درمان کیست مویی با لیزر یا عمل جراحی؟

ژوئن 24, 2019
درمان کیست مویی با لیزر یا عمل جراحی؟

کیست مویی یکی از انواع بیماری‌های مقعدی است، که موجب بروز کیست حاوی مو در قسمت پایین کمر می گردد. این کیست در اثر سایش پوست و برگشت مو به داخل ایجاد شده و همراه با درد و عفونت و ترشحات بد بو ظهور می کند. درمان کیست مویی با روش های خانگی و دارویی به جزء کاهش عفونت تاثیر دیگری نداشته و برای درمان قطعی نیاز به روش های تهاجمی تری نظیر لیزر و عمل جراحی است. در این بخش به مقایسه و بررسی این دو روش با یکدیگر می پردازیم، تا بتوانید روش مناسب تری را برای درمان بیماری خود انتخاب نمایید.

مزایای درمان کیست مویی با لیزر نسبت به جراحی

از مزیت های درمان کیست مویی با لیزر در مقایسه با عمل جراحی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

صرفه جویی در زمان: درمان کیست مویی با لیزر به صورت سرپایی انجام گرفته و مدت زمان مورد نیاز برای آن کمتر از یک ساعت است، در صورتی که انجام جراحی نیاز به بستری شدن در بیمارستان قبل و پس از عمل دارد.

صرفه جویی در هزینه ها : درمان کیست با لیزر در مقایسه با جراحی نیاز به پرداخت هزینه ای کمتر دارد.

کاهش درد و خونریزی بیمار : انجام درمان با لیزر به سبب ترمیم عروق و اعصاب آسیب دیده، درد و نیز خونریزی بیمار را به شدت کاهش میدهد. در حالی که جراحی با استفاده از تیغ و چاقو انجام شده، و به طبع بیمار متحمل درد و خونریزی بسیاری خواهد شد.

کاهش دوره نقاهت : درمان با لیزر موجب می شود، بیمار به سرعت بهبود یافته و به زندگی عادی خود باز گردد، در حالی که جراحی مدت زمان بهبودی بیشتری دارد.

کاهش عوارض بیماری : جراحی می تواند عوارض متعددی را در پی داشته باشد، و حتی عامل بی اختیاری شود، در صورتی که لیزر عوارض کمتری را برای بیمار به دنبال دارد.

نتیجه قطعی : آمار ها نشان داده، لیزر درمانی نتیجه قطعی تری را به دنبال دارد، در صورتی که جراحی ریسک بازگشت بیماری را افزایش میدهد.

زیبایی : عمل لیزر بدون تیغ جراحی انجام می شود، در نتیجه هیچ اسکاری و جای زخمی را بر روی بدن بیمار به جای نمی گذارد. در حالی که جراحی می تواند ظاهر نا زیبایی را بر روی پوست بیمار به جای بگذارد.

مراقبتهای بعد از لیزر کیست مویی

رعایت برخی نکات و انجام مراقبت ها علاوه بر اینکه می تواند نتیجه بهتری را از درمان ارائه دهد، می‌تواند در پیشگیری از کیست مویی هم موثر باشد. برخی از این نکات به این شرح است :

• مراقبت عفونت زخم باشد، برای جلوگیری از این امر لازم است، ناحیه مورد نظر را پاکیزه نگه داشته و ضد عفونی کنید، همچنین لازم است پانسمان روزانه تعویض شود.
  • مصرف مسکن ها و آنتی بیوتیک ها باید با نظر پزشک و میزان تجویز شده وی باشد.
  • استراحت و مراقبت از خود می تواند دوره نقاهت را کاهش دهد، به علاوه لازم است پس از عمل از فعالیت های سنگین و حمل و جابه جایی اشیاء سنگین بپرهیزید.
  • مصرف غذاهای ملین و قوی می تواند درمان سریع تر بیماری کمک نماید.
  • برای نشستن از بالش های نرم به شکل دونات استفاده نمایید، تا فشاری به زخم وارد نشود.
  • از پوشیدن لباس های تنگ با الیاف مصنوعی اجتناب کنید.
  • از نشستن به مدت طولانی اجتناب کنید.

هزینه لیزر و عمل کیست مویی

تعیین دقیق هزینه ای که بابت جراحی کیست مویی و لیزر آن باید توسط بیمار پرداخت شود، کار مشکلی است زیرا این هزینه به عوامل متعددی بستگی دارد. پس برای تعیین دقیق هزینه نیاز به مراجعه به کلینیک و بررسی زخم بیمار است. در مورد پرداخت هزینه های این عمل ها توسط بیمه باید بگوییم، هزینه های مربوط به عمل تنها در صورتی توسط بیمه پرداخت می شوند، که عمل جراحی حداقل 6 ساعت به طول بیانجامد و بیمار بستری شود. بنابراین هزینه های مربوط به عمل جراحی پرداخت می شوند، اما هزینه های لیزر تحت پوشش بیمه قرار ندارد. اما نکته ای که باید در نظر بگیرید، این است که حتی با این وجود نیز هزینه هایی که بابت جراحی پرداخت می شود، بیشتر است. با توجه به اینکه بیمار باید مدت زمان بیشتری را صرف عمل جراحی نماید که گاهاً تا چندین ماه نیز به طول می انجامد، لیزر درمانی باز هم از نظر اقتصادی به صرفه تر است.

۰۲۱-۸۸۸۷۰۸۹۶ ۰۲۱-۸۸۸۷۰۸۹۶

آدرس: میدان ونک، خ ملاصدرا، خ پردیس شرقی، ساختمان پردیسان، پلاک 14، طبقه 5