روش‌هایی برای پیشگیری از کیست مویی یا کیست پیلونیدال

پیشگیری-از-کیست-مویی

کیست مویی از بیماری‌های عفونی مقعد است که معمولاً در قسمت انتهای کمر و روی دنبالچه ایجاد می‌شود. این عارضه حاصل برگشت مو به داخل پوست است که سبب تجمع عفونت در آن می‌گردد و اغلب مردان و جوانان را درگیر می‌کند و مهمترین عامل آن عدم رعایت بهداشت در این ناحیه می‌باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش‌هایی برای پیشگیری از کیست مویی آشنا نماییم:

برای آشنایی کامل با این بیماری و علائم و دلایل آن، میتوانید به صفحه کیست مویی چیست مراجعه کنید.

رعایت بهداشت

یکی از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از کیست مویی رعایت بهداشت در ناحیه مقعد است. برای این منظور می بایست پس از هر اجابت مزاج این ناحیه را به خوبی بشویید و با استفاده از دستمال نرم خشک نمایید. همچنین پیشنهاد می‌شود روزانه ناحیه دنبالچه را با استفاده از صابون آنتی باکتریال و آب ملایم شستشو دهید. البته صابون باید به اندازه کافی استفاده شود تا منافذ پوست را مسدود نکند.

رفع موهای زائد

موهای زائد یکی از علت های اصلی ایجاد کیست در این ناحیه می‌باشد. برای پیشگیری از این امر لازم است موهای زائد خود را از بین ببرید. همچنین بهترین راهکار از بین بردن موهای زائد لیزر درمانی است که به طور قطعی موهای این ناحیه را از بین می برد. حتی بعد از درمان کیست مویی با لیزر و جراحی هم باید ناحیه بیماری را همیشه تمیز و عاری از مو نگه دارید.

مرتبط: جراحی کیست مویی

اقدام فوری برای لیزر کیست مویی

اگر نیاز به اقدام فوری برای درمان کیست مویی دارید، از طریق شماره زیر با کلینیک تماس بگیرید.

استفاده از لباس های مناسب

پوشیدن لباس‌های مناسب بسیار مهم است زیرا استفاده از لباس های نامناسب باعث ایجاد فرسایش پوست شده که زمینه را برای بروز این بیماری فراهم می‌کند. لباس مناسب برای این منظور لباس های نخی و گشاد است که احتمال بروز این بیماری را به حداقل کاهش می‌دهد.

اجتناب از نشستن های طولانی مدت

این عارضه به بیماری رانندگان معروف است زیرا مهمترین علت آن نشستن های طولانی مدت است. نشستن به مدت طولانی موجب فرسایش پوست این ناحیه شده و پوست را تحریک می کند که برگشت مو به داخل آن و سینوس پیلونیدال را به همراه دارد. برای پیشگیری از کیست مویی لازم است بعد از یک ساعت نشستن از جای خود بلند شده و کمی پیاده روی کنید.

تعادل وزن

افزایش وزن بدن به معنی افزایش توده بدنی است که بی شک در ایجاد انواع بیماری‌ها، از جمله کیست پیلونیدال نقش دارد. وزن زیاد فشار وارده به این قسمت از بدن را افزایش داده و موجب تعریق بیشتر می‌شود که این امر همراه با افزایش خطر ابتلا به کیست مویی است. برای این منظور رعایت رژیم غذایی سالم و ورزش منظم می تواند در پیشگیری از این عارضه نقش داشته باشد.

نام خود را وارد کنید
پر کردن این قیمت اجباری نیست
شماره موبایل خود را وارد کنید
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments