عوارض عمل نکردن کیست مویی یا سینوس پیلونیدال

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال نوع کمتر شایع از بیماری های مقعدی است که امروز با توجه به تغییرات عمده در سبک زندگی و کاهش تحرک شیوع گسترده ای پیدا کرده است. کیست مویی در اثر برگشت مو به داخل پوست ایجاد می‌شود. این بیماری می‌تواند در اثر عواملی از جمله سایش پوست، استفاده از لباس هایی نامناسب با الیاف غیر طبیعی، نشستن به مدت طولانی و اضافه وزن و …. ایجاد شود.

این عارضه همچنین علائمی مانند، تب، درد، سوزش، خارش، قرمزی و التهاب ایجاد کرده و می تواند خونریزی را نیز به دنبال داشته باشد. بسیاری از افراد به علت واقع شدن این کیست در ناحیه‌ای حساس از بدن، عواملی چون ترس و یا خجالت و عدم آگاهی از اینکه عوارض کیست مویی چیست از درمان آن سرباز می زنند.

دسته ای دیگر از بیماران گمان می کنند، امکان درمان کیست مویی با روش‌های خانگی وجود دارد، که این امر نیز می تواند موجب تاخیر طولانی مدت در فرآیند درمان شده و عود بیماری و بروز عوارض کیست مویی را به دنبال داشته باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

سریع ترین راه برای تخلیه عفونت و از بین بردن این عارضه، عمل سرپایی لیزر کیست مویی است که در کمتر از یک ساعت بیماری شما را بدون هیچ عوارضی درمان می کند.

مشاوره برای درمان کیست مویی

می توانید قبل از هرگونه اقدام به درمان کیست مویی، از کارشناسان ما در واتساپ مشاوره بگیرید.

عوارض شایع کیست مویی

این عارضه باید هر چه سریع تر درمان شود، زیرا در صورت بی توجهی و درمان نکردن ممکن است، عوارض جدی پدید آید و حتی فرآیند بهبود را نیز با اختلال مواجه نماید.

عدم درمان این بیماری موجب گسترش عفونت شده و این امر نتیجه ای جز پیچیده شدن بیماری و روند بهبود آن را به دنبال ندارد. بی توجهی به درمان عوارضی به جز درد شدید، عفونت و آبسه های مکرر، تخریب بافت بدن، التهاب و تورم شدید کیست را به دنبال نداشته و می‌تواند موجب شود، در حین عمل جراحی مقدار بیشتری از بافت‌های بدن حذف شوند و یا در نهایت سایر اعضای بدن درگیر این بیماری شوند. همه این عوامل موجب می‌شود، درمان پیچیده و مشکل گردد و گاهاً مدت زمان بهبودی تا چند برابر حالت معمول افزایش یابد.

کیست مویی فقط با روش‌های جراحی و لیزر و بعد از تخلیه سینوس درمان می شود و راه دیگری برای درمان آن وجود ندارد. قبل از انتخاب روش درمان حتما به دکتر کیست مویی که تجربه و تخصص کافی در زمینه درمان این عارضه را داشته باشد مراجعه کنید.

تا به حال به عوارض کیست مویی پرداختیم که تنها ناخوشایند بوده و می‌تواند فرآیند درمان را با اختلال مواجه نماید، اما یکی از مهم‌ترین عوارضی که حتی ممکن است زندگی را تهدید کند، احتمال بروز سرطان پوست است.

درمان فوری بیماری

همین حالا برای تعیین وقت مشاوره و معاینه از طریق شماره تلفن زیر با ما تماس بگیرید.

این سرطان در صورت عدم درمان کیست به مدت طولانی ایجاد می‌شود. زیرا که آلودگی کیست موجب می شود، سلول‌های پوست به تدریج دچار تغییر و تحول شوند؛ و سرطان پوست را ایجاد کنند. در این حالت سرطان از بافت آلوده اطراف سینوس شروع شده و به تدریج به سایر نواحی بدن گسترش می یابد.

تنها راهکار بهبود این بیماری عمل جراحی و استفاده از روشهای تهاجمی برای درمان است، زیرا کیست مویی با استفاده از دارو قابل درمان نخواهد بود. اما یکی از روش‌های ساده درمان کیست مویی با لیزر است که موجب شده مراحل درمانی در کمتر از یک ساعت انجام شده و دوران نقاهت نیز به شدت کاهش یابد. در ضمن لیزر کیست مویی روشی بدون درد و یا خونریزی است.

کلینیک پایتخت یکی از بهترین مراکز برای درمان کیست مویی در تهران است و به بیمارانی که از سایر شهرها مراجعه می کنند هم خدمات ویژه ای ارائه می دهد تا بتوانند در همان روز به شهر خود برگردند.

لیزر درمانی موجب شده حتی افرادی که زمان کافی برای جراحی ندارند نیز بتوانند بیماری خود را درمان کرده و در معرض عوارض کیست مویی قرار نگیرند.

آدرس: تهران، میدان ونک، خ ملاصدرا، خ پردیس شرقی، ساختمان پردیسان، پلاک 14، طبقه 5
مصطفی حسینی

سعیدی

سلام همسر من یک هفته ای میشه میگفت عرق میکنم بین باسنم میخاره وقتی چک کردم دیدن سوراخ شده و طبق چیزایی که تو اینترنت دیدم کیست موییه و عفونت کرده چون یه بوی نامطبوع میده، تا چند مدت میشه عملشو به تاخیر انداخت