هزینه جراحی بواسیر با لیزر و عمل باز در بیمارستان سال 1403

هزینه جراحی بواسیر با لیزر

یکی از دغدغه‌های اصلی مبتلایان به هموروئید، انتخاب روش درمان و همچنین هزینه عمل هموروئید است که در تصمیم‌گیری نهایی آن‌ها تاثیر زیادی دارد. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا نحوه محاسبه و موارد تاثیرگذار در هزینه جراحی بواسیر با لیزر و عمل باز هموروئید در بیمارستان دولتی و خصوصی را با هم بررسی کنیم:

محاسبه هزینه جراحی بواسیر با لیزر در کلینیک

وقتی صحبت از روش لیزر بواسیر می‌شود، اولین نکته‌ای که ذهن بیماران را درگیر می‌کند هزینه جراحی بواسیر با لیزر است. بیماران به دلیل عدم آگاهی از روش‌های درمان و نحوه محاسبه آن‌ها گمان می‌کنند که لیزر نسبت به عمل بواسیر روش گران‌تری است، اما در حقیقت اینطور نیست.

هزینه جراحی بواسیر با لیزر از حدود 5 میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به یکسری عوامل این مبلغ ممکن است بیشتر شود. لیزر هموروئید در زمانی کمتر از 30 دقیقه و با بی حسی موضعی در مطب یا کلینیک انجام می‌شود.

با اینکه روش لیزر مزایای فراوانی در مقایسه با عمل جراحی دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

  • لیزر بصورت سرپایی و بدون بیهوشی انجام می‌شود
  • نیازی به بستری نیست و در کمتر از یک ساعت مرخص می‌شوید
  • درد و خونریزی در این روش بسیار جزئی است
  • نیازی به پانسمان و مراقبت‌های سخت بعد عمل نیست
  • احتمال بروز عوارض بعد عمل یا عود مجدد بیماری وجود ندارد
  • دوران نقاهت در روش لیزر کوتاه‌تر از جراحی است

مطلب مرتبط: درمان هموروئید در کمتر از 30 دقیقه

عوامل موثر در هزینه لیزر بواسیر

موارد مختلفی که در تعیین هزینه عمل لیزر بواسیر یا هموروئید تاثیرگذارند، شامل موارد زیر است:

  • نوع هموروئید و میزان پیشرفت و گرید بیماری شما
  • کلینیکی که به آن مراجعه می‌کنید
  • دستمزد پزشک جراح یا متخصص
  • تجهیزات و نوع لیزری که از آن استفاده می‌شود
  • بیمه درمانی (تکمیلی)


تعیین هزینه لیزر هموروئید

برای گرفتن وقت معاینه و تعیین هزینه لیزر بواسیر می‌توانید از طریق شماره زیر با کلینیک پایتخت تماس بگیرید.

هزینه عمل باز بواسیر در بیمارستان دولتی و خصوصی

بعضی از بیماران طبق تجویز پزشک و یا به دلیل تصور اشتباهی که درباره هزینه عمل بواسیر دارند، این روش را برای درمان انتخاب می‌کنند. در روش عمل هموروئید در بیمارستان و به روش هموروئیدکتومی باز و بسته، بیمار متحمل درد و خونریزی زیادی می‌شود.

همچنین حدودا دو تا چهار هفته برای استراحت و دوران نقاهت بعد از عمل هموروئید زمان لازم است. بنابراین بیمار زمان زیادی را از دست می‌دهد و در این مدت توانایی پرداختن به کارهای روزانه خود را نخواهد داشت.

مراجعه مداوم به پزشک برای برای بررسی زخم جراحی و یا تعویض پانسمان، استفاده طولانی مدت از داروهای خوراکی و موضعی، بستری شدن در بیمارستان و احتمال عفونت و بازگشت دوباره بیماری همگی مواردی هستند که هزینه عمل بواسیر یا هموروئید را افزایش می‌دهند و باید در نظر گرفته شوند. البته هزینه عمل هموروئید هم مثل لیزر به آیتم‌های مختلفی وابسته است.

اگر عمل جراحی بواسیر در بیمارستان دولتی و با دفترچه بیمه تامین اجتماعی انجام شود، مبلغی که بیمار باید بپردازد معمولا جزئی است. اما هزینه عمل و بستری در بیمارستان خصوصی به عهده بیمار است و بسته به بیمارستان و دستمزد پزشک، ممکن است فرد مجبور شود هزینه‌ای بیشتر از هزینه لیزر بپردازد. البته اگر فرد بیمه تکمیلی داشته باشد، ممکن است بتواند بخشی از هزینه جراحی در بیمارستان خصوصی را از بیمه دریافت کند.

هزینه عمل هموروئید در بیمارستان خصوصی و بستری و مراقبت‌های بعد از آن حدود 7 میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

شاید در ظاهر هزینه عمل کمی پایین‌تر از لیزر هموروئید باشد، اما با در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی و پنهان جراحی متوجه می‌شوید که لیزر به صرفه‌تر از جراحی است.

قوانین بیمه برای هزینه جراحی هموروئید در 1403

بیمه تامین اجتماعی هزینه عمل بواسیر به روش های سنتی و در بیمارستان دولتی را پرداخت می‌کند. زیرا بر اساس قوانین سال 1403، بیمه تامین اجتماعی فقط موظف به پرداخت هزینه جراحی‌هایی است که بیشتر از 6 ساعت طول می‌کشد.

بنابراین برای دریافت هزینه عمل بواسیر با لیزر باید از طریق بیمه تکمیلی تان اقدام کنید. فقط بعضی از بیمه‌های تکمیلی بخشی از هزینه لیزر را پوشش می‌دهند و برای اطلاع از این مورد باید به دفاتر بیمه تکمیلی‌تان مراجعه کنید.

همچنین هزینه عمل هموروئید در بیمارستان خصوصی هم تقریبا برابر با هزینه لیزر است، با این تفاوت که در روش جراحی هزینه‌های بعد از عمل مثل دوران نقاهت طولانی و پانسمان و مراقبت‌های بعد از عمل هم به آن اضافه می‌شود. بیمه تکمیلی هم فقط بخشی از این هزینه را به بیمار پرداخت می‌کند.

بیماری هموروئید

بیماری بواسیر یا هموروئید چیست؟ به عروق ملتهب انتهای راست روده گفته می‌شود که به دلایل مختلف دچار فشار و آسیب شده‌اند و به شکل بواسیر داخلی یا بواسیر خارجی بروز پیدا کرده اند.

هموروئید چیست

بیمار معمولا هنگام ابتلا به این عارضه با علائمی مثل درد هنگام مدفوع، بیرون زدگی یا تورم اطراف مقعد، خونریزی روشن یا خون در مدفوع و گاها خارش و سوزش روبرو می‌شود. یکی از تصورات غلط بیماران مبتلا به هموروئید خارجی و داخلی این است که بواسیر خود به خود درمان می‌شود. این یک باور اشتباه است و حتما باید اقدامات سریع و درست برای درمان بواسیر یا هموروئید صورت گیرد.

بنابراین به بهانه‌های مختلف مثل خجالت، ترس و نگرانی درباره هزینه عمل بواسیر، به هیچ عنوان اقدامات درمانی را به تاخیر نیندازید. مراجعه به دکتر متخصص بواسیر یا هموروئید که سابقه درخشانی در درمان این عارضه داشته باشد، یکی از ارکان اصلی برای درمان این بیماری است.

سوالات متداول هزینه جراحی بواسیر

نام خود را وارد کنید
پر کردن این قیمت اجباری نیست
شماره موبایل خود را وارد کنید
137 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
شیوا

لیزر دیگه هزینه بستری و بیهوشی نداره؟

خوشبین

سلام لیزر هموروئید دیگه نیاز به بستری نداره؟

حسن رستم زاده

سلام. حدودیک هفته است که یک توده درکنارمغعدم زده بیرون وهنگام دفع مدفوع دردوخونریزی دارم بایدچیکارکنم ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

مسعود کتانباف

هزینه عمل بواسیر چقدر است

صنم

سلام عمل بواسیر با لیزر بستری هم داره؟

صمدی

سلام من عمل بواسیر تو بیمارستان خصوصی انجام دادم تقریبا همینقدر هزینه کردم عمل سختی هم بود اما نتیجه عمل خوب بود

سعید

سلام بعدش ممکنه بازم بواسیر برگرده؟

حسین

سلام لیزر هم بخیه داره؟

عماد

سلام بیمه من گفته هزینه لیزر و نمیده نمیشه دو مرحله پرداخت کنم

شادی

سلام میشه حداقل هزینه عمل لیزر بواسیر و بگید

شیدا
Reply to  شادی

سلام من دو روز پیش انجام دادم لیزر6500شد کلینیک هم5500ازم گرفت