هزینه درمان فیستول با لیزر; قیمت عمل در بیمارستان 1403

هزینه لیزر فیستول

یکی از مسائل مهم و اولین سوالی که اکثر بیماران از ما می‌پرسند درباره هزینه درمان فیستول با لیزر و جراحی است. این عارضه فقط از راه عمل جراحی یا لیزر فیستول درمان می‌شود، زیرا باید عفونت بطور کامل تخلیه شود و مسیر ایجاد شده توسط عفونت، ترمیم شود.

عواملی که بطور کلی در تعیین هزینه درمان فیستول موثرند به شرح زیر است:

روش درمان (عمل جراحی یا لیزر)
دکتر فیستول (دستمزد هر پزشک متفاوت است)
انتخاب بیمارستان دولتی یا خصوصی
بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی
تعداد مسیرها و پیچیدگی بیماری

تعرفه سال 1403 برای هزینه درمان فیستول با لیزر در کلینیک پایتخت و بصورت سرپایی، از حدود 4 میلیون تومان شروع می‌شود، اما با توجه به شرایط و تعداد مسیرهای فیستول این هزینه ممکن است بیشتر شود. به همین دلیل بر معاینه حضوری برای تعیین دقیق هزینه تاکید داریم. هزینه عمل جراحی فیستول در بیمارستان هم از حدود 3 میلیون تومان شروع می‌شود.

وقت معاینه و مشاوره هزینه لیزر فیستول ☎️ 88871078-021 ☎️

هزینه درمان فیستول با لیزر کمتر از جراحی است؟

در حال حاضر متد درمان فیستول با لیزر بهترین روش درمان این بیماری است، زیرا در این روش اولاً هیچ نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست و این خود مخارج را به شدت کاهش می‌دهد. دوماً عمل سرپایی لیزر فیستول بدون خونریزی و احساس درد انجام می‌شود و از طرفی دیگر لیزر بیماری‌های نشیمنگاهی یک روش قطعی برای درمان این بیماری‌ها است. بنابراین با یک بار پرداخت هزینه درمان فیستول با لیزر برای همیشه از شر این عارضه خلاص خواهید شد و به هیچ عنوان دچار عوارض و مشکلات بعد از عمل جراحی نمی‌شوید.

در حالی که جراحی بیماری‌های نشیمنگاهی مثل فیستول در بیمارستان خصوصی یا دولتی انجام می‌شود و نیازمند این است که بیمار یک روز قبل  و در صورت نیاز یک روز بعد از عمل جراحی، برای دریافت مراقبت‌های ویژه در بیمارستان حضور داشته باشد که این امر خود هزینه‌های بیشتری را می‌طلبد. به خصوص اگر بیمار در بیمارستان خصوصی بستری شود، هزینه عمل فیستول افزایش می‌یابد، زیرا بیمه این هزینه را پرداخت نمی‌کند. همچنین باید هزینه‌های دوران نقاهت بعد عمل فیستول را هم در نظر گرفت.

نکته منفی دیگری که در مورد جراحی وجود دارد این است که معمولاً عمل جراحی فیستول نمی‌تواند روشی قطعی برای درمان بیماری باشد و ممکن است بیمار علاوه بر تحمل درد و مشکلات جراحی، بعد از مدتی دچار بازگشت مجدد بیماری شود.

فاکتورهای موثر در هزینه لیزر و جراحی فیستول

تعیین قیمت دقیق لیزر و عمل فیستول بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود و نمی‌توان برای همه بیماران یک نرخ مشخص را اعلام کرد.

به طور مثال نوع بیماری و تعداد مسیرهای فیستول، شرایط بیمار، شهر و مرکز درمانی که جراحی در آن انجام می‌شود، دستمزد جراح، تخصص آن و غیره همگی در تعیین دقیق هزینه تاثیرگذار هستند. از همین روی عنوان کردن هزینه عمل جراحی فیستول و لیزر بدون معاینه و بطور دقیق کار مشکلی است و لازم است برای این منظور شخصا به دکتر فیستول مراجعه کنید تا پس از معاینات دقیق، قیمت لیزر تعیین شود.

شرایط بیمه و هزینه فیستول سال 1403

نکته قابل توجه در رابطه با هزینه لیزر فیستول این است که این وجه توسط بیمه تامین اجتماعی پرداخت نشده و خود فرد شخصاً باید مخارج درمان را بپردازد. علت این امر قانون بیمه مبنی بر عدم پرداخت مبلغ جراحی‌های زیر 6 ساعت بستری در بیمارستان است.

البته برخی از بیمه‌های تکمیلی بخشی از هزینه این عمل را متقبل می‌شوند که برای اطمینان از این موضوع باید به بیمه تکمیلی خود مراجعه کنید.

عمل جراحی فیستول در بیمارستان خصوصی و دولتی با بیمه

هزینه عمل جراحی فیستول در بیمارستان های دولتی توسط بیمه تامین اجتماعی پرداخت می شود. همچنین بیمه های تکمیلی بخشی از مبلغ جراحی فیستول در بیمارستان خصوصی را متقبل می شوند. شاید در نگاه اول تصور کنید که هزینه درمان فیستول با لیزر از جراحی بیشتر می‌شود، اما این تصور غلط است. زیرا در روش لیزر درمان قطعی بوده و نیازی به تکرار درمان و سایر روش‌ها نخواهد بود.

تعداد زیادی از بیمارانی که تحت عمل جراحی فیستول قرار می‌گیرند به طور کامل درمان نمی‌شوند و یا بعد از مدتی به دلیل بازگشت فیستول مجبور به جراحی مجدد هستند که علاوه بر اتلاف وقت و هزینه، مشکلات و ناراحتی‌های زیادی را متحمل می شوند.

هزینه عمل سایر بیماری‌های نشیمنگاهی

بیماری‌های نشیمنگاهی شامل عارضه هایی است که مقعد و نواحی اطراف آن را درگیر می‌کنند و بعضی از آنها تا حد زیادی کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بواسیر(هموروئید)، کیست مویی، فیستول و شقاق جزء مهمترین عارضه‌های نشیمنگاهی هستند. ما در مطالب جداگانه به بررسی هزینه درمان سایر بیماری‌های نشیمنگاهی پرداخته‌ایم که در صورت نیاز می‌توانید به آن مراجعه کنید:

هزینه درمان شقاق با لیزر

هزینه جراحی بواسیر با لیزر

هزینه درمان کیست مویی با لیزر

هزینه درمان زگیل تناسلی با لیزر

تعیین وقت معاینه و لیزر فیستول

برای تعیین وقت معاینه و درمان فیستول با لیزر می توانید از طریق شماره زیر با کلینیک پایتخت تماس بگیرید.

سوالات متداول هزینه فیستول

نام خود را وارد کنید
پر کردن این قیمت اجباری نیست
شماره موبایل خود را وارد کنید
60 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
ناصر

سلام شما جراحی هم میکنید؟

کیانی

شما تو بیمارستان هم لیزر فیستول انجام میدین؟

صابری

من میخوام عمل فیستول انجام بدم مدارک پزشکی بفرستم هزینه دقیق و میگید؟

شاهد

سلام اگه بیمارستان دولتی عمل کنیم بیمه میده هزینه رو؟

پرهام

سلام من پرسیدم بیمه هزینه لیزر نمیده حدودا چقدر میشه؟

مونا

من فیستل دارم میخوام با لیزر عمل کنم چقدر میشه

باربد

سلام چجوری وقت بگیرم

محمد

سلام دکتر جان من پارسال 4 میلیون هزینه عمل دادم الان بازم بیماریم برگشته با لیزر دیگه عود نمیکنه؟

حمید

سلام دکتر عمل فیستول عوارض هم داره؟

حمید

سلام میشه بگید فیستولی که یکبار عمل شده دوباره عود کرده با لیزر درمان میشه؟