هزینه درمان شقاق با لیزر و جراحی در بیمارستان دولتی 1403

هزینه درمان شقاق با لیزر

نگرانی بسیاری از بیماران هزینه درمان شقاق با لیزر و جراحی است. با توجه به اینکه مرکزی که به آن مراجعه می‌کنید از چه امکاناتی برخوردار است و دقیقا چه خدماتی را برای درمان شقاق ارائه می‌دهد، هزینه می‌تواند متفاوت باشد. ما در این مطلب روش خاصی را پیشنهاد نمی‌کنیم و قصد داریم با شفاف سازی جزئیات و هزینه‌ها در هر روش، به بیمار کمک کنیم با توجه به توان مالی‌اش بهترین گزینه را انتخاب کند.

نرخ و هزینه لیزر شقاق در سال 1403 از حدود 4.000.000 تا 10.000.000 میلیون متغیر است. همچنین هزینه عمل شقاق در بیمارستان خصوصی از حدود 6.000.000 میلیون تومان شروع می‌شود.

استفاده از داروها برای درمان شقاق یا فیشر در مراحل ابتدایی بیماری می‌تواند موثر باشد، اما زمانی‌ که عارضه مزمن شود نیاز به روش‌های جراحی یا لیزر شقاق است.

شقاق چیست؟ از بیماری‌های شایع و دردناک ناحیه مقعد است که باعث بروز پارگی و شکاف روی دیواره داخلی یا بیرونی مقعد می‌شود. در صورت عدم درمان به موقع، عمق شکاف بیشتر شده و علائم تشدید می‌شود. بنابراین لازم است در صورت ابتلا به بیماری و بروز علائم فیشر هر چه سریع‌تر برای درمان اقدام نمایید. هزینه‌های درمان شقاق در هر روش متفاوت است و بعد از بررسی دقیق وضعیت بیماری تعیین می‌شود.

تعیین هزینه درمان شقاق با لیزر سال 1403

اگر بخواهیم نرخ و هزینه درمان شقاق با لیزر در کلینیک پایتخت را بصورت کلی بگوییم، با توجه به شرایط بیماری این مبلغ در سال 1403 از حدود 4 میلیون تا 10 میلیون تومان متغیر است. تعیین قیمت دقیق و هزینه لیزر شقاق به موارد مختلفی وابسته است که مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر است:

  • دستمزد پزشکی که به آن مراجعه می‌کنید
  • امکانات کلینیکی که به آن مراجعه می‌کنید
  • شرایط و وضعیت فیشر (حاد و مزمن)
  • تعداد زخم‌های شقاق یا فیشر

نکته مهم این است که در روش درمان شقاق با لیزر، بیمار فقط یکبار هزینه می‌کند و دوران نقاهت لیزر فیشر بسیار کوتاه است. بنابراین نیازی به گذراندن دوران نقاهت طولانی و هزینه‌های اضافی بعد از عمل نخواهد بود.

در مورد تعیین هزینه درمان شقاق با لیزر باید بگوییم ابتدا بیمار باید معاینه شود تا با توجه میزان وخامت بیماری، هزینه لیزر تعیین گردد. زیرا ممکن است قبل از جراحی با لیزر نیاز به انجام برخی آزمایشات، عکس یا سونوگرافی باشد که در جمع بندی هزینه نهایی موثر است. مبلغ 4 تا 10 میلیون هزینه لیزر شقاق در کلینیک پایتخت در تهران است، اما ممکن است این هزینه در مراکز درمانی سایر مناطق تهران و شهرهای بزرگ بیشتر هم باشد.

اقدام برای معاینه و تعیین هزینه درمان فیشر

می توانید برای تعیین وقت معاینه و هزینه درمان شقاق از طریق شماره زیر با کلینیک تماس بگیرید.

هزینه جراحی شقاق در بیمارستان خصوصی و دولتی

در عمل جراحی شقاق به روش سنتی و در بیمارستان دولتی و خصوصی، بیمار باید یک شبانه روز (24 ساعت) بستری و تحت نظر باشد. دوران نقاهت بعد از عمل شقاق هم حدودا 4 هفته است. هزینه عمل در بیمارستان دولتی حدود 3 تا 5 میلیون است که ممکن است بخش زیادی از آن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشد، اما به هر حال هزینه‌ها و مراقبت‌های طولانی بعد از عمل را نمی‌توان نادیده گرفت.

همچنین هزینه جراحی شقاق در بیمارستان خصوصی با هزینه بستری حدود 6 تا 12 میلیون تومان است که اگر بیمه تکمیلی داشته باشید، بخشی از این هزینه را پوشش می‌دهد.

مقایسه هزینه عمل شقاق (فیشر) و لیزر

اگرچه هزینه لیزر این بیماری توسط بیمه تامین اجتماعی پرداخت نمی‌شود اما باز هم در مقایسه با جراحی هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد. زیرا صورت حساب‌های جراحی شقاق در بیمارستان خصوصی و دولتی شامل آیتم‌های متعددی است. همنچنین پرداخت آن‌ها شامل ترکیبی از آزاد و بیمه است، به این معنی که علاوه بر هزینه‌ای که بیمه می‌پردازد، خود شما نیز باید بخشی از هزینه درمان را پرداخت کنید.

از طرفی انجام عمل جراحی شقاق به سبب از دست دادن زمان طولانی برای طی کردن دوران نقاهت پس از عمل و بستری شدن در بیمارستان به صرفه محسوب نمی‌شود، زیرا خود این امر مسبب هزینه‌های بسیاری خواهد بود.

در صورتیکه در روش لیزر فیشر نیازی به بستری شدن یا گذراندن دوران نقاهت طولانی و هزینه های اضافی بعد از عمل سنتی نیست.

در کنار پرداخت هزینه، انجام عمل جراحی شقاق بر خلاف روش لیزر همراه با درد و خونریزی بوده و امکان عود مجدد بیماری وجود دارد، به همین ترتیب از هر جهت که به این موضوع نگاه کنیم، انجام لیزر به صرفه‌تر از انجام عمل جراحی است.

کلینیک پایتخت یکی از بهترین مراکز لیزر شقاق (فیشر) در تهران است که تاکنون بیش از 90 درصد مراجعین بعد از انجام عمل لیزر بطور قطعی درمان شده‌اند و از این عمل رضایت کامل داشته‌اند.

وقت مشاوره و تعیین هزینه درمان

برای وقت مشاوره و معاینه و تعیین هزینه درمان در کلینیک پایتخت تماس بگیرید.

شرایط بیمه برای هزینه لیزر شقاق و جراحی در سال 1403

بر اساس قوانین بیمه تامین اجتماعی، هزینه جراحی‌های زیر 6 ساعت و سرپایی به عهده خود بیمار است و بیمه این هزینه را متقبل نمی‌شود. بنابراین برای دریافت هزینه لیزر شقاق باید از طریق بیمه تکمیلی تان اقدام کنید. برخی از بیمه‌های تکمیلی بخشی از این هزینه را متقبل می‌شوند اما برای اطمینان از شرایط پرداخت بیمه در سال 1403، باید از بیمه تکمیلی تان پرس و جو کنید.

در ضمن همانطور که در بالا اشاره کردیم، هزینه جراحی شقاق در بیمارستان دولتی توسط بیمه تامین اجتماعی پوشش داده می‌شود.

سوالات متداول هزینه شقاق

نام خود را وارد کنید
پر کردن این قیمت اجباری نیست
شماره موبایل خود را وارد کنید
60 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بهرامی

سلام لیزر شقاق بیمه تکمیلی میده؟

سلمانی

سلام وقت عمل شقاق رو برای کی میتونم بگیرم

سحر

سلام یعنی لیزر تو بیمارستان خصوصی انجام میشه؟

محبی

دکتر من بیمه آتیه سازان دارم قراراد دارید؟

حسین شیرمحمدی

هزینه لیزر، شقاق

قادری

سلام فردا هم کلینیک باز هست من میخوام برای عمل لیزر بیام بعدش باید برگردم شهرستان

آلایی

سلام من یکبار عمل کردم دوبهره عود کرده الان هزینه عمل حدود چقد میشه

کمالی

سلام خسته نباشید شما با هیچ بیمه ای قرارداد ندارید؟

کیان

سلام من راهم دوره کاش حدود هزینه رو بگید

فدایی

سلام دکتر من خیلی درد دارم نمیدونم جراحی کنم یا راه دیگه ای هم هست برای درمانش