علائم نشان دهنده اختلالات گوارشی

جولای 16, 2019
علائم نشان دهنده اختلالات گوارشی

سیستم گوارشی یکی از مهم‌ترین بخش های بدن است، که تاثیرات جدی بر اعضای بدن داشته و حتی ممکن است  اختلالات گوارشی به مشکلات روحی بیانجامد. سیستم گوارش شامل مجموعه ای گسترده از اعضای بدن بوده که اختلال هر یک از آنها به مشکلات دستگاه گوارش می انجامد. در ادامه قصد داریم به معرفی علائم اختلال گوارشی بپردازیم :

اضطراب و استرس

علت ارتباط اختلالات گوارش و شرایط روحی تولید بیش از 70% سروتونین بدن در دستگاه گوارش است. که در نتیجه این اختلالات سروتونین که وظیفه انتقال پیام های عصبی را داشته به اندازه کافی در بدن تولید نشده و این کمبود، به مشکلات روحی نظیر اضطراب، افسردگی، خلق و خو و … می انجامد.

دهان بد بو

علت بوی بد دهان را می توان عدم تعادل در باکتری های روده عنوان نمود. این عدم تعادل در تعداد باکتری های مضر زمینه را برای ابتلا به انواع بیماری ها فراهم نموده و ممکن است فرد به بیماری های نظیر دیابت و عارضه های کلیوی دچار شود. در صورتی که این بوی بد حتی با مسواک زدن نیز رفع نشد لازم است برای چکاپ اختلالات گوارشی اقدام نمایید.

احساس خستگی بیش از حد

احساس خستگی یکی از علائم اصلی نشان دهنده یک بیماری در بدن است. اگر در بدن اختلالات گوارشی وجود داشته باشد، در تعداد باکتری های مضر و مفید بدن تعادل وجود نداشته در نتیجه تعداد باکتری‌های مضر افزایش یافته و سیستم ایمن بدن دچار نقض می شود. که در نهایت نقص سیستم ایمنی بدن به احساس خستگی مداوم می انجامد.

مشکلات پوستی و اگزما

مشکلات پوستی از علائم وجود اختلال در بدن است. زیرا اختلالات گوارش سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار داده و موجب بروز مشکلات پوستی همانند قرمزی پوست، جوش ها، حساسیت پوستی و دیگر علائم روی پوست می شود.

یبوست

یبوست از بارزترین علائمی است که نشان میدهد، حرکات روده ای به درستی انجام نگرفته و در واقع منشاء آن اختلالات گوارشی است.  زمانی که روده تخلیه نشود، مواد زائد در بدن باقی مانده و این خود عاملی برای بروز بیماری شناخته می شود.

عدم تمرکز

ناتوانی در تمرکز امور روزانه از سایر علائم اختلال گوارشی است زیرا که با حس خستگی دچار تحریک پذیری شده و در تمرکز کردن دچار مشکل خواهید شد. این مورد را نیز می توان کمبود سروتونین در بدن در ارتباط دانست. بدن انسان سیستم هوشمندی است که وجود هر نوع اختلالی در آن به عدم تمرکز می انجامد.

اختلال در خواب

اختلال خواب ناشی از کمبود سروتونین در بدن روی می دهد. سروتونین وظیفه انتقال پیام عصبی ضروری برای تحریک و تنظیم الگوهای خواب را بر عهده دارد. بیشتر از 70% این ماده در دستگاه گوارش تولید می شود. در صورتی که دستگاه گوارش فرد با اختلال مواجه شود، توانایی تولید سروتونین به میزان کافی را نداشته در نتیجه بیمار دچار اختلالات خواب و دیر به خواب رفتن می شود.

زود بیمار شدن

در صورتی که خیلی زود بیمار می شوید، یعنی دستگاه گوارش شما به درستی عمل نکرده و تعداد باکتری‌های مضر آن بیشتر است در نتیجه سیستم ایمنی بدن با اختلال مواجه می شود. کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن یعنی کاهش توانایی مقابله با باکتری ها و عوامل بیماری زا، در نتیجه فرد به راحتی دچار انواع بیماری ها خواهد شد.

۰۲۱-۸۸۸۷۰۸۹۶ ۰۲۱-۸۸۸۷۰۸۹۶

آدرس: میدان ونک، خ ملاصدرا، خ پردیس شرقی، ساختمان پردیسان، پلاک 14، طبقه 5