هزینه درمان کیست مویی با لیزر و جراحی; بیمارستان دولتی و خصوصی

هزینه لیزر کیست مویی

هزینه عمل کیست مویی در بیمارستان کمتر از هزینه لیزر است؟ یکی از معیارهای انتخاب روش درمان که اهمیت زیادی برای بیماران دارد، هزینه است. بسیاری از مبتلایان چون گمان می‌کنند هزینه لیزر کیست مویی بیشتر از عمل جراحی است، روش‌های جراحی و دوران نقاهت سخت و طولانی آن را به جان می‌خرند. شاید در ابتدا به نظر برسد که روش جراحی ارزان‌تر از لیزر است، اما در ادامه این دو گزینه درمانی را بطور دقیق بررسی و مقایسه خواهیم کرد:

اگر به کیست مویی دچار شدید و دغدغه‌تان هزینه درمان کیست مویی با لیزر و جراحی است، در این مطلب بطور کامل به بررسی این موضوع می‌پردازیم. با توجه به شرایط سخت جراحی کیست مویی با روش‌های سنتی، بسیاری از بیماران روش عمل سرپایی کیست مویی با لیزر را برای درمان انتخاب می‌کنند. قطعا برای بیماران، تعرفه عمل در انتخاب روش درمان تاثیرگذار است.

همچنین شرایط بیمه تکمیلی و تامین اجتماعی برای پرداخت هزینه عمل کیست مویی در سال 1402، موضوع مهمی است که به آن اشاره خواهیم کرد.

نوع درمانهزینه درمانتحت پوشش بیمهدوره نقاهت
لیزر کیست مویی5 تا 10 میلیونتکمیلی (باید سوال کنید)2 هفته
جراحی کیست مویی (بیمارستان خصوصی)6 تا 11 میلیونتکمیلی و تامین اجتماعی6 تا 8 هفته
جراحی در بیمارستان دولتیاز 3 میلیونتامین اجتماعی و خدمات درمانی6 تا 8 هفته

هزینه درمان کیست مویی با لیزر در سال 1402

تعیین دقیق هزینه درمان کیست مویی با لیزر در کلینیک پایتخت، فقط با معاینه و بررسی شرایط و اندازه سینوس امکانپذیر است. اگر شما هم از تیغ جراحی هراس دارید و برای درمان مراجعه نمی‌کنید، باید بدانید تنها راه درمان کیست مویی بدون جراحی، روش لیزر است.

بطور تقریبی هزینه درمان کیست مویی با لیزر از حدود 5 میلیون تومان شروع می‌شود که با توجه به اندازه سینوس و سایر عواملی که در ادامه خواهیم گفت، این قیمت می‌تواند تا 10 میلیون تومان متغیر باشد. برای تعیین هزینه جراحی و لیزر، باید حتما به پزشک مراجعه کنید تا معاینه صورت گیرد و اعلام تعرفه دقیق تا قبل از بررسی وضعیت بیماری امکانپذیر نیست.

در مواقع بسیاری وحشت از تیغ جراحی و هزینه عمل باعث می‌شود که افراد از مراجعه برای درمان پرهیز کنند. اما به دلیل اینکه سینوس مویی یک عارضه عفونی است، بدون تخلیه چرک و مواد زائد جمع شده در زیر پوست درمان نمی‌شود و به مرور عفونت گسترش می‌یابد و به بافت‌های اطراف هم سرایت می‌کند.

مطلب مرتبط: لیزر کیست مویی

وقت مشاوره برای هزینه درمان کیست مویی

برای تعیین وقت مشاوره می‌توانید از طریق شماره زیر اقدام کنید.

آشنایی با مزایای بی شمار لیزر در مقایسه با جراحی، به شما در تصمیم گیری کمک می‌کند.

  • عمل سرپایی لیزر با بی حسی موضعی انجام می‌شود و کمتر از 30 دقیقه طول می‌کشد.
  • لیزر هیچگونه عوارضی ندارد و احتمال عود مجدد بیماری یا عفونت سینوس بعد از لیزر بسیار پایین است.
  • همچنین دوران نقاهت لیزر کوتاه است و معمولا نیازی به پانسمان و مراقبت‌های سخت بعد از جراحی نیست.
  • می‌توانید بعد از گذشت یک یا دو هفته (با توجه به اندازه سینوس) به محل کار و فعالیت‌های خود برگردید.
  • جای زخم و اسکار در این روش جزئی است و با گذشت زمان از بین می‌رود، بنابراین نیازی به استفاده از پمادهای ترمیم کننده و لیزر جای زخم نیست.

تمامی مواردی که در بالا گفتیم، در کاهش هزینه‌های بعد از عمل کیست مویی با لیزر موثر است و باید آن‌ها را در نظر بگیرید.

هزینه عمل کیست مویی و لیزر چگونه محاسبه می‌شود؟

بطور کلی برای تعیین دقیق هزینه عمل سینوس مویی، موارد زیر در نظر گرفته می‌شود:

  • هزینه هر یک از روش‌های عمل با دیگری متفاوت است (لیزر، جراحی باز و جراحی بسته
  • دستمزد پزشکی که به عنوان دکتر کیست مویی به او مراجعه می‌کنید بر اساس تجربه پرشک ممکن است متغیر باشد
  • میزان پیشرفت عفونت و اندازه سینوس
  • کلینیک یا بیمارستانی که به آن مراجعه می‌کنید (عمل کیست مویی در بیمارستان دولتی ارزان‌تر از خصوصی است)
  • داشتن بیمه تکمیلی و تامین اجتماعی
  • شهر و منطقه‌ای که کلینیک در آن واقع شده (مثلا هزینه درمان کیست مویی با لیزر در تهران با کرج و سایر شهر‌ها کمی متفاوت است)

مقایسه هزینه لیزر و جراحی کیست مویی در بیمارستان

بر خلاف تصور عموم و با در نظر گرفتن هزینه‌های قبل و بعد از عمل، روش لیزر کیست مویی از جراحی در بیمارستان خصوصی گران‌تر نیست. معمولا برای عمل جراحی کیست مویی فرد باید از یک روز قبل از عمل تا یک روز بعد از عمل در بیمارستان بستری شود و علت این امر نیاز بیمار به مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی مثل اثرات بیهوشی، پانسمان و شستشوی زخم است. بیمار باید هزینه ویزیت دکتر، آزمایشات و داروهای تجویزی قبل و بعد از عمل هم به لیست اضافه کند.

بعد از اینکه بیمار مرخص شد، حدودا دو هفته نیاز به استراحت و مراقبت‌های بعد از عمل دارد و قادر به انجام فعالیت‌های روزانه نیست. همچنین حدود 1 تا 2 ماه تا بهبودی محل جراحی زمان لازم است. اگر مراقبت‌ها تا زمان بهبودی کامل زخم عمل به خوبی انجام نشود، احتمال ایجاد عفونت، بازگشت بیماری و نیاز به درمان مجدد تقریبا زیاد است.

قیمت جراحی کیست مویی در بیمارستان خصوصی با لیزر تفاوت چندانی ندارد، اما اگر هزینه‌های بعد از عمل هم به آن اضافه کنید این مبلغ از حدود 6 میلیون تومان شروع می‌شود. البته در صورتیکه عمل کیست مویی را در بیمارستان دولتی و با بیمه تامین اجتماعی انجام دهید، بجز هزینه‌های بعد از عمل نیاز به پرداخت مبلغ چندانی نیست.

البته درصد زیادی از هزینه جراحی کیست مویی در بیمارستان دولتی توسط بیمه تامین اجتماعی پرداخت می‌شود و بیمار تنها یک مبلغ جزئی به بیمارستان پرداخت می‌کند.

شاید جراحی به تنهایی، کمی ارزان‌تر از روش لیزر باشد اما با محاسبه هزینه‌های قبل و بعد از عمل متوجه می‌شوید که روش لیزر بسیار به صرفه‌تر از جراحی است. مجموع هزینه جراحی کیست مویی در بیمارستان خصوصی که شامل آزمایشات قبل از عمل، بستری در بیمارستان، مراقبت‌ها و نقاهت طولانی بعد عمل و از همه مهم‌تر احتمال عفونت یا بازگشت بیماری است، از هزینه لیزر کیست مویی بیشتر می‌شود.

در روش لیزر علاوه بر اینکه نیازی به گذراندن دوران نقاهت و بستری نیست، درمان قطعی است و احتمال بازگشت بیماری وجود نخواهد داشت.

هزینه عمل کیست مویی با دفترچه و بیمه تکمیلی

یکی دیگر از سوالات رایج بیماران، شرایط پرداخت هزینه جراحی و لیزر کیست مویی توسط بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی است. در این خصوص باید بگوییم که هزینه عمل کیست مویی با لیزر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیست.

زیرا بیمه برای جراحی‌های بدون بستری، بیهوشی و کمتر از شش ساعت مبلغی را پرداخت نمی‌کند. اما ممکن است بیمه تکمیلی شما بخشی از هزینه لیزر کیست مویی را پوشش دهد. برای اطلاع از این موضوع باید به نزدیکترین مرکز بیمه تکمیلی خودتان مراجعه کنید.

همچنین بخشی از هزینه جراحی کیست مویی در بیمارستان خصوصی توسط بیمه تکمیلی پرداخت می‌شود و با توجه به درصد فرانشیز و سقف بیمه، این مبلغ متفاوت است. برای اطلاع از قوانین بیمه تکمیلی‌تان در سال 1402 باید به مراکز بیمه تکمیلی خود مراجعه کنید.

سوالات متداول هزینه جراحی و لیزر کیست مویی

نام خود را وارد کنید
پر کردن این قیمت اجباری نیست
شماره موبایل خود را وارد کنید
67 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
شیما

سام من میخوام لیزر کنم خطتون اشغال بود هزینه رو تقریبی میگید

فرهنگ

سلام بیمه تکملی هزینه لیزر کیست رو میده؟

محبی

سلام من عمل کردم دوباره عود کرده باید چیکار کنم؟

امیرعلی

سلام دکتر حداکثر هزینه کیست مویی چقدر هست؟

نوید

سلام من 4ماه پیش عمل کردم ولی زخمم کامل بسته نمیشه میشه بیام شما ببینید؟ هزینه لیزرش چقدر میشه؟

هادی

سلام میشه یه آنتی بیوتیک برای کم شدن عفونت کیست مویی معرفی کنید

یونس

سلام
من قبلا کیست مویی داشتم ولی برطرف شد خودم تخلیه کردمش یکی دوسالم راحت بودم ولی گاهی یه چاک کوچیک به اندازه نیم سانت روی خط باسنم باز میشه درد هم داره چون طول روز روی موتور خیلی سوارم احساس میکنم بخاطر اونه خودش جوش میخوره اگه چند روز موتور سوار نشم الان میترسم این چاک همون کیست باشه وای اخه ن جوشی دارم ن ابسه ای فقط این چاک هستش مثل پارگی میمونه عمیقم نیست لاغرم هستم .دقیقا سر نقطه ای هستش که استخون باسنم تموم میشه .ممنون میشم راهنمایی کنید

سامان

سلام چجوری برای لیزر وقت بگیرم همین هفته میشه؟

شهریاری

سلام من میخوام عمل کیست مویی با لیزر انجام بدم ولی هزینش زیاده نمیشه تو دو یا سه مرحله پرداخت کنم؟

هدیه

سلام من تازه کیست مویی گرفتم درد ندارم فقط برآمدگی احساس میکنم نمیشه بدون عمل درمانش کنم؟