چگونگی نشستن صحیح مبتلایان به بواسیر(هموروئید)

نشستن مبتلایان بواسیر

نشستن زیاد در طول روز می‌تواند عوارض زیادی برای انسان داشته باشد که شایع ترین آن بواسیر یا هموروئید است. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده اغلب افراد بیش از 12 ساعت در روز را در حالت نشسته سر می‌کنند که این برای بدن امری غیر طبیعی است. اگر نمی‌دانید علت بواسیر چیست؟ تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

وقتی زیاد می‌نشینید، فشار زیادی به مقعد وارد می‌شود و این افزایش فشار باعث تورم رگ‌های دیواره مقعد و ایجاد بیماری هموروئید می‌شود. معمولا بعد از مدتی علائم آزاردهنده این بیماری مثل خونریزی مقعدی، درد و بیرون زدگی در ناحیه مقعد احساس می‌شود که برای بیمار آزاردهنده است.

بواسیر را در مراحل ابتدایی می‌توان کنترل کرد و یا از از بروز آن پیشگیری کرد. رعایت یکسری از نکات برای این کار لازم است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

نحوه نشستن در توالت

نشستن روی توالت

یکی از عواملی که هموروئید را تشدید می‌کند، زور زدن زیاد و نحوه نشستن نامناسب در توالت است. اگر از توالت فرنگی استفاده می‌کنید، بهتر است نوع نشستن خود را طوری تنظیم کنید که زاویه بین پاها و بالا تنه کمتر باشد و کمی به سمت جلو خم شوید تا فشار کمتری به مقعد و رکتوم وارد شود.

هنگام استفاده از توالت ایرانی، این زاویه خود به خود ایجاد می‌شود اما باز هم زور زدن زیاد می‌تواند باعث ایجاد یا تشدید هموروئید شود. همچنین بسیار مهم است که اجابت مزاج را به تاخیر نیاندازید، چون این امر فشار داخل رکتوم و مقعد را افزایش می‌دهد.

نشستن در محل کار

اگر کارمند هستید و مجبورید مدت زمان زیادی را در طول روز بشینید، استفاده از صندلی مناسب یکی از مواردی است که بسیار حائز اهمیت است و باید به آن توجه کنید. بخصوص اگر به بواسیر مبتلا شده اید، باید از بالش های طبی و دوناتی شکل استفاده کنید. سعی کنید هر یک ساعت از جای خود بلند شوید و کمی راه بروید و در صورت امکان برخی از کارها مثل حرف زدن با تلفن را بصورت ایستاده انجام دهید.

نشستن در محیط کار

در نهایت اگر بیماری شما به مرحله‌ای رسید که حتی با رعایت این نکات هم علائم آزاردهنده آن کاهش پیدا نکرد، باید برای درمان بواسیر اقدام کنید و طبق نظر پزشک و شرایط بیماری یکی از روش‌های جراحی یا لیزر را برای درمان بیماری خود انتخاب کنید.

البته رعایت نکات بالا بعد از درمان هموروئید هم امری ضروری است و به پیشگیری از عود مجدد بیماری کمک می‌کند.

برای درمان تماس بگیرید

برای درمان بواسیر با لیزر می توانید از طریق تلفن زیر با ما تماس بگیرید.