بین بردن زگیل‌ها داشته باشد. این دارو را می‌توان برای 12 هفته و روزانه یک الی دو بار استفاده نمود. توجه داشته باشید که استفاده از این محلول ممکن است همراه با احساس سوزش باشد و تحمل آن برای همه افراد به خصوص کودکان مشکل باشد.

برای استفاده از این داروی موضعی، ابتدا نواحی زگیل‌ها را شسته و خشک کنید. سپس محلول را بر روی ضایعات زگیل استعمال نمایید. از تماس این محلول با نواحی حساس بدن مانند واژن، چشم‌ها، دهان، بینی اجتناب نمایید، زیرا ممکن است باعث ایجاد سوزش شود. برای نتیجه گیری از این درمان به چندین هفته زمان نیاز است.

عوارض اسید سالیسیلیک

از عوارض محلول اسید سالیسیلیک می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

  •  تحریک منطقه
  •  سوزش
  •  خارش
  •  التهاب

در صورت سابقه حساسیت به داروهای سالیسیلات (آسپرین، بروفن، ناپروکسن) از مصرف این دارو خودداری نمایید. همچنین مصرف این محلول زگیل تناسلی به بیماران قلبی و مادران باردار و افراد مبتلا به دیابت توصیه نمی‌شود.

پماد پودوفیلین برای درمان زگیل

پودوفیلین یک محلول برای درمان زگیل تناسلی است که فقط برای استعمال خارجی است. این دارو دارای خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و با ایجاد نکروز موضعی فعالیت ویروس HPV یا همان عامل زگیل تناسلی را متوقف می‌نماید. در واقع این پماد می‌تواند عمل تکثیر سلولی را متوقف نماید.

عوارض پودوفیلین

از عوارض پودوفیلین می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم :

  • سوزش در محل
  • درد و التهاب
  • عوارض گوارشی، خونی و عصبی

درمان زگیل تناسلی با لیزر در یک جلسه

پماد آلدارا برای زگیل تناسلی

پماد آلدارا

آلدرا اصلاح کننده پاسخ ایمنی است و در واقع قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. این دارو جهت درمان زگیل‌های تناسلی کاربرد دارد. این داروی موضعی تنها جهت استفاده بزرگسالان و کودکانی با حداقل 12 سال سن کاربرد دارد. همزمان با مصرف این دارو از تماس جنسی بپرهیزید، زیرا که این پماد زگیل تناسلی می‌تواند موجب تضعیف کاندوم و دیافراگم گردد.

مدت زمان استفاده از این دارو 16 هفته تعیین شده است و فرد بیمار می‌تواند با مشورت پزشک 3 بار در هفته یک روز در میان از این دارو استفاده نماید. بهترین زمان برای مصرف این داروی زگیل تناسلی شب‌ها و قبل از خواب است. برای مصرف ناحیه مورد نظر را شسته و خشک کنید و سپس پماد را اعمال نمایید. باید حداقل 6 الی 10 ساعت این دارو بر روی زگیل‌ها بماند و صبح روز بعد شسته شود. بعد از استعمال پماد می‌توانید ناحیه مورد نظر را با گاز بپوشانید و باید از پوشیدن لباس زیر با الیاف غیر طبیعی خودداری نمایید.

عوارض آلدارا

واکنش‌های ناحیه درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • قرمزی
  • تورم
  • خارش، سوزش، درد
  • ضخیم و زبر شدن پوست
  • پوسته پوسته شدن

همچنین ممکن است تغییراتی در رنگ پوست ایجاد شود و از بین نرود. اگر هر یک از این اثرات ماندگار شد یا بدتر شد، درمان را متوقف کنید و به پزشکتان اطلاع دهید.

قبل از استفاده از هرنوع دارو باید با دکتر زگیل تناسلی مشورت کنید.

پماد سینکاتچینز

درمان زگیل تناسلی با پماد سینکاتچینز یکی از روش‌های موثر در درمان این بیماری است. از این پماد می‌توان جهت درمان زگیل‌های داخلی، خارجی و زگیل‌های مقعد استفاده نمود. اما از مصرف این پماد بر روی نواحی مرطوب ناحیه مثل واژن خودداری نمایید. مدت زمان استفاده از این پماد 4 ماه و 3 بار در روز است. اما در صورتی که بهبودی در روند درمان حاصل نشود، باید از درمان‌های جایگزین برای بهبودی بیماری استفاده نمود.

عوارض پماد سینکاتچینز

در حدود یک پنجم از افرادی که از این پماد استفاده می‌کنند؛ دچار عوارض آن می‌شوند. عوارض این دارو به این شرح است.

  • التهاب و سرخی پوست
  •  خارش
  •  سوزش
  • درد

در برخی موارد نادر درمان زگیل تناسلی با پماد سینکاتچینز موجب بروز عوارضی می‌شود؛ که این عوارض عبارتند از :

  • متورم شدن غدد لنفاوی
  • التهاب واژن، فرج و ختنه گاه
  • زخم

محلول پودوفیلاکس

درمان زگیل تناسلی با محلول پودوفیلاکس از درمان‌های موثر برای از بین بردن ضایعات این بیماری بر روی سطح پوست است. یعنی باید از مصرف دارو بر روی نواحی مخاطی بدن مثل دهان، مجرای تناسلی و واژن بپرهیزید. این دارو به دو شکل محلول و ژل قابل دسترس است. مدت زمان استفاده از این پماد 3 روز، صبح و عصر تعیین شده است.

عوارض محلول پودوفیلاکس

از عوارض احتمالی این محلول می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم :

  • سردرد
  • التهاب پوست
  • سوزش
  • خارش

در صورت بروز عوارض مصرف دارو را متوقف نمایید. از مصرف این داروی زگیل تناسلی در دوران بارداری و شیردهی بپرهیزید. از تماس جنسی در زمان مصرف و تا بهبودی کامل اجتناب نمایید.

پماد فرمالدئید

این پماد نوعی داروی شیمیایی است که در درمان زگیل‌های تناسلی نقش دارد. این دارو باید تنها بر روی زگیل‌ها استعمال شود. این پماد زگیل تناسلی باید طولانی مدت مصرف شود و مدت زمان استفاده از آن یک الی دو بار در روز تعیین شده است.

عوارض پماد فرمالدئید

از عوارض این پماد زگیل تناسلی می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم :

  • تحریک و التهاب پوست
  •  درد
  • خارش و سوزش

محلول تری کلرواستیک اسید برای زگیل

تری کلرواستیک اسید یک محلول شیمیایی است که زگیل تناسلی را می‌سوزاند. از این محلول می‌توان برای درمان زگیل‌های داخل واژن و مقعد هم استفاده کرد، اما برای جلوگیری از ایجاد آسیب در پوست اطراف زگیل، این دارو حتما باید توسط پزشک استفاده شود. تری کلرواستیک اسید معمولا هفته‌ای یکبار و به مدت 6 هفته باید استفاده شود تا زائده‌ها را از بین ببرد.

عوارض جانبی TCA

عوارض جانبی داروی TCA شامل:

  • تغییر رنگ پوست
  • تورم و التهاب
  • خارش، سوزش و درد است

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم همه زگیل‌های تناسلی با پماد و محلول درمان نمی‌شوند و حتی در مواقعی بطور موقت بهبود می‌یابند و بعد از مدتی در همان محل یا اطراف آن زائده‌های جدیدی نمایان می‌شوند.

توصیه می کنیم که اگر از نظر جنسی فعال هستید، حتما برای بررسی وضعیت سلامت خود چکاپ سالانه انجام دهید. زیرا گاهی ویروس hpv و عارضه‌های زگیل تناسلی می‌توانند منجر به ایجادسرطان‌های مثل سرطان مقعد و دهانه رحم و غیره شوند.

درمان قطعی زگیل در یک جلسه

برای درمان زگیل تناسلی در یک جلسه به کمک لیزر و کرایو می‌توانید از طریق شماره زیر با کلینیک تماس بگیرید.

سوالات متداول داروی زگیل تناسلی

نام خود را وارد کنید
پر کردن این قیمت اجباری نیست
شماره موبایل خود را وارد کنید
82 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
امیدیان

سلام من زگیل تناسلی دارم الان چند هفته ست که سیر سیاه صبح قبل از صبحانه میخورم والبته ی محلول بهم دادن که هیچی روش نیست که صبح وعصر میزنم البته قبلش باید خوب با صابون بشورم ایا آقای دکتر این روش جواب میده؟لطفا راهنمایم کنید

ر.ا

سلام خسته نباشید

میخواستم بدونم این برجستگی ها چیز خاصی هستش یعنی تبخال یا زگیل تناسلی هستن؟!

سارا

سلام من یه طرف واژنم دونه زده از چه پمادی استفاده کنم

میترا

سلام اقای دکتر من 3،4 روز هست از اسید سالیسیلیک طبق گفته پزشک برای زگیل تناسلی استفاده میکنم خیلی سوزش و درد داره از وقتی مصرف میکنم طبیعیه یا نه؟؟

eeeeee

سلام دکتر می خواستم بدونم این عکس ها که فرستادم زگیل هستند یا نه چون نه درد داره نه خارش و نه سوزش تا حالا رابطه هم نداشتم یه عکس هم مال بازومه که یه لکه زگیل مانند داره و برامده است

عذراسالاری

سلام خسته نباشید من میخوام بدونم چطوری زگیل تناسلی رو از بین ببرم

زینب

سلام من می‌خوام اینترنتی ویزیت بشم دکترفوق تخصص زنان کسی شماره ای داره به من بده؟؟

h m

سلام اقای دکترخسته نباشین من چندبارکرایوکردم بازم درمیادازچی میتونه باشه ممنونم

افسانه

سلام من چندبار رابطه از پشت داشتم بدون کاندوم اما داخل مقعدم موقع دستشویی یه دونه بزرگ هس میخواستم بدونم چیه چون شبیه زگیل یکمم درد داره میشه راهنمایی کنید

م.ر

سلام و ادب
جناب دکتر من اول یدونه دونه داشتم بهش اهمیت ندادم و الان زیاد داره میشه و واقعیت جایی روم نمیشه برم دکتر . و رابطه جنسی غیر هم نداشتم که علت هم نمیدانم . یک دارو معرفی کنید در منزل درمان کنم
تشکر

مهدی
Reply to  م.ر

سلام.حالتون خوبه