عکس بواسیر خارجی و داخلی – فیلم عمل هموروئید

آگوست 10, 2019
عکس بواسیر خارجی و داخلی – فیلم عمل هموروئید

بواسیر یا هموروئید عارضه بسیار شایعی که حداقل از هر دو نفر، یک نفر تا سن 50 سالگی یکبار آن را تجربه می کند. این بیماری به سبب تورم عروق در این ناحیه ایجاد شده است. این عارضه در اثر وارد آمدن فشار بسیار زیاد به این عروق ایجاد می‌شود و موجب گشاد شدن و تورم عروق در این ناحیه می گردد.

یبوست، بلند کردن اجسام سنگین، زایمان، نشستن طولانی مدت و … از عواملی هستند که ریسک ابتلا به هموروئید را تحت تاثیر قرار می دهند. همان طور که در عکس بواسیر نیز مشاهده می شود. این عروق متورم شده ممکن است از مقعد خارج شود. بیماری هموروئید می‌تواند علائمی مانند درد شدید، خونریزی، خارش، سوزش و … را ایجاد نماید. عکس بواسیر بسته به درجه بیماری می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه بررسی انواع این عارضه می پردازیم.

عکس بواسیر خارجی

در بواسیر خارجی، عروق بیرونی مقعد تحت تاثیر بیماری قرار گرفته و متورم شده‌اند. این نوع هموروئید همراه با درد، خارش و خونریزی نمایان می شود. این هموروئید بر خلاف نوع داخلی درد شدیدتری را دارا می باشد زیرا در ناحیه ای حساس واقع شده است.

بواسیر خارجی

فیلم عمل بواسیر یا هموروئید با لیزر

در ویدئو زیر نحوه جراحی بواسیر ترومبوزه با لیزر را مشاهده می کنید. در این روش ابتدا خون لخته شده در هموروئید تخلیه می شود و سپس عارضه بدون خونریزی با لیزر درمان می شود.

تصویر بواسیر داخلی

در نوع داخلی عروق داخلی مقعد درگیر بیماری می شوند. از علائم این نوع هموروئید می‌توانیم به خون در مدفوع خارش و سوزش اشاره کنیم. بواسیر داخلی در داخل مقعد ایجاد می‌شود و معمولاً از درد کمتری برخوردار است.

عکس بواسیر داخلی

بواسیر در زنان

این بیماری ممکن است در هر سن و یا جنسیتی ایجاد شود؛ اما احتمال بروز آن در میان زنان بیشتر از مردان است. شاید علت این امر را بتوان تغییرات هورمونی بدن زنان که احتمال یبوست را افزایش میدهد، دانست. اما یکی دیگر از علل ایجاد این بیماری در زنان، بارداری و زایمان است.

بارداری همراه تغییرات هورمونی بسیاری است که می تواند تاثیرات جدی بر سلامت زنان داشته باشد به علاوه زایمان طبیعی سخت می تواند فشار بسیار زیادی را به لگن وارد کرده و عاملی برای بواسیر در زنان به شمار رود. از دیگر علل بروز این بیماری در زنان می‌توانیم به نشستن بر روی سطوح سخت؛ بلند کردن اجسام سنگین، یبوست مداوم، بی تحرکی .و …. اشاره کنیم. در این قسمت می‌توانید عکس بواسیر در زنان را مشاهده نمایید.

بواسیر در زنان

بواسیر در کودکان

برخی تصور می کنند هموروئید بیماری بزرگسالان و یا کهنسالان است، البته کهولت سن با بروز بواسیر بی ارتباط نیست اما احتمال ایجاد این عارضه در هر سنی حتی کودکی وجود دارد. مهم‌ترین علتی که به ایجاد بواسیر در کودکی می‌انجامد یبوست مداوم و مزمن است. زیرا خروج مدفوع سفت در کودکان می تواند فشار بسیار زیادی را به این عروق وارد نموده و موجب اتساع آنها گردد.

مهمترین عللی که موجب یبوست در کودکان می شود، شامل رژیم غذایی ناسالم و فاقد فیبر، کمبود آب در بدن، کم تحرکی، نشستن بر روی سطوح سخت است. کودکان می توانند تنها با چند راهکار ساده شامل تغییر در رژیم غذایی و مصرف میوه ها و سبزیجات حاوی فیبر این بیماری را درمان نمایند. در زیر عکس بواسیر در کودکان را مشاهده می نمایید.

بواسیر در کودکان

آدرس: میدان ونک، خ ملاصدرا، خ پردیس شرقی، ساختمان پردیسان، پلاک 14، طبقه 5