درمان بواسیر با استاپلر برای هموروئیدهای داخلی

درمان بواسیر با استاپلر

بواسیر یا هموروئید که بر اثر تورم عروق ناحیه مقعد ایجاد می‌شود دارای دو نوع داخلی و خارجی است. این بیماری بسته به نوع آن درمان‌های متفاوتی دارد. جراحی استاپلر بواسیر که با نام هموروئیدوپکسی هم شناخته می‌شود، یکی از رو‌ش‌های درمان هموروئید است که در آن به کمک دستگاهی جریان خونرسانی به بواسیر را قطع می‌کنند، بدون اینکه هیچگونه برشی ایجاد شود. در واقع پس از انتقال رگ‌های بواسیری به نقطه‌ای بالاتر که عصب کمتری در آن وجود دارد، به کمک ابزاری زائده را با کش می‌بندند تا خون رسانی به آن قطع شود و از بین برود.

درمان بواسیر با استاپلر جزء روش‌های درمان‌ تهاجمی به شمار می‌رود و از آن برای درمان هموروئید داخلی درجه 3 و 4 که پرولاپس شده استفاده می‌شود. این روش جراحی با بیهوشی انجام می‌شود اما نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست.

نحوه جراحی استاپلر

با اینکه یکی از روش‌های رایج برای درمان هموروئیدهای داخلی عمل جراحی است، اما روش استاپلر و همچنینن لیزر بواسیر به دلیل درد کمتر و طول درمان کوتاه تر بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تعیین وقت لیزر هموروئید

جهت تعیین وقت مشاوره و لیزر هموروئید از طریق شماره زیر با کلینیک تماس بگیرید.

مزایای استاپلر بواسیر نسبت به جراحی

در گذشته این درجه از بیماری به روش سنتی در بیمارستان با 1 الی 2 روز بستری و با بیهوشی کامل انجام می‌شد و بعد از عمل مدت زیادی فرد باید بستری می‌شد و درد ناشی از جراحی که با چاقوی جراحی صورت گرفته بود را تحمل می‌کرد.

جراحی بواسیر درجه 3 و 4 با استاپلر، زمان عمل را به حداقل رسانده و فرد بیمار بعد از عمل می‌تواند بلافاصله به منزل خود برگردد.

روش درمان بواسیر با استاپلر مانع رسیدن جریان خون به بالشتک‌های بواسیر می شود و به راحتی بخش متورم شده و بیرون زدگی‌ها را بر می‌دارد. این روش با درد کمی همراه است و با اینکه گاهی نتایج آن رضایت بخش است، اما به هیچ عنوان بدون عوارض نخواهد بود.

درمان هموروئید با استاپلر چه خطراتی دارد؟

قطعا این روش هم مانند سایر روش‌های جراحی بدون عوارض نخواهد بود. خطرات و عوارضی که ممکن است بعد از جراحی استاپلر بروز پیدا کند شامل موارد زیر است:

مراقبت‌های بعد از جراحی استاپلر

برای کاهش خطرات و عوارض درمان بواسیر با استاپلر و جلوگیری از عود مجدد بیماری، حتما باید نکات و مراقبت‌های بعد از عمل را رعایت کنید. در اینجا برخی از نکاتی که به تسریع روند درمان کمک می‌کنند را با هم مرور می‌کنیم:

  • حمام سیتز یا نشستن در آب نسبتا گرم یک یا دو مرتبه در روز
  • قرار دادن کمپرس سرد روی مقعد
  • مصرف مرتب داروهای آنتی بیوتیک و مسکن طبق دستور پزشک
  • مصرف غذاهای مایع تا چند روز بعد از عمل
  • خوردن غذاهای فیبردار
  • نوشیدن مایعات و آب کافی
  • رعایت بهداشت فردی و پرهیز از شستشوی زیاد ناحیه مقعد
  • تحرک و فعالیت
نام خود را وارد کنید
پر کردن این قیمت اجباری نیست
شماره موبایل خود را وارد کنید
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments