درمان فیستول با لیزر بدون بازگشت و سرپایی، فیلم عمل

درمان فیستول با لیزر از روش های موثر و بدون بازگشت درمان این بیماری است که با استفاده از تجهیزاتی پیشرفته و با آخرین تکنولوژی روز دنیا، توانسته جایگزین سایر روش‌های درمانی مانند جراحی، تزریق چسب فیبرین و … شود.

در مورد فیستول باید بگوییم هیچ درمان غیر تهاجمی مانند مصرف دارو در این مورد کارساز نخواهد بود و تنها می‌تواند میزان عفونت فیستول را کاهش دهد و مجرای ایجاد شده حاصل از فیستول باید توسط روش های تهاجمی تر مانند لیزر یا عمل جراحی برطرف گردد.

البته یکی از عواملی که منجر به ایجاد این عارضه می‌شود، آبسه مقعدی است. اگر عفونت آبسه به موقع درمان نشود می‌تواند مجرای فیستول مقعدی را بوجود بیاورد.

فیستول

در مقایسه دو روش جراحی فیستول با لیزر و جراحی سنتی، لیزر بسیار محبوب تر است زیرا این روش درمانی هیچ یک از عوارض روش های قدیمی را ندارد و بدون درد و خونریزی انجام می‌گیرد. لیزر فیستول با استفاده از اشعه مادون قرمز صورت گرفته و از همین روی این اشعه ناحیه درگیر با بیماری را ضدعفونی می‌نماید و مانع از گسترش بیماری می‌شود.

البته انتخاب جراح و دکتر فیستول که تخصص و تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد، برای پیشگیری از ایجاد آسیب در بافت اطراف مقعد و جلوگیری از بازگشت دوباره بیماری بسیار حائز اهمیت است.

مقاله مرتبط: دکتر متخصص فیستول

همچنین درمان هر یک از انواع فیستول می‌تواند متفاوت باشد. علائم فیستول شامل:

در اکثر موارد راه درمان فیستول با لیزر است و پوست مجاور مقعد برای تخلیه عفونت با این روش شکاف داده می‌شود. این کار در مطب توسط بی حس کننده بدون درد و خونریزی در کمتر یک ساعت انجام می‌شود و برای عفونت‌های حادتر یا بیمارانی که قند خون یا مقاومت بدنی کمتری دارند، این عمل در کلینیک انجام می‌شود. استفاده از لیزر به این دلیل که عروق خونی و عصبی را درمان می‌کند موجب می‌شود بیمار هیچ درد و خونریزی را تجربه نکند.

مشاوره قبل از درمان

اگر به بیماری فیستول دچار هستید، قبل از اقدام به درمان می‌توانید برای مشاوره و راهنمایی از طریق واتساپ با کارشناسان ما در تماس باشید.

فیلم عمل فیستول با لیزر و سرپایی

در روش درمان فیستول با لیزر، ابتدا نخ ستون را از مجرای بیماری عبور می‌دهند. سپس با استفاده از لیزر این مجرا از قسمت بالایی سوزانده می‌شود.

مهم‌ترین عارضه‌ای که باعث شده پزشکان به جز در مواردی خاص درمان با جراحی را پیشنهاد نکنند، احتمال آسیب به عضله اسفنکتر خارجی است. زیرا اگر این عضله در اثر تیغ جراحی آسیب دیده و یا قسمتی از آن قطع شود نمی‌تواند به وظیفه خود که کنترل دفع است، عمل نماید.

مزیت‌های درمان فیستول با لیزر

لیزر فیستول

از مهم‌ترین مزیت‌های درمان فیستول بدون جراحی و با لیزر می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

• این روش بدون درد  و خونریزی انجام می‌گیرد.
  • لیزر نه تنها عفونت فیستول را درمان می‌کند بلکه از ابتلا فرد به سایر عفونت‌ها و بیماری ها نیز جلوگیری می‌کند.
  • در این روش نیازی به بستری شدن در بیمارستان و طی کردن دوران نقاهت ندارد.
  • لیزر درمانی مانع از آسیب به عضله اسفنکتر شده و به این ترتیب از بی اختیاری در دفع نیز جلوگیری می‌شود.
  • این روش نیازی به تزریق بیهوشی و تحمل عوارض آن ندارد.
  • این روش در مقایسه با جراحی هزینه ای کمتر خواهد داشت.
  • این روش درمان قطعی خواهد بود و از بازگشت و عود مجدد بیماری جلوگیری به عمل می آورد.
  • درمان با لیزر زخم کوچکی حاصل از فیستول را به جای می‌گذارد در حالی که جراحی باعث بوجود آمدن اسکاری عمیق و بزرگ بر روی بدن می‌شود.

آیا احتمال بازگشت فیستول وجود دارد؟

عمل فیستول با لیزر به عنوان روشی قطعی و موثر شناخته می‌شود که با ترمیم بافت های آسیب دیده امکان بازگشت بیماری را به حداقل یعنی در حدود صفر کاهش می‌دهد. این روش می‌تواند تمام عفونت ایجاد شده حاصل از بیماری را به طور کامل از بین ببرد و مانع از بازگشت مجدد بیماری شود.

البته تاثیرات مثبت درمان با لیزر فیستول بستگی به پزشک متخصصی که این عمل را انجام می‌دهد نیز دارد. اگر پزشک از دستگاه ها پیشرفته استفاده کند و تخصص لازم در این زمینه را نیز داشته باشد، امکان بازگشت بیماری وجود ندارد.

فیلم درمان فیستول‌های پیچیده

در ویدئو زیر عمل جراحی فیستول با تکنیک ستون را مشاهده می‌کنید که طی آن بدون آسیب به عضلات اسفنکتر مقعدی، بیماری درمان می‌شود.

هزینه لیزر فیستول

برای محاسبه هزینه لیزر فیستول باید به فاکتورهای مختلفی توجه شود. این موارد شامل کلینیک یا پزشکی که برای درمان به آن مراجعه می کنید، تعداد و محل مجرای فیستول، شدت پیشرفت بیماری و غیره می باشد. بنابراین پزشک بعد از معاینه بیمار می تواند هزینه لیزر فیستول را اعلام کند.

هزینه جراحی فیستول تفاوت چندانی با لیزر ندارد اما خوب است به این نکته توجه کنید که در روش لیزر به دلیل درمان سرپایی و بدون بیهوشی، هزینه ها توسط بیمه پرداخت نمی شود.
البته معمولا بیمه های تکمیلی،  بخشی از هزینه لیزر را پرداخت می کنند که در این مورد باید از بیمه مربوطه سوال کنید.

فیستول با معاینه تشخیص داده می‌شود؟

معمولا فیستول با معاینه فیزیکی قابل تشخیص است اما گاهی ممکن است این عارضه روی سطح پوست مشخص نباشد و برای بررسی بیشتر نیاز به آنوسکوپی یا MRI باشد.

بهترین روش درمان فیستول چیست؟

روش نوین لیزر درمانی یکی از بهترین گزینه‌های درمان این عارضه است که در مجموعه ما توسط پزشک متخصص انجام می‌شود.

لیزر فیستول در چند جلسه انجام می‌شود؟

این جراحی در کمتر از نیم ساعت و در یک جلسه انجام می‌شود.

احتمال ابتلا به بی اختیاری بعد از لیزر وجود دارد؟

خیر، جراحی با لیزر یک روش دقیق است که در آن آسیبی به بافت اطراف و عضلات اسفنکتر وارد نمی شود.

مزایای لیزر نسبت به جراحی چیست؟

عدم نیاز به بیهوشی، نداشتن درد و خونریزی، دوران نقاهت کوتاه و نداشتن عوارض از مزایای لیزر نسبت به جراحی سنتی است.

چند روز بعد از عمل فیستول با لیزر می‌توان به فعالیت‌های روزمره برگشت؟

از فردای همان روز می‌توانید به کار و فعالیت های روزانه خود بازگردید.

انجام فعالیت‌های ورزشی بعد از عمل فیستول با لیزر ممکن است؟

معمولا طبق دستور پزشک انجام ورزش‌های سنگین تا دو هفته ممنوع است.

داشتن خونریزی یا ترشحات بعد از لیزر طبیعی است؟

در بعضی موارد احتمال اینکه تا چند روز شاهد خون آبه یا ترشحات باشید وجود دارد و جای نگرانی نیست.

هزینه عمل فیستول با لیزر چقدر است؟

با توجه به پیچیدگی بیماری و پیشرفت عفونت این هزینه ها می‌تواند متغیر باشد که بعد از معاینه و با نظر پزشک تعیین می‌شود.

ساعت کاری مجموعه شما به چه صورت است؟

ما هر روز هفته از ساعت 9 الی 22 آماده پاسخگویی به بیماران هستیم. می توانید با شماره های 88870896-021 و 09194696178 تماس بگیرید.

مراقبت بعد از عمل لیزر

با اینکه دوران نقاهت بعد از عمل لیزر کوتاه است اما رعایت مراقبت های بعد از لیزر فیستول به تسریع روند درمان و همچنین پبشگیری از بازگشت بیماری کمک زیادی می‌کند. اما مراقبت‌های بعد از درمان فیستول با لیزر به شرح زیر است:

• استفاده از داروهای مسکن و آنتی بیوتیک طبق دستور پزشک
  • گرفتن حمام سیتز یا آبگرم بصورت روزانه
  • پرهیز از کارهایی که در این ناحیه فشار ایجاد می‌کند
  • استفاده از فیبر کافی و میوه و سبزیجات جهت تسهیل در دفع
  • رعایت بهداشت مقعد

آدرس: تهران، میدان ونک، خ ملاصدرا، خ پردیس شرقی، ساختمان پردیسان، پلاک 14، طبقه 5
کشاورز

لیزر فیستول عوارضی هم داره؟ بیماری برنمیگرده؟

محمدخانی

سلام فیستول من خیلی پیشرفته هست و دکتر گفته باید حتما جراحی بشه تو این مرحله میشه لیزر فیستول انجام داد؟

سفری

یعنی این روش درمان فیستول واقعا بدون بازگشت هست؟ من سه سال پیش عمل کردم دوباره برگشت

مالکی

سلام دکتر من شنیدم که عمل فیستول باعث بی اختیاری میشه درسته؟

محدثه

من دو ماهه که عمل جراحی فیستول انجام دادم ولی هنوز درد دارم باید چیکار کنم؟

سینا

من فیستول پری آنال از نوع ترنس اسفنگتریک داشتم که ۳ هفته پیش در تهران عمل کردم.
پزشک جراحم بافت بین کانال فیستول و مقعد رو به طور کامل برداشته و دو تا کانال یکی شدن. یعنی الان از کانال فیستول هم دفع انجام میشه.
آیا این روش درمان معمول هست؟ یا اشتباهی رخ داده
چون بعد از ۳ هفته بهبود پیدا نکردم.
با تشکر

مدنی پور

سلام من سال 97 عمل فیستول انجام دادم اما یک سال بعد دوباره بیماریم عود کرد دکترم میگه ممکنه چندبار این اتفاق بیفته لطفا بگید چیکار باید بکنم

علی احمد

سلام من میخوام از بندرعباس برای لیزر فیستول بیام اما شنیدم ممکنه بیماری برگرده درسته؟ لطفا هزینشم بگید چقدره؟

شهرام

من 34 سالمه و چندوقته ترشحات مقعدی دارم.رفتم دکتر تشخیص فیستول دادن فقط با جراحی درمان میشه؟

بهنام

سلام من یه برآمدگی بالای مقعدم هست که خیلی ملتهبه و درد هم داره یعنی فیستول هست؟

Would love your thoughts, please comment.x
()