عکس بواسیر خارجی و داخلی – فیلم عمل هموروئید

بواسیر یا هموروئید عارضه بسیار شایعی است که از هر دو نفر، یک نفر تا سن 50 سالگی آن را تجربه می‌کند. این بیماری به سبب تورم عروق در ناحیه مقعد ایجاد می‌شود. علت تورم و التهاب رگ‌های دیواره مقعد هم وارد آمدن فشار بسیار زیاد به آنهاست که در نهایت منجر به هموروئید یا سایر بیماری‌های مقعدی می‌شود.

یبوست، بلند کردن اجسام سنگین، زایمان، نشستن طولانی مدت و … از عواملی هستند که ریسک ابتلا به هموروئید را افزایش می‌دهند. همان طور که در عکس بواسیر مشاهده می‌کنید، این عروق متورم شده ممکن است از مقعد خارج شوند که در اینصورت به آن پرولاپس می‌گویند. بیماری هموروئید می‌تواند علائمی مانند درد شدید، خونریزی، خارش، سوزش و… را ایجاد نماید. شکل و عکس بواسیر با توجه به نوع داخلی یا خارجی بودن آن و همچنین درجه بیماری می‌تواند متفاوت باشد که در ادامه به بررسی انواع این عارضه می‌پردازیم:

عکس بواسیر خارجی

در عکس بواسیر خارجی می‌بینید که عروق بیرونی مقعد تحت تاثیر بیماری قرار گرفته و متورم شده‌اند. این نوع هموروئید همراه با زائده‌ای بیرون زده، درد و ناراحتی، خارش و خونریزی نمایان می‌شود و برخلاف نوع داخلی دارای علائم شدیدتری است، چون در ناحیه‌ای حساس واقع شده است. به دلیل همین علائم آزاردهنده مبتلایان این نوع هموروئید، دنبال راه‌های درمان سریع بواسیر خارجی هستند.

عکس بواسیر خارجی

فیلم عمل بواسیر یا هموروئید با لیزر

در ویدئو زیر نحوه جراحی بواسیر ترومبوزه با لیزر را مشاهده می‌کنید. در این روش ابتدا خون لخته شده در هموروئید تخلیه می‌شود و سپس عارضه بدون خونریزی با لیزر درمان می‌شود.

تصویر بواسیر داخلی

در نوع داخلی عروق داخل مقعد درگیر بیماری می شوند. از علائم این نوع هموروئید می‌توانیم به خون در مدفوع، خارش و سوزش اشاره کنیم. بواسیر داخلی در داخل مقعد ایجاد می‌شود و معمولاً از درد کمتری برخوردار است.

عکس بواسیر داخلی

بواسیر در زنان

این بیماری ممکن است در هر سن و یا جنسیتی ایجاد شود؛ اما احتمال بروز آن در میان زنان بیشتر از مردان است. شاید علت این امر را بتوان تغییرات هورمونی بدن زنان که احتمال یبوست را افزایش میدهد، دانست. اما یکی دیگر از علل ایجاد این بیماری در زنان، بارداری و زایمان است.

بارداری همراه تغییرات هورمونی بسیاری است که می تواند تاثیرات جدی بر سلامت زنان داشته باشد به علاوه زایمان طبیعی سخت می تواند فشار بسیار زیادی را به لگن وارد کرده و عاملی برای بواسیر در زنان به شمار رود. از دیگر علل بروز این بیماری در زنان می‌توانیم به نشستن بر روی سطوح سخت؛ بلند کردن اجسام سنگین، یبوست مداوم، بی تحرکی .و …. اشاره کنیم. در این قسمت می‌توانید عکس بواسیر در زنان را مشاهده نمایید.

عکس بواسیر در زنان

بواسیر در کودکان

برخی تصور می‌کنند هموروئید بیماری بزرگسالان و یا کهنسالان است، البته کهولت سن با بروز بواسیر بی ارتباط نیست اما احتمال ایجاد این عارضه در هر سنی حتی کودکی وجود دارد. مهم‌ترین علتی که به ایجاد بواسیر در کودکی می‌انجامد یبوست مداوم و مزمن است. زیرا خروج مدفوع سفت در کودکان می‌تواند فشار بسیار زیادی را به این عروق وارد نموده و موجب اتساع آنها گردد.

مهمترین عللی که موجب یبوست در کودکان می‌شود، شامل رژیم غذایی ناسالم و فاقد فیبر، کمبود آب در بدن، کم تحرکی، نشستن بر روی سطوح سخت است. کودکان می‌توانند تنها با چند راهکار ساده شامل تغییر در رژیم غذایی و مصرف میوه ها و سبزیجات حاوی فیبر این بیماری را درمان نمایند. در زیر عکس بواسیر در کودکان را مشاهده می‌نمایید.

عکس هموروئید در کودکان

آدرس: تهران، میدان ونک، خ ملاصدرا، خ پردیس شرقی، ساختمان پردیسان، پلاک 14، طبقه 5