عوارض فیستول مقعدی را بشناسید!

یکی از بیماریهای آزار دهنده و دردناک ناحیه مقعدی فیستول است. این بیماری شاید در نگاه اول تنها یک عفونت ساده به نظر برسد که با درمان های خانگی قابل رفع است، ولی واقعیت خلاف این تصور را نشان میدهد!!!

فیستول مقعدی را باید جدی گرفت و هرچه سریع تر درمان کرد. چرا که با گذشت زمان بیماری پیشرفت کرده و عفونت آن می تواند عوارض به طبع شدید تر از خود بیماری را ایجاد کند.

با ما همراه شوید، تا به شما بگوییم که چرا درمان فیستول تا این میزان اهمیت دارد و عوارض فیستول که در اثر بی توجهی به درمان آن ایجاد میشود، چیست؟

برای درمان در کلینیک پایتخت اقدام کنید

هرچه زودتر از طریق شماره زیر برای تعیین وقت معاینه و درمان فیستول اقدام کنید تا دچار عوارض آن نشوید.

نگاهی اجمالی به بیماری

بیماری فیستول مقعدی، به ایجاد یک یا چندین مجرای و سوراخ غیر طبیعی در بدن که بخشی از روده را به پوست اطراف مقعد متصل می کند، گفته می شود.

علت این بیماری عفونت و التهاب در بدن است. همچنین شایع ترین علتی که برای بروز این عارضه وجود دارد آبسه مقعد است.

آبسه به تجمع عفونت در زیر پوست گفته میشود. عفونت می تواند پیشروی کند و مسیری را ایجاد کند که از یک طرف به روده وصل شده و از طرفی دیگر به پوست منتهی می شود.

این عارضه موجب میشود، عفونت ها و آلودگی هایی که  شاید در روده وجود داشته باشد به روی پوست راه پیدا کند.

از علائم این عارضه می توانیم به درد، التهاب و تورم، مشاهده آبسه های مکرر پوستی، قرمز شدن اطراف مقعد، ترشحات عفونی و از همه مهمتر مشاهده سوراخی عمیق بر روی سطح پوست اشاره کنیم.

شایع ترین عوارض فیستول مقعدی

همان طور که توضیح دادیم، فیستول حاصل عفونت طولانی مدت و درمان نشده است. عفونت یا میکروب ها به شدت برای پوست و بدن مضر است. این میکروب ها می‌توانند بر روی سطح پوست تکثیر شوند و حتی سلامت پوست را نیز تحت تاثیر قرار دهند.

از طرفی این بیماری ماهیتی پیشرونده دارد، به این معنی که با گذشت زمان پیشرفت کرده و علائم بیشتری ظاهر شده و یا این نشانه‌ها تشدید می‌شوند. حال وقتی به درمان این بیماری بی توجهی می‌کنید، عوارض فیستول ظاهر میشوند. این عوارض عبارتند از :

• بیشتر شدن مسیر های فیستول : وقتی عفونت فیستول به مدت طولانی درمان نمیشود، به بافت های اطراف نفوذ میکند و همین امر هم باعث می شود تعداد مجراهای فیستول افزایش یابد. یا طول مسیر آن تا چند برابر افزایش یابد و دیگر اعضای بدن را نیز تحت تاثیر قرار دهد. وقتی این اتفاق می افتد خیلی طبیعی است که  درمان فیستول به مراتب پیچیده تر و سخت تر شود.
  • افزایش عفونت : وقتی عفونت برای مدت طولانی باقی می ماند،تکثیر میشود و حتی ممکن است به خون راه یابد. این وضعیت به شدت خطرناک بوده و وضعیتی اورژانسی محسوب میشود. پیشرفت عفونت بافت های سالم بدن را از بین برده که به دنبال آن درد بیماری نیز تشدید خواهد شد.

هشدار: پیشرفت زیاد عفونت می تواند بافت بدن را از بین ببرد و حتی در کهنسالان و افراد که به بیماری‌هایی مثل دیابت مبتلا هستند، منجر به مرگ شود.

چرا بیماران درمان فیستول را به تاخیر می اندازند؟

طی تحقیقاتی که در بین بیماران انجام دادیم متوجه شدیم، عمده ترین علت تاخیر در مراجعه بیماران ترس و واهمه از عمل جراحی است. برای این دسته از بیماران خبرهای خوبی داریم. روش نوین لیزر شقاق مقعدی که امروزه جایگزین جراحی شده، به دلیل نتایج درمان قطعی مورد استقبال بسیاری از بیماران قرار گرفته است.

خدمات درمان فیستول با لیزر که در کلینیک تخصصی پایتخت هم ارائه می شود، بصورت سرپایی و در زمانی کمتر از یک ساعت انجام شده و نیازی به بستری شدن و گذراندن دوران نقاهت نخواهد داشت.

همچنین روش لیزر درمانی هیچ عوارضی به دنبال ندارد و احتمال عود مجدد بیماری در آن نزدیک به صفر است. برای اطلاعات بیشتر درمورد عمل فیستول با لیزر می توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

در واتساپ مشاوره بگیرید

قبل از اقدام به درمان می توانید از طریق واتساپ برای دریافت مشاوره و تعیین وقت اقدام کنید.

آدرس: تهران، میدان ونک، خ ملاصدرا، خ پردیس شرقی، ساختمان پردیسان، پلاک 14، طبقه 5
Would love your thoughts, please comment.x
()