درمان فیستول با لیزر؛ راه قطعی و بدون جراحی

درمان فیستول با لیزر از روش های موثر و بدون بازگشت برای درمان این بیماری است که با استفاده از تجهیزاتی پیشرفته و با آخرین تکنولوژی روز دنیا، توانسته جایگزین سایر روش‌های درمانی مانند جراحی، تزریق چسب فیبرین و … شود.

در مورد فیستول باید بگوییم هیچ درمان غیر تهاجمی مانند مصرف دارو در این مورد کارساز نخواهد بود و تنها می‌تواند میزان عفونت فیستول را کاهش دهد و مجرای ایجاد شده حاصل از فیستول باید توسط روش های تهاجمی تر مانند لیزر یا عمل جراحی برطرف گردد. البته یکی از عواملی که منجر به ایجاد این عارضه می‌شود، آبسه مقعدی است. اگر عفونت آبسه به موقع درمان نشود می‌تواند مجرای فیستول مقعدی را بوجود بیاورد.

مطلب مرتبط: بیماری فیستول چیست؟

در مقاله ای دیگر از کلینیک پایتخت همراه ما باشید تا با نحوه درمان فیستول بدون جراحی و با لیزر، مزیت های لیزر فیستول، فیلم عمل و همچنین هزینه لیزر درمانی این عارضه آشنا شوید:

درمان فیستول با لیزر و بدون جراحی

در مقایسه دو روش درمان فیستول با لیزر و جراحی سنتی، لیزر بسیار محبوب تر است. لیزر به عنوان یک روش امن و کم خطر شناخته می شود که احتمال بروز آسیب در عضلات اسفنکتر مقعدی در آن به حداقل می‌رسد. برای درمان فیستول بدون جراحی باید از روش لیزر استفاده کنید که هیچ یک از عوارض روش های قدیمی را ندارد و بدون درد و خونریزی انجام می‌گیرد. لیزر فیستول با استفاده از اشعه یکپارچه مادون قرمز صورت می‌گیرد و این اشعه مسیر فیستول را ترمیم می‌کند و مانع از گسترش بیماری می‌شود.

البته انتخاب جراح و دکتر متخصص که تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد، برای پیشگیری از ایجاد آسیب در بافت اطراف مقعد و جلوگیری از بازگشت دوباره بیماری بسیار حائز اهمیت است.

مقاله مرتبط: دکتر متخصص فیستول

همچنین درمان هر یک از انواع فیستول می‌تواند متفاوت باشد. علائم فیستول مقعدی شامل:

• درد مقعد
  • وجود التهاب و قرمزی
  • خارش مقعد
  • خروج ترشحات عفونی
  • ایجاد سوراخ یا آبسه در نزدیکی مقعد
فیستول

در اکثر موارد بهترین راه درمان فیستول با لیزر است و پوست مجاور مقعد برای تخلیه عفونت با این روش شکاف داده می‌شود. این کار در مطب یا کلینیک توسط بی حس کننده بدون درد و خونریزی در کمتر یک ساعت انجام می‌شود و برای عفونت‌های حادتر یا بیمارانی که قند خون یا مقاومت بدنی کمتری دارند، این عمل در کلینیک انجام می‌شود. استفاده از لیزر به این دلیل که عروق خونی و عصبی را درمان می‌کند موجب می‌شود بیمار هیچ درد و خونریزی را تجربه نکند.

مشاوره آنلاین قبل از درمان فیستول

اگر به بیماری فیستول دچار هستید، قبل از اقدام به درمان می‌توانید برای مشاوره و راهنمایی از طریق واتساپ با کارشناسان ما در تماس باشید.

فیلم جراحی فیستول مقعدی با لیزر

در روش جراحی فیستول با لیزر، ابتدا نخ ستون را از مجرای بیماری عبور می‌دهند. سپس با استفاده از لیزر این مجرا از قسمت بالایی سوزانده می‌شود.

مهم‌ترین عارضه‌ای که باعث شده پزشکان به جز در مواردی خاص درمان با جراحی را پیشنهاد نکنند، احتمال آسیب به عضله اسفنکتر خارجی است. زیرا اگر این عضله در اثر تیغ جراحی آسیب دیده و یا قسمتی از آن قطع شود نمی‌تواند به وظیفه خود که کنترل دفع است، عمل نماید.

مزیت‌های درمان فیستول با لیزر

لیزر فیستول

از مهم‌ترین مزیت‌های درمان فیستول با لیزر و بدون جراحی می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

• این روش بدون درد  و خونریزی انجام می‌گیرد.
  • لیزر نه تنها عفونت فیستول را درمان می‌کند بلکه از ابتلا فرد به سایر عفونت‌ها و بیماری ها نیز جلوگیری می‌کند.
  • در این روش نیازی به بستری شدن در بیمارستان و طی کردن دوران نقاهت ندارد.
  • لیزر درمانی مانع از آسیب به عضله اسفنکتر شده و به این ترتیب از بی اختیاری در دفع نیز جلوگیری می‌شود.
  • این روش نیازی به تزریق بیهوشی و تحمل عوارض آن ندارد.
  • این روش در مقایسه با جراحی هزینه ای کمتر خواهد داشت.
  • این روش درمان قطعی خواهد بود و از بازگشت و عود مجدد بیماری جلوگیری به عمل می آورد.
  • درمان با لیزر زخم کوچکی حاصل از فیستول را به جای می‌گذارد در حالی که جراحی باعث بوجود آمدن اسکاری عمیق و بزرگ بر روی بدن می‌شود.

لیزر فیستول در تهران

با توجه به حساسیت بالای مقعد توصیه میکنیم بهترین مرکز و پزشک را برای درمان این عارضه انتخاب کنید. دکتر زارعی در کلینیک پایتخت یکی از بهترین پزشکان برای لیزر فیستول در تهران است و بیش از 15 سال است که بصورت تخصصی در زمینه درمان با لیزر بیماری های نشیمنگاهی فعالیت می کند.

کلینیک پایتخت برای رفاه حال بیماران خدمات ویزیت آنلاین در واتساپ هم در نظر گرفته و همچنین مراجعین می توانند در همان روز معاینه، عمل لیزر را هم انجام دهند.

تعیین سریع وقت لیزر فیستول

برای تعیین وقت و درمان سریع فیستول با لیزر از طریق شماره زیر با کلینیک تماس بگیرید.

مراقبت بعد از عمل لیزر فیستول

با اینکه دوران نقاهت بعد از عمل لیزر کوتاه است اما رعایت مراقبت های بعد از لیزر فیستول به تسریع روند درمان و همچنین پبشگیری از بازگشت بیماری کمک زیادی می‌کند. اما مراقبت‌های بعد از درمان فیستول با لیزر به شرح زیر است:

• استفاده از داروهای مسکن و آنتی بیوتیک طبق دستور پزشک
  • گرفتن حمام سیتز یا آبگرم بصورت روزانه
  • پرهیز از کارهایی که در این ناحیه فشار ایجاد می‌کند
  • استفاده از فیبر کافی و میوه و سبزیجات جهت تسهیل در دفع
  • رعایت بهداشت مقعد

آیا احتمال بازگشت فیستول وجود دارد؟

عمل فیستول با لیزر به عنوان روشی قطعی و موثر شناخته می‌شود که با ترمیم بافت های آسیب دیده امکان بازگشت بیماری را به حداقل یعنی در حدود صفر کاهش می‌دهد. این روش می‌تواند تمام عفونت ایجاد شده حاصل از بیماری را به طور کامل از بین ببرد و مانع از بازگشت مجدد بیماری شود.

البته تاثیرات مثبت درمان با لیزر فیستول بستگی به پزشک متخصصی که این عمل را انجام می‌دهد نیز دارد. اگر پزشک از دستگاه های پیشرفته استفاده کند و تخصص لازم در این زمینه را نیز داشته باشد، امکان بازگشت بیماری وجود ندارد.

هزینه درمان فیستول با لیزر

برای محاسبه هزینه لیزر فیستول باید به فاکتورهای مختلفی توجه شود. این موارد شامل کلینیک یا پزشکی که برای درمان به آن مراجعه می کنید، تعداد و محل مجرای فیستول، شدت پیشرفت بیماری و غیره می باشد. بنابراین پزشک بعد از معاینه بیمار می تواند هزینه لیزر فیستول را اعلام کند.

هزینه جراحی فیستول تفاوت چندانی با لیزر ندارد اما خوب است به این نکته توجه کنید که در روش لیزر به دلیل درمان سرپایی و بدون بیهوشی، هزینه ها توسط بیمه پرداخت نمی شود. البته معمولا بیمه های تکمیلی،  بخشی از هزینه لیزر را پرداخت می کنند که در این مورد باید از بیمه مربوطه سوال کنید.

فیلم درمان فیستول‌های پیچیده با ستون

در ویدئو زیر عمل جراحی فیستول با تکنیک ستون را مشاهده می‌کنید که طی آن بدون آسیب به عضلات اسفنکتر مقعدی، بیماری درمان می‌شود.

سوالات متداول لیزر فیستول

آدرس: تهران، میدان ونک، خ ملاصدرا، خ پردیس شرقی، ساختمان پردیسان، پلاک 14، طبقه 5
حسین

سلام فیستول های پیچیده هم با لیزر درمان میشه؟

علی

من پارسال لیزر فیستول انجام دادم بعد از 5 سال از این بیماری راحت شدم ممنون از تیم خوبتون

چاوشی

من میتونم همون روز معاینه عمل لیزر فیستول هم انجام بدم؟

محمد

الان چندوقته که یه توده نزدیک مقعد ایجاد شده هی ازش چرک میاد نمیدونم ممکنه فیستول باشه؟

اسماعیل باغبان

تارا

سلام میشه بگید لیزر فیستول با بیهوشی هم انجام میشه یا نه

علی

دکتر اگه فیستول درمان نشه خطرناکه؟ ممکنه به سرطان تبدیل بشه؟

علیزاده

سلام بجز تهران تو شهر دیگه ای هم کلینیک دارید برای درمان فیستول با لیزر؟ من اصفهانم

دارابی

سلام مادر من قبلا عمل کرده اما دوباره بیماریش برگشته اونوقت روش لیزر فیستول میتونه بیماریشو درمان کنه؟

هدی

من نزدیک مقعدم یه سوراخی باز شده که بعضی وقتا ازش عفونت میاد ممکنه فیستول باشه؟ آنتی بیوتیک خورم یه مدت بهتر شد اما دوباره مثل قبل شده

Would love your thoughts, please comment.x
()