درمان فیستول با لیزر بدون بازگشت و سرپایی + هزینه و فیلم عمل

درمان فیستول با لیزر از روش های موثر و بدون بازگشت برای درمان این بیماری است که با استفاده از تجهیزاتی پیشرفته و با آخرین تکنولوژی روز دنیا، توانسته جایگزین سایر روش‌های درمانی مانند جراحی، تزریق چسب فیبرین و … شود.

در مورد فیستول باید بگوییم هیچ درمان غیر تهاجمی مانند مصرف دارو در این مورد کارساز نخواهد بود و تنها می‌تواند میزان عفونت فیستول را کاهش دهد و مجرای ایجاد شده حاصل از فیستول باید توسط روش های تهاجمی تر مانند لیزر یا عمل جراحی برطرف گردد. البته یکی از عواملی که منجر به ایجاد این عارضه می‌شود، آبسه مقعدی است. اگر عفونت آبسه به موقع درمان نشود می‌تواند مجرای فیستول مقعدی را بوجود بیاورد.

در مقاله ای دیگر از کلینیک پایتخت همراه ما باشید تا با نحوه درمان فیستول بدون جراحی و با لیزر، مزیت های لیزر فیستول، فیلم عمل و همچنین هزینه لیزر درمانی این عارضه آشنا شوید:

درمان فیستول مقعدی بدون جراحی

در مقایسه دو روش درمان فیستول با لیزر و جراحی سنتی، لیزر بسیار محبوب تر است. لیزر به عنوان یک روش امن و کم خطر شناخته می شود که احتمال بروز آسیب در عضلات اسفنکتر مقعدی در آن به حداقل می رسد. برای درمان فیستول بدون جراحی باید از روش لیزر استفاده کنید که هیچ یک از عوارض روش های قدیمی را ندارد و بدون درد و خونریزی انجام می‌گیرد. لیزر فیستول با استفاده از اشعه یکپارچه مادون قرمز صورت میگیرد و این اشعه مسیر فیستول را ترمیم می کند و مانع از گسترش بیماری می‌شود.

البته انتخاب جراح و دکتر متخصص که تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد، برای پیشگیری از ایجاد آسیب در بافت اطراف مقعد و جلوگیری از بازگشت دوباره بیماری بسیار حائز اهمیت است.

مقاله مرتبط: دکتر متخصص فیستول

همچنین درمان هر یک از انواع فیستول می‌تواند متفاوت باشد. علائم فیستول مقعدی شامل:

• درد مقعد
  • وجود التهاب و قرمزی
  • خارش مقعد
  • خروج ترشحات عفونی
  • ایجاد سوراخ یا آبسه در نزدیکی مقعد
فیستول

در اکثر موارد بهترین راه درمان فیستول با لیزر است و پوست مجاور مقعد برای تخلیه عفونت با این روش شکاف داده می‌شود. این کار در مطب یا کلینیک توسط بی حس کننده بدون درد و خونریزی در کمتر یک ساعت انجام می‌شود و برای عفونت‌های حادتر یا بیمارانی که قند خون یا مقاومت بدنی کمتری دارند، این عمل در کلینیک انجام می‌شود. استفاده از لیزر به این دلیل که عروق خونی و عصبی را درمان می‌کند موجب می‌شود بیمار هیچ درد و خونریزی را تجربه نکند.

مشاوره آنلاین قبل از درمان فیستول

اگر به بیماری فیستول دچار هستید، قبل از اقدام به درمان می‌توانید برای مشاوره و راهنمایی از طریق واتساپ با کارشناسان ما در تماس باشید.

فیلم عمل سرپایی فیستول مقعدی با لیزر

در روش درمان فیستول با لیزر، ابتدا نخ ستون را از مجرای بیماری عبور می‌دهند. سپس با استفاده از لیزر این مجرا از قسمت بالایی سوزانده می‌شود.

مهم‌ترین عارضه‌ای که باعث شده پزشکان به جز در مواردی خاص درمان با جراحی را پیشنهاد نکنند، احتمال آسیب به عضله اسفنکتر خارجی است. زیرا اگر این عضله در اثر تیغ جراحی آسیب دیده و یا قسمتی از آن قطع شود نمی‌تواند به وظیفه خود که کنترل دفع است، عمل نماید.

مزیت‌های درمان فیستول با لیزر

لیزر فیستول

از مهم‌ترین مزیت‌های درمان فیستول بدون جراحی و با لیزر می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

• این روش بدون درد  و خونریزی انجام می‌گیرد.
  • لیزر نه تنها عفونت فیستول را درمان می‌کند بلکه از ابتلا فرد به سایر عفونت‌ها و بیماری ها نیز جلوگیری می‌کند.
  • در این روش نیازی به بستری شدن در بیمارستان و طی کردن دوران نقاهت ندارد.
  • لیزر درمانی مانع از آسیب به عضله اسفنکتر شده و به این ترتیب از بی اختیاری در دفع نیز جلوگیری می‌شود.
  • این روش نیازی به تزریق بیهوشی و تحمل عوارض آن ندارد.
  • این روش در مقایسه با جراحی هزینه ای کمتر خواهد داشت.
  • این روش درمان قطعی خواهد بود و از بازگشت و عود مجدد بیماری جلوگیری به عمل می آورد.
  • درمان با لیزر زخم کوچکی حاصل از فیستول را به جای می‌گذارد در حالی که جراحی باعث بوجود آمدن اسکاری عمیق و بزرگ بر روی بدن می‌شود.

لیزر فیستول در تهران

با توجه به حساسیت بالای مقعد توصیه میکنیم بهترین مرکز و پزشک را برای درمان این عارضه انتخاب کنید. دکتر زارعی در کلینیک پایتخت یکی از بهترین پزشکان برای لیزر فیستول در تهران است و بیش از 15 سال است که بصورت تخصصی در زمینه درمان با لیزر بیماری های نشیمنگاهی فعالیت می کند.

کلینیک پایتخت برای رفاه حال بیماران خدمات ویزیت آنلاین در واتساپ هم در نظر گرفته و همچنین مراجعین می توانند در همان روز معاینه، عمل لیزر را هم انجام دهند.

تعیین سریع وقت لیزر فیستول

برای تعیین وقت و درمان سریع فیستول با لیزر از طریق شماره زیر با کلینیک تماس بگیرید.

مراقبت بعد از عمل لیزر

با اینکه دوران نقاهت بعد از عمل لیزر کوتاه است اما رعایت مراقبت های بعد از لیزر فیستول به تسریع روند درمان و همچنین پبشگیری از بازگشت بیماری کمک زیادی می‌کند. اما مراقبت‌های بعد از درمان فیستول با لیزر به شرح زیر است:

• استفاده از داروهای مسکن و آنتی بیوتیک طبق دستور پزشک
  • گرفتن حمام سیتز یا آبگرم بصورت روزانه
  • پرهیز از کارهایی که در این ناحیه فشار ایجاد می‌کند
  • استفاده از فیبر کافی و میوه و سبزیجات جهت تسهیل در دفع
  • رعایت بهداشت مقعد

آیا احتمال بازگشت فیستول وجود دارد؟

عمل فیستول با لیزر به عنوان روشی قطعی و موثر شناخته می‌شود که با ترمیم بافت های آسیب دیده امکان بازگشت بیماری را به حداقل یعنی در حدود صفر کاهش می‌دهد. این روش می‌تواند تمام عفونت ایجاد شده حاصل از بیماری را به طور کامل از بین ببرد و مانع از بازگشت مجدد بیماری شود.

البته تاثیرات مثبت درمان با لیزر فیستول بستگی به پزشک متخصصی که این عمل را انجام می‌دهد نیز دارد. اگر پزشک از دستگاه های پیشرفته استفاده کند و تخصص لازم در این زمینه را نیز داشته باشد، امکان بازگشت بیماری وجود ندارد.

فیلم درمان فیستول‌های پیچیده

در ویدئو زیر عمل جراحی فیستول با تکنیک ستون را مشاهده می‌کنید که طی آن بدون آسیب به عضلات اسفنکتر مقعدی، بیماری درمان می‌شود.

هزینه لیزر فیستول

برای محاسبه هزینه لیزر فیستول باید به فاکتورهای مختلفی توجه شود. این موارد شامل کلینیک یا پزشکی که برای درمان به آن مراجعه می کنید، تعداد و محل مجرای فیستول، شدت پیشرفت بیماری و غیره می باشد. بنابراین پزشک بعد از معاینه بیمار می تواند هزینه لیزر فیستول را اعلام کند.

هزینه جراحی فیستول تفاوت چندانی با لیزر ندارد اما خوب است به این نکته توجه کنید که در روش لیزر به دلیل درمان سرپایی و بدون بیهوشی، هزینه ها توسط بیمه پرداخت نمی شود.
البته معمولا بیمه های تکمیلی،  بخشی از هزینه لیزر را پرداخت می کنند که در این مورد باید از بیمه مربوطه سوال کنید.

فیستول با معاینه تشخیص داده می‌شود؟

معمولا فیستول با معاینه فیزیکی قابل تشخیص است اما گاهی ممکن است این عارضه روی سطح پوست مشخص نباشد و برای بررسی بیشتر نیاز به آنوسکوپی یا MRI باشد.

بهترین روش درمان فیستول چیست؟

روش نوین لیزر درمانی یکی از بهترین گزینه‌های درمان این عارضه است که در مجموعه ما توسط پزشک متخصص انجام می‌شود.

لیزر فیستول در چند جلسه انجام می‌شود؟

این جراحی در کمتر از نیم ساعت و در یک جلسه انجام می‌شود.

احتمال ابتلا به بی اختیاری بعد از لیزر وجود دارد؟

خیر، جراحی با لیزر یک روش دقیق است که در آن آسیبی به بافت اطراف و عضلات اسفنکتر وارد نمی شود.

مزایای لیزر نسبت به جراحی چیست؟

عدم نیاز به بیهوشی، نداشتن درد و خونریزی، دوران نقاهت کوتاه و نداشتن عوارض از مزایای لیزر نسبت به جراحی سنتی است.

چند روز بعد از عمل فیستول با لیزر می‌توان به فعالیت‌های روزمره برگشت؟

از فردای همان روز می‌توانید به کار و فعالیت های روزانه خود بازگردید.

انجام فعالیت‌های ورزشی بعد از عمل فیستول با لیزر ممکن است؟

معمولا طبق دستور پزشک انجام ورزش‌های سنگین تا دو هفته ممنوع است.

داشتن خونریزی یا ترشحات بعد از لیزر طبیعی است؟

در بعضی موارد احتمال اینکه تا چند روز شاهد خون آبه یا ترشحات باشید وجود دارد و جای نگرانی نیست.

هزینه عمل فیستول با لیزر چقدر است؟

با توجه به پیچیدگی بیماری و پیشرفت عفونت این هزینه ها می‌تواند متغیر باشد که بعد از معاینه و با نظر پزشک تعیین می‌شود.

ساعت کاری مجموعه شما به چه صورت است؟

ما هر روز هفته از ساعت 9 الی 22 آماده پاسخگویی به بیماران هستیم. می توانید با شماره های 88870896-021 و 09194696178 تماس بگیرید.

آدرس: تهران، میدان ونک، خ ملاصدرا، خ پردیس شرقی، ساختمان پردیسان، پلاک 14، طبقه 5
قائدی

سلام دکتر لیزر فیستول روش بدون جراحی محسوب میشه؟ مگه برش ایجاد نمیشه؟

اشکان

دکتر لازمه قبل از لیزر فیستول آنتی بیوتیک بخوریم؟

محمدعلی

سلام وقت بخیر من 2ساله که فیستول دارم و فرصت نکردم جراحیش کنم میتونم لیزر فیستول انجام بدم؟

هانیه

سلام دکتر من لیزر فیستول انجام دادم و زخمم داره جمع میشه و مشکلی ندارم. میخواستم ازتون تشکر کنم

کرمی

سلام دکتر من سه هفته هست عمل فیستول انجام دادم اما هنوز ترشح دارم این طبیعیه

سالمی

سلام وقتتون به خیر من تقریبا دو ساله فیستول دارم میخوام ببینم با لیزر درمان میشه یا باید جراحی کنم

بهناز

سلام قبل از لیزر فیستول لازمه کار خاصی انجام بدیم؟

عارف

سلام دکتر من دو هفتس عمل فیستول انجام دادم و هنوز دردم زیاده این طبیعیه؟چیکار باید بکنم؟

فتح الهی

من یک ماه پیش لیزر فیستول انجام دادم و خداروشکر مشکلم برطرف شده خواستم تشکر کنم

mmm

سلام میخوام بدونم عمل لیزر فیستول بخیه هم داره؟

Would love your thoughts, please comment.x
()