برای درمان فوری درد بواسیر یا هموروئید چکار کنیم؟

درمان درد بواسیر یا هموروئید

اگر به دنبال درمان فوری درد بواسیر هستید، ما با ارائه برنامه‌های درمانی متناسب با نیازهای شما به تسکین و کاهش درد کمک می‌کنیم. بواسیر یا هموروئید می‌تواند با درد و ناراحتی زیادی همراه باشد و گاهی تحمل این درد برای افراد مبتلا سخت است. اما برای کاهش علائم و درد هموروئید چه باید کرد؟

برای این منظور می‌توان از روش‌های دارویی و درمان خانگی هموروئید استفاده کرد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. البته نمی‌توان انکار کرد که گاهی تنها راه برای تسکین علائم و درمان هموروئید، روش‌های پزشکی و جراحی ست.

مرتبط: عمل بواسیردرمان بواسیر با لیزر

ابتدا تشخیص دهید!

اگر از بواسیر دردناک رنج می‌برید، یا اگر مطمئن نیستید که چه چیزی باعث علائم شما شده است؟ تشخیص به موقع بهترین راه برای تسکین سریع درد هموروئید است. قبل از هر درمانی مهم است که ابتدا علت آن را تشخیص دهید، به خصوص اگر در گذشته هرگز آن را تجربه نکردید. برخی از مشکلات پزشکی جدی، مانند سرطان کولورکتال یا فیستول مقعد، می‌توانند علائمی مشابه هموروئید، از جمله درد و خونریزی مقعدی ایجاد کنند. بنابراین مراجعه به دکتر هموروئید برای تشخیص این عارضه امری ضروری است.

درمان فوری هموروئید

مصرف فیبر

مصرف غذاهای حاوی فیبر می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود بیماری شما داشته باشد، زیرا این مواد غذایی در نرم شدن مدفوع و افزایش حجم آن موثرند و می‌توانند به درمان فوری درد بواسیر کمک کنند. از جمله مواد غذایی دارای فیبر می‌توانیم به انواع سبزیجات، میوه‌های تازه، برنج سبوس دار، دانه کتان، حبوبات و گندم اشاره کنیم. در صورتی که به هر دلیلی قادر به مصرف این مواد غذایی نیستید و یبوست مزمن دارید، می‌توانید از ملین‌های گیاهی مثل اسفرزه استفاده نمایید.

این غذاها به نرم شدن مدفوع و آسان شدن حرکات روده کمک می‌کنند و درد هنگام دفع را کاهش می‌دهند. رژیم غذایی نقش مهمی در درمان و پیشگیری از هموروئید ایفا می‌کند.

ورزش

انجام ورزش و فعالیت های فیزیکی، استقامت در برابر بیماری‌ها را افزایش داده و به کاهش وزن کمک می نماید. در واقع می‌توان گفت انجام ورزش در افزایش فعالیت‌های روده و درمان بواسیر خفیف موثر است. با ورزش و فعالیت بدنی مدفوع نرم شده و دفع آن نیازمند وارد آمدن فشار بیش از اندازه نمی‌باشد. لازم است حداقل سه مرتبه در طول هفته ورزش کنید، که این ورزش شامل پیاده روی، شنا و… می‌باشد.

استفاده از دارو و پماد هموروئید

به دنبال کرم‌ها و شیاف‌های هموروئیدی باشید که حاوی هیدروکورتیزون هستند. دارویی که به کاهش تورم، خارش و سوزش کمک می‌کند. یکی از بهترین پمادهایی که به عنوان مسکن برای درد بواسیر توصیه می‌شود، پماد آنتی هموروئید و ام جی است. این پماد قادر است علائم این بیماری از جمله درد و سوزش ناشی از آن را به سرعت کاهش دهد.

مشاهده مطلب: پماد آنتی هموروئیدشیاف آنتی هموروئید

مصرف قرص برای درد هموروئید

مصرف قرص‌ها با افزایش قدرت وریدها و افزایش گردش خون در درمان هموروئید موثر هستند. همچنین مسکن‌های بدون نسخه ممکن است تا حدودی علائم را تسکین دهند. داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی، مانند ایبوپروفن، می‌توانند به کاهش تورم نیز کمک کنند. فقط به یاد داشته باشید، اگر هموروئید شما خونریزی می‌کند، مسکن‌هایی مانند آسپرین می‌توانند خونریزی را شدیدتر کنند.

مسکن برای درد بواسیر
Medicines top view

یکی از مهم‌ترین داروهایی که برای درمان فوری درد بواسیر توصیه می‌شود، Phlebotonics است که به سرعت علائم بیماری را کاهش می‌دهد. داروهای هیدروکورتیزون و لیدوکائین از داروهای ضدالتهابی هستند که در درمان بواسیر به کار می روند.

توصیه ما این است که بدون مشورت دکتر هموروئید برای درمان این عارضه از دارو استفاده نکنید.

مراجعه به دکتر علیرضا زارعی

می توانید برای دریافت مشاوره و تشخیص دقیق بیماری از طریق تلفن زیر از دکتر علیرضا زارعی وقت ویزیت بگیرید.

رفتن به دستشویی را به تاخیر نیندازید

راهبرد دیگری که می‌تواند به کاهش درد بواسیر در هنگام نیاز به دفع مدفوع کمک کند، استفاده از توالت به محض نیاز است. انجام این کار کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که مدفوع زمانی که هنوز هیدراته و نرم است از بین می‌رود و درد و فشار روی هموروئید را کاهش می‌دهد.

کمپرس یخ

قرار دادن بسته یخ یا کمپرس سرد، یکی از راه های کاهش تورم و درمان درد بواسیر در خانه است. این روش می‌تواند تاثیر مستقیم و موثری در بهبود هموروئیدهای دردناک و بزرگ داشته باشد. به یاد داشته باشید همیشه یخ را در پارچه یا حوله ای بپیچید و مستقیماً بر روی ناحیه درگیر قرار ندهید.

کمپرس یخ برای تسکین

نشستن در آب گرم

آب گرم می‌تواند تاثیر خوبی در درمان فوری درد بواسیر داشته باشد، زیرا در کاهش علائم این بیماری از جمله درد و سوزش موثر است. برای انجام این روش می‌توانید از حمام سیتز که به شکل لگنی در توالت فرنگی قرار می گیرد و یا تشت آب گرم استفاده نمایید. بهترین زمان انجام این روش بلافاصله بعد از دفع مدفوع و به مدت 15 دقیقه می‌باشد.

نام خود را وارد کنید
پر کردن این قیمت اجباری نیست
شماره موبایل خود را وارد کنید
46 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
اعظم

با سلام.من سالهاست که بواسیر دارم و گاهی خیلیی شدید می شه.به طوری که زائده هایی به طول ۲ سانتی متر در اطراف مقعدم به وجود میاد و خیلی دردناکه و خوابم نمی‌بره. شاید آنتی هموروئید هم مصرف کردم.اما خوب نشد‌ممنون میشم راهنماییم کنید

حفیظ

سلام بواسیر دارم هنگام که در دستشو میرم زیاد درد میکنه

بهار

سلام ببخشید واسیر دارم چیکار کنم همش خارش دارم

مرتضی

سلام من چندساله این مشگل رو دارم شاید سالی یک بار اینجوری میشم دور سوراخ باسنم یه دانه سفت میزنه که فشارش میدی نمیترکه خیلیم درد داره این همون بواسیره یا مریضی دیگه ای هست اگه کسی برا این دکتر رفته میدونه که بریم جای دکتر میگه بکش پایین ببینم یا اوضیح بدی کافیه ایندفعه مال من اندازه یه فندق شده میخاستم بترکونمش نشد باید چیکارش کنم دردمیکنه خجالتم میکشم برم دکتر شایدبگه بکش پایین ببینم

فاطمه

سلام خسته نباشید
من بواسیر دارم حدودیه ساله.ولی قبلا خعلی کوچیک بود دردنداشتم اصن اهمییت ندادم بهش.ولی یه چن ماه پیش خعلیی دردش شدیدشد.حتی خونریزی هم داشتم.والان واقعا دسشویی میرم ب سختی پامیشم.دورمقعدموکامل گرفته بزرگ شده.خیلی سختمه حتی راه رفتنو نشستن.لطفا کمکم کنین بگین چیکارکنم.😥

بهروز

سلام من یبوست شدید دارم والان مثل اینکه ابوسیر گرفتم چند روزی است دور مقعدم ورمهای شدید زده بیرون ودرد امانمو بریده طوری که نمیتونم روصندلی بشینم برای تسکین درد چه بایدکرد ممنون میشم راهنماییم کنید

بهروز

سلام من یبوست شدید دارم والان مثل اینکه ابوسیر گرفتم چند روزی است دور مقعدم ورمهای شدید زده بیرون ودرد امانمو بریده طوری که نمیتونم روصندلی بشینم برای تسکین درد چه بایدکرد ممنون میشم راهنماییم کنید

۰۹۱۲

سلام من چند روزه بیرون زدگی زیاد همراه با درد فراوان دارم و زالو درمانی انجام دادم ،خونریزی شدیدی داشتم ولی الان فقط بیرون زدگی و درد دارم ،شیاف دیکلوفناک و کپسول مفنامیک استفاده کردم و شیاف آنتی همورویید و پماد آنتی همورویید .از دکتر و بیمارستان وحشت دارم ،کار دیگه ای میشه انجام داد برای درمان

ستاره

سلام من الان دو سه هفته میشه موقع دفع مدفوع درد و سوزش دارم اما نه خون ریزی داره نه عادی می‌شینم راه میرم درد دارم فقط همون لحظه دفع دلیلش چیه ؟

زهرا

سلام من وسطای بارداری بواسیرگرفتم الان زایمان کردم نمیتونم بشینم چیکارکنم؟؟؟؟