عکس انواع بواسیر یا هموروئید داخلی و خارجی

آگوست 10, 2019
عکس انواع بواسیر یا هموروئید داخلی و خارجی

بواسیر یا هموروئید عارضه بسیار شایعی که حداقل از هر دو نفر، یک نفر تا سن 50 سالگی یکبار آن را تجربه می کند. این بیماری به سبب تورم عروق در این ناحیه ایجاد شده است. این عارضه در اثر وارد آمدن فشار بسیار زیاد به این عروق ایجاد می‌شود و موجب گشاد شدن و تورم عروق در این ناحیه می گردد. یبوست، بلند کردن اجسام سنگین، زایمان، نشستن طولانی مدت و … از عواملی هستند که ریسک ابتلا به هموروئید را تحت تاثیر قرار می دهند. همان طور که در عکس بواسیر نیز مشاهده می شود. این عروق متورم شده ممکن است از مقعد خارج شود. بیماری هموروئید می‌تواند علائمی مانند درد شدید، خونریزی، خارش، سوزش و … را ایجاد نماید. عکس بواسیر بسته به درجه بیماری می تواند می تواند متفاوت باشد. در ادامه بررسی انواع بواسیر می پردازیم.

انواع بواسیر یا هموروئید

به طور کلی هموروئید با توجه به نوع عروق درگیر در این بیماری، در یکی از دو دسته زیر قرار می گیرند و با توجه به نوع هموروئید، درمان آن نیز متفاوت است.

بواسیر خارجی

در این نوع از بواسیر عروق خارجی مقعد تحت تاثیر بیماری قرار گرفته و متورم شده اند. این نوع هموروئید همراه با درد، خارش و خونریزی نمایان می شود. این هموروئید بر خلاف هموروئید داخلی درد شدید تری را دارا می باشد زیرا در ناحیه ای حساس واقع شده است. از دیگر علائم این نوع هموروئید مشاهده خون در مدفوع است. این خون بر روی سطح مدفوع قابل مشاهده بوده و رنگی روشن دارد زیرا که از دستگاه گوارش خارج نشده است. این بیماری به سادگی قابل تشخیص است زیرا با دست لمس می شود.

بواسیر داخلی

در نوع داخلی عروق داخلی مقعد درگیر بیماری می شوند. از علائم این نوع هموروئید می‌توانیم به خون در مدفوع خارش و سوزش اشاره کنیم. این نوع بواسیر در داخل مقعد ایجاد می شود و معمولاً از درد کمتری برخوردار است. بواسیر داخلی بسته به مرحله ای که بیماری در آن قرار دارد، به چهار دسته زیر تقسیم می شود.

• درجه 1 : در این درجه از بواسیر داخلی عروق متورم در داخل مقعد قرار دارند و با حرکات روده ای به کانال مقعد صعود می کنند.
  • درجه 2 : هموروئید درجه 2 به هنگام اجابت مزاج از مقعد خارج شده و دوباره به داخل باز می گردد.
  • درجه 3 : این نوع از هموروئید، همانند درجه 2 از مقعد خارج می شود اما تنها با فشار دست به داخل باز می گردد.
  • درجه 4 : هموروئید درجه 4 شدیدترین نوع هموروئید است که بافت های متورم به هنگام اجابت مزاج از مقعد خارج شده ولی با حتی با فشار دست نیز به داخل باز نمیگردد.

بواسیر در زنان

این بیماری ممکن است در هر سن و یا جنسیتی ایجاد شود؛ اما احتمال بروز آن در میان زنان بیشتر از مردان است. شاید علت این امر را بتوان تغییرات هورمونی بدن زنان که احتمال یبوست را افزایش میدهد، دانست. اما یکی دیگر از علل ایجاد بواسیر در میان زنان بارداری و زایمان است. بارداری همراه تغییرات هورمونی بسیاری است که می تواند تاثیرات جدی بر سلامت زنان داشته باشد به علاوه زایمان طبیعی سخت می تواند فشار بسیار زیادی را به لگن وارد کرده و عاملی برای بواسیر در زنان به شمار رود. از دیگر علل بروز این بیماری در زنان می توانیم به نشستن بر روی سطوح سخت؛ بلند کردن اجسام سنگین، یبوست مداوم، بی تحرکی .و …. اشاره کنیم. در این قسمت می‌توانید عکس بواسیر در زنان را مشاهده نمایید.

بواسیر در زنان

بواسیر در کودکان

برخی تصور می کنند هموروئید بیماری بزرگسالان و یا کهنسالان است، البته کهولت سن با بروز بواسیر بی ارتباط نیست اما احتمال ایجاد بواسیر در هر سنی حتی کودکی وجود دارد. مهمترین علتی که به بواسیر در کودکی می انجامد می توانیم به یبوست مداوم و مزمن اشاره کنیم. زیرا خروج مدفوع سفت در کودکان می تواند فشار بسیار زیادی را به این عروق وارد نموده و موجب اتساع آنها گردد. مهمترین عللی که موجب یبوست در کودکان می شود، شامل رژیم غذایی ناسالم و فاقد فیبر، کمبود آب در بدن، کم تحرکی، نشستن بر روی سطوح سخت است. کودکان می توانند تنها با چند راهکار ساده شامل تغییر در رژیم غذایی و مصرف میوه ها و سبزیجات حاوی فیبر این بیماری را درمان نمایند. در زیر عکس بواسیر در کودکان را مشاهده می نمایید.

بواسیر در کودکان

۰۲۱-۸۸۸۷۰۸۹۶ ۰۲۱-۸۸۸۷۰۸۹۶