درمان خانگی کیست مویی کمر “تخلیه چرک” ممکن است؟

درمان خانگی کیست مویی

استفاده از دارو و درمان خانگی کیست مویی برای کاهش علائم بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد. خصوصا بیمارانی که از عمل جراحی کیست مویی هراس دارند به دنبال درمان یا کاهش علائم بیماری در خانه هستند. اقداماتی وجود دارد که با انجام آن‌ها، علائم شما بطور موقت کاهش می‌یابد. در ادامه به بررسی نکاتی که می‌توانید برای درمان خانگی کیست مویی امتحان کنید، می‌پردازیم:

تخلیه چرک کیست مویی در خانه ممکن است؟

به هیچ عنوان نباید سعی کنید تخلیه چرک کیست مویی را در خانه انجام دهید، زیرا فقط پزشک متخصص با ایجاد برش، می‌تواند عفونت سینوس و مواد زائد را بطور کامل تخلیه کند. ترکیدن کیست مویی در خانه علاوه بر اینکه درد زیادی را برایتان ایجاد می‌کند، به دلیل ایجاد زخم روی ناحیه احتمال گسترش عفونت را هم افزایش می‌دهد.

کیست مویی کمر از بیماری‌های دردناک ناحیه نشیمنگاه است، که به شکل کیسه‌ای متشکل از مو و مواد زائد در زیر پوست ایجاد می‌شود. این عارضه معمولاً در ناحیه پایین دنبالچه ایجاد شده و دلایل گوناگونی برای ابتلا به آن در فرد وجود دارد. کیست مویی معمولا در مردان و جوانان شایع تر از دیگر گروه‌ها می‌باشد.

بهترین راه‌های درمان خانگی کیست مویی

همان طور که در قسمت قبل هم اشاره شد، این عارضه را نمی‌توان با استفاده از داروهای شیمیایی و خانگی درمان نمود، بلکه درمان کیست مویی با لیزر و جراحی کیست مویی امکان پذیر است. اما استفاده از داروهای طبیعی و خانگی می‌تواند در کاهش علائم ناشی از این بیماری از جمله درد و عفونت موثر باشد.

تصویر درمان خانگی کیست موسس

سیر

سیر خواص بیشماری دارد، و بی شک در فرآیند درمان موثر است. سیر با دارا بودن خاصیت آنتی بیوتیکی و ضد قارچی سیستم ایمنی بدن را تقویت نموده و به درمان این بیماری می‌پردازد. برای استفاده از این ماده لازم است یک یا چند حبه سیر را له نموده و برای چند دقیقه بر روی کیست قرار دهید. جهت اثر بخشی این درمان را به مدت یک هفته و روزی یکبار تجدید نمایید.

درمان کیست مویی در خانه با زردچوبه

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است، و قادر است درد، عفونت و التهاب را کاهش دهد. برای استفاده از این ماده جهت درمان کیست مویی لازم است مقداری زردچوبه را با آب یا شیر مخلوط نموده و خمیری را تهیه کنید، خمیر زردچوبه تا زمانی که خشک شود باید روی پوست باقی مانده و سپس شسته شود. این روش درمان را باید دوبار در روز و به مدت چند هفته ادامه دهید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک درمان قوی و موثر در از بین بردن علائم این عارضه مثل درمان درد و تورم ناشی از آن می‌باشد. این گیاه دارای خواص ضد آنتی باکتریال می باشد. برای استفاده از این روش درمانی یک برگ از آلوئه ورا را تهیه نموده و ژل آن را خارج کنید و مدت 20 دقیقه بر روی ناحیه قرار داده و سپس بشویید. این درمان خانگی کیست مویی را باید حداقل 4 مرتبه در روز تکرار کنید.

عسل برای درمان خانگی کیست مویی

عسل ماده ای فوق العاده قوی می‌باشد که دارای خواص ضد التهابی و ضدعفونی کننده است. برای درمان این بیماری با استفاده از عسل، باید مقدار عسل خالص را تهیه نموده و بر روی کیست بزنید و یا اینکه می‌توانید یک قاشق عسل را در آب گرم حل نموده و بنوشید.

نمک

نمک خواص بیشماری دارد و در کاهش التهاب و سوزش ناشی از کیست بسیار مفید است،برای این منظور می‌دتوانید از حمام آب و نمک استفاده کنید در واقع مقداری نمک را به وان آب گرم اضافه نموده و برای مدت چند دقیقه در آب بنشینید.

چای کیسه ای

چای کیسه ای دارای خواص اسیدی بوده، که از عفونت جلوگیری نموده و می‌تواند به درمان کیست مویی در خانه کمک

است. همچنین خواص ضد التهابی چای کیسه ای درد و تورم را کاهش می دهد. ابتدا چای کیسه را به مدت 5 دقیقه در آب ولرم خیس کنید، سپس کیسه را به مدت 10 دقیقه روی محل عفونت قرار دهید. این روش درمانی با چند بار در روز و به مدت چند روز تکرار شود.

سرکه سیب

سرکه سیب دارای ماهیت اسیدی است و ph پوست را تنظیم می کند، برای انجام این روش درمانی کافی است مقدار پنبه را به سرکه سیب آغشته کرده و بر موضع قرار دهید. این روش درمانی باید حداقل 2 بار در روز تجدید شود.

کمپرس سرد و گرم

استفاده از کمپرس سرد میتواند درد ناشی از کیست مویی را کاهش دهد و کمپرس گرم برای چرک و عفونت ناشی از آن مفید است. اما هیچ یک از آنها از پیشروی این بیماری جلوگیری نمی کنند.

استفاده از دارو برای درمان کیست مویی

درمان دارویی کیست مویی تنها در کاهش موقت عفونت تاثیر گذاشته و وابسته به مرحله‌ای است که بیماری در آن قرار دارد. اگر میزان عفونت و چرک ایجاد شده بر اثر کیست اندک باشد، پزشک ممکن است داروهای آنتی بیوتیک تجویز نماید.

  • چسب فیبرین: تزریق چسب فیبرین هم از روش‌های درمان دارویی کیست مویی خفیف و اولیه است که میزان بهبودی در آن بالا است.
  • تزریق فنل: محلول فنل به عنوان ضد عفونی کننده شناخته می‌شود و تزریق آن با بی حسی موضعی و توسط پزشک باید انجام شود.
  • داروهای مسکن: ممکن است پزشک برخی از داروهای ضد درد مثل استامینوفن، ایبوپروفن و غیره را برای کاهش و کنترل درد تجویز کند.
  • داروهای آنتی بیوتیک: تجویز آنتی بیوتیک به عنوان داروی کیست مویی مزمن که عفونت آن پیشرفت کرده، معمولا برای کاهش التهاب قبل از جراحی است.

برای درمان قطعی کیست مویی اقدام کنید

برای درمان قطعی کیست مویی در کلینیک پایتخت از طریق شماره زیر با ما تماس بگیرید.

نام خود را وارد کنید
پر کردن این قیمت اجباری نیست
شماره موبایل خود را وارد کنید
47 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
اصغری

سلام من یکی دوبار چرک کیست مویی رو خالی کردم ولی بازم برمیگرده

بابایی

سلام من دو دوره آنتی بیوتیک مصرف کردم ولی کیست مویی درمان نشد باید عمل کنم؟

محمدرضا

سلام من 17 سالمه بالای باسنم درد و قرمزی دارم میتونه کیست مویی باشه؟

محدثه

سلام من چسب فسبرین انجام دادم بعد از یه مدت دوباره بیماریم برگشت

بیمار

سلام کمپرس گرم دردمو کاهش میده اما موقته یه راه حل قطعی بگید لطفا

الهه

سلام من کمپرس گرم گذاشتم تورمش یکم بهتر شده بود ولی دوباره همونجوری شد لطفا یه راهی بگید برطرف بشه

اشکان

سلام ببخشید من چند وقت پیش موقع نشستن پشتم (زیر کمرم) درد می گرفت . چند وقتی موقع نشستن درد میکرد
الان متوجه شدم دو تا سوراخ شده یکی بزرگ و یکی ریز ولی درد نداره و کلی مو از توی سوراخ بزرگ در آوردم.

محمدی

سلام خسته‌ نباشید،ببخشید لیزر کیست مویی چجوری صورت میگیره؟ با اشعه دستگاه یا با میله؟

جلالپور

سلام من یه مدت به تجویز پزشک آنتی بیوتیک استفاده کردم اما الان دوباره عفونت کرده میشه بگید برای درمانش چیکار کنم نمیتونم عمل کنم

نسترن

سلام من که فقط کمپرس سرد میذارم یکم دردم بهتر میشه اما دوباره بعد یکی دو ساعت شروع میشه