بهترین روش‌های درمان خانگی بواسیر (هموروئید)

آوریل 12, 2016
بهترین روش‌های درمان خانگی بواسیر (هموروئید)

به طور کلی پیشگیری کردن از به وجود امدن بواسیر راه منطقی و مرقون به صرفه تری میباشد.

اما اگر افرادی به بواسیر مبتلا شده باشند و یا در شوروف مبتلا شدن به بواسیر هستند میتوانند با روشهای درمان خانگی بواسیر درد و تورم و التهابهای ملایم بواسیر را کنترل کرده و مانع از پیشرفت آن شوند.

درمان خانگی بواسیر

1. استفاده کردن از داروهای موضعی که بدون نیاز به نسخه پزشک میباشد مانند کرم ها و شیاف ها و یا پدهای بی حس کننده ازجمله کرم حاوی هیدروکورتیزون.
  2. روزانه 2الی3بار هر بار به مدت 10تا15دقیقه در لگن اب گرم(ولرم)بنشینید.
  3. تمیز نگاه داشتن ناحیه مقعد. ترجیحا روزانه دوش بگیرید و پوست اطراف مقعد را به آرامی تمیز کنید مواظب باشید برای تمیز کردن ناحیه و اطراف مقعد از صابون الکل استفاده نکنید زیرا میتواند باعث شود شرایط شما بد تر شود و بعد از حمام کردن با حوله خشک به ارامی اطراف مقعد را خشک کنید.
  4. هیچگاه از دستمال توالتهای خشک ورنگی و معطر استفاده نکنید برای این کار میتوانید از دستمال مرطوب های معمولی بدون عطر والکل استفاده شود.
  5. درهنگام درد از داروهای مسکن خوراکی برای تسکین موقت درد استفاده کنید مانند استامینوفن وایبوبروفن
  6. در هنگام اجابت مزاج از وارد نمودن زور وفشار جهت دفع مدفدع خودداری کنید
  7. از مبتلا شدن به یبوست جلوگیری کنید ودرصورت داشتن یبوست سریعا آن را برطرف سازید
  8. روزانه از مواد غذایی فیبر دار استفاده کنید