مشاهده عکس فیستول مقعدی و آشنایی با شکل ظاهری آن

فیستول نوعی بیماری است که باعث ایجاد یک مجرای غیر طبیعی بین دو قسمت از بدن می‌شود. این عارضه معمولا در ناحیه مقعد ایجاد می‌شود و به آن فیستول مقعدی می گویند. در عکس فیستول مقعدی مشاهده می‌کنید که اتصالی میان بخشی از بافت مقعد و پوست اطراف آن ایجاد شده است.

تصویر فیستول - رادیولوژی

یکی از علل ایجاد این بیماری عفونت است و به همین دلیل افرادی که به فیستول مقعدی مبتلا می‌شوند، احتمالا قبلا دچار آبسه مقعدی بوده‌اند که درمان نشده و عفونت آن منجر به ایجاد این عارضه شده است. گاهی این دو بیماری با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند در حالیکه کاملا متفاوت اند و آبسه شامل تجمع عفونت در زیر پوست است.

فیستول دارای انواع گوناگونی است که با توجه به اینکه چه بافتی در مقعد را به یکدیگر متصل کرده به زیر مخاطی، سوپر اسفنکتریک، اکسترا اسفنکتریک، اینتر اسفنکتریک و ترانس اسفنکتریک تقسیم می شود. در عکس فیستول سعی کردیم انواع مختلف این عارضه را نشان دهیم.

عکس انواع فیستول

همچنین همانطور که در عکس فیستول مقعدی مشاهده می کنید، علائم این بیماری شامل التهاب، قرمز شدن و گاهی زخم و ایجاد برآمدگی و زائده در ناحیه آنال می‌باشد.

معمولا در ابتدای مواجهه با این بیماری از روش‌های دارویی برای کنترل عفونت استفاده می‌شود اما به جز جراحی نمی‌توان به سایر روش‌ها برای درمان فیستول اطمینان کرد. روش های جراحی فیستول شامل فیستولوتومی، جراحی با استن، فلپ آدوانسمنت، پلاگین بیولوژیکی و لیزر است که بصورت سرپایی می‌باشد.

تصاویر جراحی فیستول

در تمام این روش‌ها موضع بیماری برش داده شده و عفونت آن تخلیه می‌شود. در ادامه تصاویر مراحل مختلف عمل فیستول را مشاهده می‌کنید. بهترین گزینه درمان فیستول با لیزر است که بدون هیچگونه عوارض و بیهوشی انجام می‌شود. سایر روش های جراحی می‌تواند عوارضی مثل بی اختیاری را به دنبال داشته باشد.

آدرس: تهران، میدان ونک، خ ملاصدرا، خ پردیس شرقی، ساختمان پردیسان، پلاک 14، طبقه 5