دانستنیهای سایت

رکتوم چیست

رکتوم (راست روده) چیست و در کجای بدن قرار دارد؟

رکتوم بخشی از دستگاه گوارش تحتانی و ادامه کولون سیگموئید است که به مقعد متصل می‌شود. این لوله عضلانی حدود 5 اینچ طول دارد و به عنوان محل ذخیره موقت مدفوع عمل می‌کند. زمانی که دیواره‌های راست روده به دلیل پر شدن مواد زائد منبسط می‌شوند، گیرنده‌های عصبی واقع در دیواره‌های رکتوم میل به دفع […]

رکتوم (راست روده) چیست و در کجای بدن قرار دارد؟ بیشتر بخوانید »

پاکسازی-روده چگونه است

پاکسازی روده با شستشو یا تخلیه فوری روده در خانه

پاکسازی روده بزرگ (کولون)، روشی است که برای شستشوی دیواره‌های قسمت تحتانی روده انجام می‌شود. کولون اولین قسمت روده بزرگ است که در آن مواد زائد به مدفوع تبدیل می‌شوند. ممکن است لازم باشد روده بزرگ خود را قبل از انجام یک روش پزشکی مانند کولونوسکوپی تمیز کنید تا به پزشک دید واضح تری برای

پاکسازی روده با شستشو یا تخلیه فوری روده در خانه بیشتر بخوانید »

درمان فیستول با دارو

درمان فیستول مقعدی با دارو برای {کاهش عفونت فیستول}

آیا درمان فیستول با دارو و پماد ممکن است؟ فیستول مقعدی یک عارضه عفونی است و نمی‌توان آن را بدون ایجاد برش و تخلیه عفونت درمان کرد. البته ممکن است داروهای مسکن و آنتی بیوتیک قبل و بعد از عمل برای تکمیل روند درمان این بیماری تجویز شوند.  عفونت آبسه مقعدی و غدد پری آنال

درمان فیستول مقعدی با دارو برای {کاهش عفونت فیستول} بیشتر بخوانید »

درمان خانگی بواسیر

درمان بواسیر در خانه و طب سنتی(15 معجزه تسکین سریع هموروئید)

به طور کلی پیشگیری کردن از به وجود امدن بواسیرراه منطقی ومرقون به صرفه تری میباشد. اما اگر افرادی به بواسیر مبتلا شده باشند ویا در شرف مبتلا شدن به بواسیر هستند میتوانند با چند روش ساده در منزل درد و تورم والتهابهای ملایم بواسیر را کنترل کنند

درمان بواسیر در خانه و طب سنتی(15 معجزه تسکین سریع هموروئید) بیشتر بخوانید »

عمل جراحی کیست مویی

عمل کیست مویی باز بهتر است یا بسته؟ فیلم جراحی سینوس

هدف از عمل جراحی کیست مویی، تخلیه و برداشتن بافت عفونی تشکیل شده در زیر پوست و ترمیم محل است. عمل کیست مویی برایتان ترسناک است؟ به دنبال راه درمان کیست مویی بدون جراحی هستید؟ متاسفانه برای جلوگیری از عودهای مکرر این بیماری، جراحی تنها راه است و استفاده از داروها و روش‌های خانگی فقط

عمل کیست مویی باز بهتر است یا بسته؟ فیلم جراحی سینوس بیشتر بخوانید »

آلت تناسلی مردانه

ساختار آلت تناسلی مردانه با عکس; اندازه نرمال آلت و افزایش سایز

آلت تناسلی اصلی‌ترین اندام تناسلی مردانه است که علاوه بر اندام جنسی، بخشی از سیستم دستگاه ادراری مردانه را تشکیل می‌دهد. این عضو برخلاف تصور بسیاری از افراد ماهیچه نیست و یک بافت اسفنجی دارد که هنگام نعوظ با خون پر می‌شود. آلت تناسلی در مردان حاوی مجرای ادرار است که نه تنها اسپرم را

ساختار آلت تناسلی مردانه با عکس; اندازه نرمال آلت و افزایش سایز بیشتر بخوانید »

درمان دارویی کیست مویی

درمان دارویی کیست مویی با پماد و قرص; احتمال عود سینوس

درمان کیست مویی با دارو خواسته بسیاری از مبتلایان به این بیماری است. اگر عفونت سینوس مویی جزئی باشد، شاید بتوان با قرص و پماد آن را درمان کرد یا علائم را بطور موقت کاهش داد. استفاده از داروهایی مثل آنتی بیوتیک‌ها، پمادهای موضعی و تزریق فنل و چسب فیبرین گزینه‌های موجود برای درمان دارویی

درمان دارویی کیست مویی با پماد و قرص; احتمال عود سینوس بیشتر بخوانید »

واژن چیست؟

کار واژن چیست؟ آناتومی، بیماری‌ها و ترشحات واژن (با عکس)

واژن لوله‌ یا کانالی بین قسمت خارجی دستگاه تناسلی زنان و دهانه رحم است. می‌توان گفت واژن مهم‌ترین عضو در رابطه جنسی، بارداری، قاعدگی و زایمان است. خون قاعدگی در طول دوره شما و نوزادان در هنگام تولد از آن خارج می‌شوند. همچنین برقراری رابطه جنسی و عبور اسپرم‌ها به داخل رحم از طریق مهبل

کار واژن چیست؟ آناتومی، بیماری‌ها و ترشحات واژن (با عکس) بیشتر بخوانید »

عوارض نشستن طولانی

نشستن طولانی چه تاثیری بر بدن دارد؟

بدن انسان در بیشتر مواقع در حالت ایستاده عملکرد مطلوبی دارد. وقتی زیاد می‌نشینید، تغییرات فیزیکی در بدن شما شروع می‌شود.طبق تحقیقات نشستن طولانی و زیاد خطر ابتلا به مشکلات مزمن سلامتی مانند دیابت، مشکلات ستون فقرات، بیماری‌های گوارش و مقعد، بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها را افزایش می‌دهد. همچنین می‌تواند برای سلامت روان شما

نشستن طولانی چه تاثیری بر بدن دارد؟ بیشتر بخوانید »

کرایو زگیل تناسلی

کرایو زگیل تناسلی؛عکس و فیلم فریز زگیل + هزینه