دکتر متخصص زگیل تناسلی و بهترین مرکز درمانی در تهران

دکتر زگیل تناسلی

بسیاری از افرادی که به زگیل تناسلی یا ویروس hpv مشکوک هستند، معمولا نمی‌دانند که باید به کدام دکتر متخصص مراجعه کنند. ویروس hpv توسط پزشکان و متخصصان مختلفی قابل تشخیص و درمان است. اما انتخاب دکتر خوب برای زگیل تناسلی مسئله حائز اهمیتی است که در ادامه بطور مفصل به آن می‌پردازیم:

مقالات مرتبط: علائم زگیل تناسلی زنانعلائم زگیل تناسلی مردان

کلینیک پایتخت مرکز درمان زگیل تناسلی

برای تشخیص و درمان زگیل تناسلی در کلینیک پایتخت از طریق شماره زیر ما تماس بگیرید.

برای درمان زگیل تناسلی به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

معمولا افراد وقتی به وجود این ویروس در بدن خود پی می برند که علائم ظاهری آن را در نواحی تناسلی مشاهده کنند. بیماری‌هایی مثل اسکین تگ هم علائمی مشابه با زگیل تناسلی دارند، بنابراین وجود هر زائده ای به معنی ابتلا به این بیماری نیست. برای تشخیص زگیل نیاز به انجام تست و آزمایشات مربوطه و همچنین مراجعه به دکتر متخصص است. اما دکتر زگیل تناسلی چه کسی است؟ 

دکتر پوست

درمان زگیل تناسلی با مراجعه به متخصص پوست و با استفاده از لیزر درمانی امکان پذیر است، اما باید عنوان کرد که متخصص پوست به عنوان دکتر زگیل تناسلی شناخته نمی‌شود. همچنین دکتر متخصص پوست فقط برای درمان زائده‌های خارجی که حساسیت کمتری دارند، گزینه مناسبی است.

اگر تصمیم دارید برای درمان زگیل تناسلی به دکتر پوست مراجعه کنید، باید اطمینان حاصل کنید که پزشکتان از تجربه و مطالعات بالینی کافی در این زمینه برخوردار باشد.

مطالب مرتبط: لیزر زگیل تناسلیکرایو زگیل تناسلی

دکتر زنان

به دلیل ارتباط مستقیم ویروس hpv با سرطان های دستگاه تناسلی و بخصوص سرطان دهانه رحم، توصیه می‌کنیم همه خانم‌هایی که رابطه جنسی داشته‌اند بدون توجه به اینکه علائمی دارند یا خیر، برای معاینات بالینی و همچنین انجام تست پاپ اسمیر و پی سی آر به دکتر زنان مراجعه کنند.

دکتر زگیل تناسلی (زنان)

انجام معاینات دوره ای توسط دکتر زنان می‌تواند به تشخیص به موقع و کنترل زگیل تناسلی کمک کند. همچنین برای زائده‌های داخل واژن هم جراح و متخصص زنان یکی از گزینه‌های مناسب است، البته در صورتی که تجهیزات و تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد. 

متخصص اورولوژی

معمولا متخصصین اورولوژی جراح هم هستند و از این جهت می‌توان آن‌ها را به عنوان دکتر زگیل تناسلی مردان انتخاب کرد. افرادی که دچار زائده های بزرگ هستند و نیاز به جراحی دارند، می‌توانند به دکتر اورولوژ مراجعه کنند.

پزشک اورولوژ به دلیل تخصص کافی درمورد آناتومی ناحیه تناسلی آقایان، بهترین گزینه برای زگیل‌های تناسلی داخل مجاری ادرار است. در غیر اینصورت ممکن است بیمار بعد از درمان دچار تنگی مجاری ادرار یا عود مجدد بیماری شود.

البته تجربه، تخصص و امکانات دکتر برای تشخیص و درمان زگیل تناسلی هم یکی از موارد مهم است که نباید ساده از کنار آن گذشت.

متخصص جراحی

با توجه به روش‌هایی که برای درمان زگیل تناسلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهترین گزینه ای که می‌توانید به عنوان دکتر زگیل تناسلی انتخاب کنید، متخصص جراح است. 

دکتر جراح با تسلط کامل به انواع روش‌های جراحی و درمان زگیل تناسلی با لیزر و کرایو علاوه بر داشتن تجربه کافی در درمان انواع زگیل‌های کوچک و بزرگ، از امکانات و تجهیزات کامل هم برخوردار است. بیمارانی که تمایل دارند در یک جلسه زگیل تناسلی آن‌ها درمان شود، باید روش لیزر co2 را انتخاب کنند که توسط پزشک جراح انجام می‌شود. 

درمان زگیل تناسلی با لیزر برای انواع زگیل با تعداد و اندازه‌های گوناگون و در هر نقطه ای از ناحیه تناسلی قابل انجام است و معمولا در یک جلسه زائده را بطور کامل از بین می‌برد.

انتخاب دکتر خوب برای زگیل تناسلی در تهران

انتخاب دکتر خوب برای زگیل تناسلی با در نظر گرفتن برخی از معیارها امکانپذیر است. دکتر متخصص باید تجربه کافی در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های مقاربتی از جمله زگیل تناسلی را داشته باشد. همچنین لازم است که اطلاعات کافی درباره بیماری و روش‌های درمانی و همچنین مراقبت های بعد از درمان را در اختیار بیمار قرار دهد. به علاوه پزشک باید حس اطمینان و آرامش را در بیمار ایجاد کند تا روند درمان را بطور کامل طی کند.

توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب پزشک و در صورت امکان درباره میزان رضایت مراجعین قبلی و نتایج درمان آنها تحقیق کنید و از به روز بودن تجهیزات و دستگاه‌های کلینیک اطمینان حاصل کنید.

کلینیک پایتخت یکی از بهترین مراکز درمان زگیل تناسلی با لیزر و کرایو در تهران است که از سال 92 این خدمات را بصورت تخصصی به بیماران ارائه می‌دهد. این مرکز تاکنون تجربه بیش از صدها درمان موفق و رضایت بیماران را در کارنامه خود داشته است و با فراهم کردن فضایی آرام و امن برای بیماران و استفاده از به روز ترین دستگاه‌ها و روش‌های درمانی، در کمتر از نیم ساعت زگیل تناسلی را درمان می‌کند.

مهم ترین سوالاتی که باید از دکتر زگیل تناسلی بپرسیم؟

در مورد ویروس hpv مهم ترین سوالاتی که باید از پزشک خود بپرسید شامل موارد زیر است:

  • به چه آزمایشاتی نیاز دارم؟
  • آیا باید از نظر سایر عفونت‌های مقاربتی هم آزمایش بدهم؟
  • در صورت وجود زگیل تناسلی کدام روش درمانی را پیشنهاد می‌کنید؟
  • چقدر بعد از شروع درمان می‌توانم انتظار بهبودی داشته باشم؟
  • آیا این ویروس مسری هست؟ چگونه می‌توانم خطر انتقال این عفونت به دیگران را کاهش دهم؟
  • آیا همسر من هم باید تست hpv را انجام بدهد؟
  • چه زمانی می‌توانم با خیال راحت دوباره رابطه جنسی برقرار کنم؟
  • آیا زگیل‌های تناسلی من برمی‌گردند؟
  • آیا من در معرض عوارض و خطرات مربوط به زگیل تناسلی هستم؟
  • چند وقت یکبار باید از نظر عفونت و بیماری های مرتبط با زگیل مورد غربالگری قرار بگیرم؟
  • آیا منبع معتبری برای آگاهی بیشتر درمورد این ویروس و نحوه کنترل آن وجود دارد؟

نگاهی به بیماری

زگیل تناسلی یکی از بیماری‌های عفونی و مقاربتی شایع است که از طریق رابطه جنسی و تماس پوست با پوست نواحی مخاطی منتقل می‌شود. عارضه زگیل تناسلی ناشی از یک یا چند نوع ویروس پاپیلومای انسانی رایج است که بیش از 100 نوع مختلف دارد. این ویروس در بعضی از افراد علائمی ندارد و ممکن است بعد از چندسال خود به خود از بین برود.

بیماری زگیل تناسلی

اما انواع دیگر این ویروس خطرناکند و می‌توانند باعث ایجاد سرطان دهانه رحم، واژن، مقعد و سرطان آلت تناسلی شوند. بنابراین اگر از نظر جنسی فعال هستید و به این ویروس مشکوک هستید، لطفا برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

اطلاعات کم جوانان و عموم جامعه و عدم اقدام به موقع برای درمان زگیل تناسلی، باعث گسترش روز افزون این بیماری و تبدیل آن به اینگونه سرطان‌ها می‌شود. تزریق واکسن گارداسیل تا قبل از شروع فعالیت‌های جنسی می‌تواند از ابتلا به انواع مختلف این ویروس جلوگیری کند.

دکتر hpv از چه راه‌هایی برای تایید بیماری استفاده می‌کند؟

روش‌های تشخیص این ویروس در زنان و مردان متفاوت است و با توجه به نوع زائده و سوابق بیمار پزشک از راه‌های مختلفی برای تشخیص این عارضه استفاده می‌کند. روش‌های مهم برای تشخیص ویروس HPV و عفونت حاصل از آن شامل موارد زیر است:

  • تست پاپ اسمیر برای خانم‌ها
  • کولپوسکوپی واژن و رحم
  • نمونه برداری بیوپسی
  • آزمایش DNA – PCR 

سوالات متداول دکتر زگیل تناسلی

نام خود را وارد کنید
پر کردن این قیمت اجباری نیست
شماره موبایل خود را وارد کنید
217 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
باقری

سلام دکتر تقریبا 2ماه پیش رابطه جنسی داشتم الان احساس میکنم جوش تو ناحیه واژن زدم علتش چیه

فدایی

سلام ببخشید من زگیل تناسلی دارم میخوام ببینم برای لیزر دکتر خانم هم دارید؟

شاملو

سلام من رفتم دکتر زنان تست اچ پی وی دادم منفی شد ولی زائده دارم تو واژنم دلیلش چیه

زالی

سلام دستگاه لیزر زگیل چی هست؟

علی

باسلام
بنده دچار زگیل تناسلی شدم که بیشتر از دو سال درحال درمان با کرایو هستم ولی متاسفانه بعد از هر بار بهبود زخم دوباره دانه های ریز زیر پوستی ظاهر میشه خلاصه خسته شدم لطفاً راهنمایی بفرمایید بهترین راه درمان چیست و راهکارهای مناسب برای درمان چیست

حسن

سلام من دوسال پیش زگیل تناسلی داشتم از آنجا که دوسال شهرستان زندگی میکردم همه نوع گیاه را برای درمان آزمایش کردم تا اینکه به گیاهی بر خوردم که کاملا رشد زگیل را متوقف و درمان کرد چگونه می توانم این گیاه درمانی را ثبت کنم با تشکر ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

علی
Reply to  حسن

میشه بگی چه گیاهی بود؟

بهار

سلام دکتر شما لیزر زگیل رو پیشنهاد میدین یا کرایو؟

حسین

سلام برای تشخیص نمونه برمیدارین؟

سپهر

سلام دکتر میشه همون جلسه ویزیت لیزر هم انجام بدین؟

مونا

سلام دکتر با معاینه میشه تشخیص داد یا آزمایش لازمه؟