بهترین روش‌های درمان خانگی زگیل تناسلی (سریع و آسان)

درمان خانگی زگیل تناسلی

برخی از روش‌ها برای درمان خانگی زگیل تناسلی وجود دارد که اثربخشی و قدرت آن‌ها برای تسریع روند درمان به اثبات رسیده است. روش‌های درمان خانگی مبتنی بر اصول طب سنتی و برآمده از دل طبیعت هستند و بسیاری از اطباء طی سالیان متمادی از این روش‌ها برای درمان بسیاری از امراض استفاده کرده‌اند. مبتلایان روش‌های بی شماری را برای درمان زگیل تناسلی در خانه امتحان می‌کنند، اما این روش‌ها معمولا به تنهایی موثر نیستند.

عامل ایجاد زگیل تناسلی در زنان و مردان ویروس hpv است که حتی بعد از درمان زائده‌ها تا مدتی در بدن باقی می‌ماند. برای درمان قطعی زائده‌های زگیل باید از روش کرایو و لیزر کمک بگیرید.

درمان سریع زگیل تناسلی زنان و مردان در خانه

بسیاری از افراد تمایل دارند که درمان زگیل تناسلی را در خانه و سریع انجام دهند. گاهی روش‌های خانگی اثر بخش هستند، اما به عنوان درمان قطعی شناخته نمی‌شوند. علاوه بر این به دلیل عوارض احتمالی توصیه می‌کنیم قبل از هرگونه اقدام درمانی با دکتر زگیل تناسلی مشورت کنید. در حال حاضر کرایو و لیزر زگیل تناسلی رایج‌ترین روش‌های درمان این عارضه هستند. در ادامه با موثرترین روش‌های درمان خانگی زگیل تناسلی آشنا خواهیم شد:

معاینه و تشخیص فوری زگیل

برای انجام معاینه و بررسی وضعیت زگیل تناسلی قبل از مصرف هرگونه دارو، از کلینیک وقت معاینه بگیرید.

تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی

یکی از دلایل اصلی ابتلا به ویروس اچ پی وی و زگیل تناسلی در مردان و زنان، پایین بودن سیستم ایمنی بدن است. بنابراین بهبود تغذیه و تغییر در روند زندگی می‌تواند تا حدی به بالا رفتن سیستم ایمنی و بهبود این عارضه کمک می‌کند. ترک غذاهای ناسالم، پرهیز از کشیدن سیگار و همچنین استرس تا حدی به بهبود وضعیت سیستم ایمنی کمک می‌کنند.

  • انواع کلم (کلم بروکلی، کلم پیچ، کلم بروکسل و گل کلم) حاوی ایندول-3-کاربینول (I3C) هستند و استفاده از آن‌ها به از بین بردن زگیل تناسلی کمک کند.
  • همچنین مصرف آنتی اکسیدان ها، غلات، اسفناج و لوبیا و غیره می‌تواند به افزایش مقاومت بدن برای مقابله با این ویروس کمک کند.
  • قارچ شیتاکه و مکمل‌های B12 را به برای تقویت سیستم ایمنی به رژیم غذایی خود اضافه کنید، این کار به دفع سریع‌تر ویروس کمک می‌کند.
  • برای حفظ تعادل pH واژن از پروبیوتیک‌ها استفاده کنید.
  • از خوردن غذاهای پر چرب و فرآوری شده خودداری کنید.
  • از مصرف مواد غذاهای حساسیت زا مانند سویا، شیر و بادام زمینی خودداری کنید.

درمان زگیل تناسلی با وازلین

استفاده از وازلین برای زگیل تناسلی فقط می‌تواند به بهبود جای زائده‌ها و زخم‌ها و التهابات پوست ناحیه تناسلی کمک کند. اما بر خلاف تصور عموم، وازلین برای درمان عفونت زگیل کاربردی ندارد و توصیه می‌شود به جای آن از پماد‌های مخصوص این عارضه استفاده کنید.

عصاره درخت چای

عصاره یا روغن درخت چای یکی از قدرتمندترین ضدعفونی کننده‌های طبیعی است. روغن درخت چای به عنوان یک داروی موضعی جایگزین برای جلوگیری از عفونت مفید است. خواص ضد عفونی کننده و ضد ویروسی آن باعث کاهش قابل توجه عفونت HPV می‌شود. برای درمان خانگی زگیل تناسلی هر یک از دستورهای زیر را دو یا سه بار در روز تکرار کنید تا زگیل ناپدید شود.

  • 4 یا 5 قطره روغن درخت چای را با 1 قاشق غذاخوری روغن بادام یا روغن زیتون مخلوط کنید. مخلوط روغن را روی زگیل تناسلی مالیده و بگذارید ۱ تا ۲ ساعت بماند. سپس، آن را با آب گرم بشویید.
  • چند قطره روغن درخت چای را به یک تشت آب گرم اضافه کنید. به مدت 15 تا 20 دقیقه در روز در این حمام بشینید.

درمان خانگی زگیل تناسلی با سرکه سیب

یکی از موثرترین روش‌ها برای درمان خانگی زگیل تناسلی، شستشوی روزانه محل زگیل‌ها با کمی سرکه سیب است. همچنین می‌توانید محل زگیل‌ها را با یک پنبه آغشته به سرکه مالش دهید. هنگامی که سرکه سیب با پوست آسیب دیده تماس پیدا می‌کند، به کاهش رشد غیر طبیعی بافت‌های پوست کمک می‌کند و زگیل‌ها پس از چند روز استفاده موضعی از بین می‌روند.

سرکه سیب ترکیبی غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنزیم‌ها است و به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده است. خواص ضد میکروبی آن با موفقیت ویروس را از سیستم شما خارج می‌کند و به بهبود زگیل تناسلی کمک می‌کند.

از بین بردن زگیل با سرکه سیب

طریقه استفاده: می‌توانید از این درمان دو بار در روز و به مدت چند روز استفاده کنید تا زگیل‌ها از بین بروند. همچنین می‌توانید 2 قاشق چایخوری سرکه سیب را به 1 لیوان آب اضافه کنید و این محلول را برای فواید درمانی آن بر روی سیستم ایمنی بدن، روزانه بنوشید.

سیر

سیر به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد ویروسی خود شناخته شده است و می‌تواند به شما در رهایی از این وضعیت ناگوار کمک کند. از موثرترین ماده‌ها برای درمان خانگی و از بین بردن زگیل‌های تناسلی می‌توان به سیر اشاره کرد.

طریقه استفاده: چند حبه سیر را به صورت خمیری ریز خرد کنید. خمیر را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. ناحیه را با بانداژ بپوشانید و بگذارید یک شب بماند. صبح روز بعد، بانداژ را بردارید و محل را با آب ولرم بشویید. این کار را هر شب به مدت 2 تا 3 هفته تکرار کنید.

درمان خانگی زگیل با زردچوبه

استفاده از زردچوبه به دلیل خواص ضد ویروسی و ضد التهابی آن برای انواع زخم‌ها و بثورات پوستی توصیه می‌شود. با اینکه روش‌های خانگی نمی‌توانند زائده‌های زگیل را از بین ببرند، اما استفاده از زردچوبه می‌تواند به کاهش التهاب ناحیه و کنترل بیماری کمک کند.

طریقه استفاده:

برای استفاده از این روش باید یک قاشق زردچوبه را با چند قطره آب ترکیب کنید تا به شکل خمیری درآید. سپس روزی دو تا سه بار این ماده را روی زائده‌ها قرار دهید و بعد از چند دقیقه که کاملا خشک شد، با آب ولرم بشویید.

آب پیاز

پیاز به عنوان یک ضد میکروب قوی شناخته می‌شود و به دلیل همین خاصیت می‌تواند به کاهش انتشار سویه‌های HPV که باعث زگیل تناسلی می‌شوند، کمک کند. همچنین می‌تواند گردش خون را بهبود ببخشد. برای نتیجه بهتر می‌توانید از مخلوط نمک و آب پیاز به عنوان یک داروی موضعی برای درمان خانگی زگیل تناسلی استفاده کنید.

طریقه استفاده:

  • یک یا دوپیاز را خرد کنید و آن را با دو پیمانه نمک ترکیب کنید.
  • برای پیشگیری از جذب میکروب روی ان را بپوشانید و به مدت چند ساعت در یخچال بگذارید.
  • پس از چند ساعت، پیازها را در صافی بریزید و با قاشق فشار دهید تا آب آن گرفته شود.
  • این آب را روی زگیل تناسلی بمالید.
  • سپس بعد از گذشت یک ساعت آن را با آب گرم بشویید و ناحیه را خشک کنید.
  • این کار را دو تا سه بار در روز تکرار کنید، تا زمانی که از شر زگیل خلاص شوید.
آب پیاز برای زگیل تناسلی

روغن کرچک برای زگیل

روغن کرچک برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی از جمله زگیل تناسلی استفاده شده است. اگرچه از نظر پزشکی ثابت نشده است، اما روغن کرچک بی بو و بی مزه دارای خواص ضد التهابی و ضد ویروسی است. این فعالیت به عنصر زیست فعال اسید ریسینولئیک آن نسبت داده می‌شود که می‌تواند به درمان خانگی زگیل تناسلی کمک کند.

طریقه استفاده:

  • یک تکه پنبه را در روغن کرچک خالص خیس کنید. پنبه را روی زگیل بگذارید و آن را با چسب محکم کنید و اجازه دهید یک شب بماند. صبح روز بعد، پنبه را بردارید و محل را با آب گرم تمیز کنید. به آرامی محل را با یک دستمال یا اسفنج لوفا لایه برداری کنید تا سلول‌های مرده پوست از بین برود. این درمان را هر روز تکرار کنید تا زمانی که زگیل تیره شود و در نهایت از بین برود.
  • به 1 قاشق غذاخوری روغن کرچک، 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین اضافه کنید. آنها را مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. خمیر را روی زگیل بمالید و آن را با باند محکم کنید. بگذارید یک شب روی آن بماند. صبح روز بعد آن را بردارید و محل را با آب بشویید. یک بار در روز به مدت چند هفته تکرار کنید.

درمان زگیل تناسلی با واجبی؟

برخی افراد اعتقاد دارند می‌توان زگیل تناسلی را با واجبی درمان کرد. در صورتیکه استفاده از واجبی روی زائده‌های زگیل فقط باعث زخم شدن زائده‌ها می‌شود. بنابراین واجبی نه تنها کمکی به درمان زگیل تناسلی نمی‌کند، بلکه ممکن است باعث عفونت یا پخش شدن زائده‌ها در نواحی اطراف شود.

جو دوسر برای زگیل

کمی جو را در آب داغ خیس کنید و پس از نرم شدن آن را کاملا له نمایید. میتوانید این ماده را با کمی آب گرم ترکیب کنید و برای ۲۰ دقیقه داخل آن بنشینید به طوری که تمامی زگیل ها در آب قرار بگیرند.

جو دوسر برای زگیل تناسلی

جوش شیرین

می توانید جوش شیرین را در آب گرم ترکیب کرده و داخل آن بنشینید. همچنین می‌توانید کمی جوش شیرین را با روغن کرچک ترکیب کنید تا خمیر نرم و یکدستی حاصل شود. این خمیر را بر روی زگیل های تناسلی خود قرار دهید و آن را با باند تمیزی بپوشانید.

نوار درمانی

نوار را روی زگیل قرار دهید و اجازه دهید 5 روز بماند. نوار چسب احتمالاً هر از گاهی می‌افتد. وقتی این اتفاق افتاد، در اسرع وقت آن را با یک قطعه جدید جایگزین کنید.
در روز پنجم، نوار را بردارید، زگیل را در آب گرم خیس کنید و از یک تکه کاغذ سنباده، یک سنگ پا یا یک تخته سنگ سنباده برای جدا کردن لایه بالایی زگیل استفاده کنید.

البته توصیه می‌کنیم بدون مشورت با دکتر زگیل تناسلی از این روش استفاده نکنید، زیرا می‌تواند باعث پخش شدن ویروس شود.

نوارچسب زگیل

فندق جادوگر برای پوست‌های حساس

فندق افسونگر یکی دیگر از داروهای محبوب برای زگیل تناسلی است. از آنجایی که طبیعت ملایمی دارد، می‌تواند توسط افراد دارای حساسیت پوستی استفاده شود. گل فندق جادوگر حاوی تانن است که به خواص درمانی آن کمک می‌کند.

  • طریقه استفاده:
  • یک گلوله پنبه را در فندق جادوگر مقطر خیس کنید.
  • آن را روی زگیل‌ها بمالید و بگذارید حدود 15 دقیقه بماند و سپس بشویید.
  • این کار را دو بار در روز تکرار کنید تا زگیل ها برطرف شوند.

پوست موز

می‌توانید از پوست موز برای درمان زگیل‌های تناسلی کوچک و معمولی استفاده کنید. پوست موز حاوی آنزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌توانند به طور موثر زگیل‌ها را از بین ببرند. همچنین خوردن موز به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با ویروسی که باعث زگیل می‌شود، کمک می‌کند.

  • طریقه استفاده:
  • یک تکه پوست موز را به اندازه زگیل خود ببرید.
  • داخل پوست را روی زائده قرار دهید.
  • آن را با چسب یا باند محکم کنید.
  • اجازه بدهید یک شب روی آن بماند.
  • صبح روز بعد پوست آن را بردارید.
  • این کار را روزانه برای چند هفته یا تا زمانی که از شر زگیل خلاص شوید تکرار کنید.

آلوئه ورا برای درمان خانگی زگیل تناسلی

ژل برگ‌های آلوئه ورا می‌توانند بسیاری از عفونت‌ها را از بین ببرند و در ترمیم بافت‌های آسیب دیده پوست بسیار موثرند. هر روز بر روی زگیل تناسلی خود ژل آلوئه ورا بمالید و اجازه دهید که جذب شود. همچنین خواص ضد التهابی آن می‌تواند خارش را تسکین دهد و برای تسکین علائم و درمان خانگی زگیل تناسلی زنان و مردان یکی از بهترین گزینه‌ها است.

  • طریقه استفاده:
    یک برگ آلوئه ورا را باز کرده و ژل آن را خارج کنید.
  • یک تکه پنبه را به ژل آغشته کنید و آن را مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید.
  • پنبه را با چسب ببندید و بگذارید یک شب بماند.
  • صبح روز بعد، پنبه را بردارید و ژل را با آب گرم بشویید.
    این درمان را یک بار در روز به مدت 1 ماه یا تا زمانی که زگیل شما از بین برود تکرار کنید.
    همچنین، نوشیدن روزانه آب آلوئه ورا می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و توانایی آن را برای مبارزه با عفونت‌ها بهبود بخشد.

منبع خارجی: www.emedihealth.com

نام خود را وارد کنید
پر کردن این قیمت اجباری نیست
شماره موبایل خود را وارد کنید
39 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
موسوی

سلام با سرکه سیب فقط از ظاهر پاک میشه زگیل یا اینکه از ریشه ?

مینا

سلام خسته نباشی واسه درمان زگیل ازریشه چیزی سراغ داری

معصومه

سلام خسته نباشی قسمت ناحیه تناسلی با توجه به مراجعه پزشک تشخیص زگیل تناسلی داده شده از دارو ها استفاده کردم ولی خوب نشدم درد و سوزش دارم چه کار کنم

نگین

سلام من ارتباط دهانی داشتم کمتر از یک ماه هیچوقتم رابطه با کسی نداشتم ۱۸سالمه اون فرد هم حدود یکسال پیش ارتباط داشته با ی دختر ی جوش صورتی در ناحیه بالای واژن دارم خیلی استرس دارم ممکنه زگیل باشه؟
باید چیکار کنم اگه باشه با درمان خونگی از بین میره؟

حسین

سلام من یکی دو روزی سر آلتم چند تا جوش کوچک زده وکمی اونورش قرمز شده آیا زگیل تناسلی است رابطه‌ای هم نداشتم

علی

با سلام و احترام.
بنده یک ماهه روی آلتم چند جوش گوشتی خیلی ریز دراومده، خانمم رفتن آزمایش پاپ اسپرم سالم بودن، من هم اهل شریک و همبستر اضافی نیستم ، میگن زگیل هم از طریق رابطه میاد، پس چطور من آلوده شدم، البته نمی‌دونم اینها زگیل هستن یا چی هستن. اگه راه رابطه هست من که کاری نکردم خانمم هم سالمه پس دلیلش چی می‌تونه باشه.؟

Barsn

سلام وقتتون بخیر،من تو سن بیست سالگی دو واحد واکسن گارداسیل زدم ولی الان چند وقتی هست که احساس خارش و کمی سوزش دارم در ناحیه ی واژنم ولی هیچ علایمی شبیه جوش ندارم فقط خارش و سوزش،خواستم بپرسم ممکنه زگیل باشه؟
و اینکه من اون موقعی که واکسن زدم گفتن چون سنم کمه دو واحد کافیه آیا الان میتونم باز چهار واحد بزنم یا نه چون من خیلی حساسم و وسواس دارم .

Pary

ببخشید من کنار خروجی مقعدم چندروزه یه چیزی مثل جوشه که دست میزنم میسوزه و صورتی رنگه
رابطه هم نداشتم احتمالش هست زگیل باشه؟خیلی استرس دارم

محمدی

خسته نباشید..اقای دکتر منم تقریبا چهار.پنج روزی میشه یه درد شدیدی دارم بدنم بی حس میشه خارش و سوزش از مقعدی دارم و یه جوش های کوچکی میبینم که سرشون زخمیه و چندتاشون نه من خودم از زگیل مشکوکم ولی خیلی ناراحتم اشتها ندارم بدنم بی حس میشه ولی دردش خیلی زیاد ینی مردم بنظر شما زگیله

هانی

سلام وقت بخیر من نزدیک به یک ماه هست چندتا دونه ریز کنار واژنم رو پام زده زنگ بدنم هست بعد دیروز دیدم جدیدی یکی دیگه رو واژنم زده خیلی خیلی میترسم میشه راهنماییم کنید لطفا🙏🏻